duchess | 03-03-2005 | 16:50 uur | Abonneer op dit bericht Zend dit bericht naar een kennis Reageer op dit bericht
Foto4
ducati 851, suzuki GSXR 1000
smile na een nogal ongelukkig uitgevoerde noodstop heb ik na 4 maanden eindelijk mijn volgende rijles gehad......lekker uurtje door de bossen mogen toeren om het goede gevoel weer te krijgen....heel wat nieuwbouwwijkjes gezien.... kortom gewoon lekker gereden zonder teveel getetter in mijn oor....het viel me allang mee dat de motor geen 1 keer afsloeg en dat het schakelen ook wel lekker ging....helaas vond mijn instructeur het ook wel lekker gaan......en zo belandde ik toch weer op dat ***** cbr terrein sad het eerste pilonnetje dat ik uit de kofferbak zag komen zorgde er al voor dat het angstzweet mijn helm uit kwam druipen.........natuurlijk hoefde ik geen noodstop te oefenen.......maar een halve draai......en zelfs dat was al teveel gevraagd.....ik wist bij god niet meer wat ik moest doen......en zag alleen maar lachende pilonnetje........jeeeeeeeez wat een ellende...
ik ben waarschijnlijk de eerste nederlander met een pilonnetjes fobie

om weer iets meer vertrouwen in mezelf en de motor te krijgen heb ik een dagje rondjes rijden op een oefenterrein geregeld........lolz..gewoon daar eens kijken en misschien heeft die instructeur nog gouden tips voor mijn gestuntel met de pilonnen....en het is nog goedkoper dan 2 uur lessen ook......
maar eigenlijk doe ik het gewoon omdat het kicken is om eens een hele dag motor te rijden (ipv een hele dag achterop zitten)

grtz petra
en alle tips om over die pilonnenvrees heen te komen zijn welkom

  prodje | 03-03-2005 | 16:53 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Toppie dat je weer aan het rijden bent.
Stug door zetten, oefening baart kunst.
Houd ons op de hoogte. smile

Groet,

Sjouke

  annemien | 03-03-2005 | 17:01 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Suzuki Bandietje
Ha Duches,

Succes met de verdere lessen en je pilonnen-fobie :wink:. Net wat Prodje zegt, hou ons op de hoogte als je wilt.

Everybody needs to believe in something.
I believe I'll have another beer.

Mzzl Soes

  Marlene | 03-03-2005 | 17:05 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Diversion 600
Hoi duchess, welkom hier
En inderdaad, gewoon volhouden
Ik weet uit ervaring dat het niet altijd
makkelijk is, maar het komt echt goed!!!!

  duchess | 03-03-2005 | 17:12 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
ducati 851, suzuki GSXR 1000
smile ty allemaal.......ooit zal het idd wel goed komen....zit alleen nu ff in de zielige modus te klooien (rijles voor morgen is afgelast...ook dat nog sad )

  Ozze-Jan | 03-03-2005 | 17:37 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW Rukker, Honda Sieske, Suzuki Pruttelmobiel
Hallo Duchess, welkom hiero smilesmile

"Gewoon" de aanwijzingen van de instructeur volgen, laat het hem anders effe voordoen, en er komt een moment, da jij het door hebt, de 1 heeft da zo door, bij de ander duurt het wat langer. Zo heb ik da 2 jaar geleden opgelost, ik ramde af en toe ook zo'n kegel =)=) Probleem is op dit moment ook een beetje, da je verkrampt op da ding zit, nie ontspannen en de kou zit dan ook niet mee, dus dubbel verkrampt :* Maar als het weer dan effe warmer is, zul je zien, da je wat relaxter op da ding zit, en zal het allemaal makkelijker gaan smilesmile Das mijn eigen ervaring.

Succes verder, en hou ons op de hoogte smilesmile



Groetjes uit Limburg, Bert
Af en toe poets ik de Rukker met Dasty

Motorverhuur

  VfrRider | 03-03-2005 | 17:46 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Yamaha R1
hoi duchess
 Quote:
 en alle tips om over die pilonnenvrees heen te komen zijn welkom


niet na kijken !!! ;-)

je moet alleen kijken waar je heen wilt, en je knieeen tegen de tank houden zodat je hiermee een beetje kan sturen vanuit je heupen als het ware ;-)

noodstop waar je misschien bang voor bent, 50 rijden je voorrem inknijpen ( op het begin wat rustig en dan redelijk doorknijpen !!! ) dus als het vaart minderen begint doorknijpen je koppeling inknijpen en rammen met die linkervoet naar beneden om hem/ of haar in zn 1 te krijgen ;-)
o ja, en een beetje bijremmen met je rechtervoet om het in balans te houden ( zeggen ze ;-) )

oefening baart kunst, dus ik zou zeggen heel veel succes en laat het ons weten hoe het gaat ;-)

*** Go with the Flow ***



  duchess | 03-03-2005 | 18:03 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
ducati 851, suzuki GSXR 1000
:P niet naar kijken huh........maar al die pilonnetjes lachen zo leuk naar mij :P

idd.......beetje zenuwachtig voor de noodstop..knoflookpersgevoel.....daar had mijn instructeur het over.......grrrrrrrr......en toen lag ik op mijn plaat .maarre toen ik gelanceerd werd kwam de regen met bakken uit de lucht.......in vervolg dus alleen maar noodstoppen met droog weer =)




Dit bericht is gewijzigd door duchess op 03-03-2005 @ 18:07

  Marlene | 03-03-2005 | 18:08 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Diversion 600
 Quote:
 niet naar kijken huh........maar al die pilonnetjes lachen zo leuk naar mij
Hahaha, had ik ook, duchess! En hoe harder je tegen jezelf
zegt "niet kijken!!" hoe erger het wordt!

Sterkte

  duchess | 03-03-2005 | 18:11 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
ducati 851, suzuki GSXR 1000
:P hahahahaha.......ik zou me ook kunnen gaan concentreren op het hekwerk ... =) =) =)
doink.........ik zie mezelf er al in klemzitten :* dan maar gewoon pilonnen killen

  Boswachter | 03-03-2005 | 18:15 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Harley Davidson
hoi duchess
HElemaal top dat je weer begonnen bent de angst voor de pilonnetjes komt wel goed 8) voornaamste is dat je het gevoel weer krijg .

Succes en hou ons op de hoogte

Laterzzz Marcel

Advertentie

  Marlene | 03-03-2005 | 18:18 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Diversion 600
Bij ons op het oefenterrein stond
een hele rij populieren aan het eind.
Tip van mijn instructeur was daar me
Brad Pitt voor te stellen...

Werkte als een tierelier,
reed gelijk naar waar ik zijn moest, hahaha :P :P :P

  duchess | 03-03-2005 | 18:19 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
ducati 851, suzuki GSXR 1000
=) =) =) geweldig....... de volgende keer als ik op dat terrein ben zal ik proberen het budget rent a car bord in brad pitt of een andere mooie gast te toveren........rent een mooie gast......mwah......klinkt niet verkeerd

  VfrRider | 03-03-2005 | 18:21 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Yamaha R1
 Quote:
 Hahaha, had ik ook, duchess! En hoe harder je tegen jezelf zegt "niet kijken!!" hoe erger het wordt!


een fles is half vol of half leeg ;-)

het is maar net hoe je het bekijkt ;-)

succes met je A-tje de aanhouder wint meestal ;-)

have fun and drive safe

*** Go with the Flow ***



  panniel | 03-03-2005 | 18:40 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
FJR 1300 A
 Quote:
 en alle tips om over die pilonnenvrees heen te komen zijn welkom
Laat es wat anders neerzetten bierflesjes of kegels( als je de een leegdrinkt krijg je de ander wel,maar danniet meer rijden)
The more you drink,
the W.C
Panniel

  duchess | 03-03-2005 | 18:42 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
ducati 851, suzuki GSXR 1000
goed idee.......volgende keer vraag ik hem de pilonnen maar weg te laten.......er staan toch stippen op dat terrein........lolz.........je weet wel bij de ijsselhallen :razz:
voorlopig duurt het nog 2 weken voordat ik daar weer terecht kom.......eerst dinsdag de 15e naar almere, een dagje rijden op het proefterrein.....om het goede gevoel en het automatisme van het schakelen enzo weer ff terug te krijgen

iedereen bedankt voor de tips en suport.....gezellig forum is dit smile smile

Advertentie

  risk | 03-03-2005 | 18:58 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
DL650 A
Way to go Duchess!!!!

Het lukt geheid een keer!!
En er zijn er hier die nog nooit gevallen zijn!!
Ik weet zo gauw niet wie maar ze zijn er vast!!

En de tip.....
Stoor je niet teveel aan de Pilonen en kijk er royaal voorbij......


Suc 4,5 en 6 toegewenst!!


xx Geen Motorweer????

Wie zegt dat!!!!!

Remko

  FZS600_ | 03-03-2005 | 18:59 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Yamaha Fazer 1000
Hey Duchess,

Welkom hier en heel veel succes met de
lessen...
Tips heb je al genoeg gehad lees ik smile

Hopelijk is je A-tje bereikbaarder als Brad Pitt =)

Shit doesn't happen.... it's made by ass-holes

Groeten Bertblauw
(fazer600_59@hotmail.com)

  duchess | 03-03-2005 | 19:01 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
ducati 851, suzuki GSXR 1000
=) brad pitt zou ik zo inruilen voor mijn A-tje.....lolz

  duchess | 03-03-2005 | 19:03 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
ducati 851, suzuki GSXR 1000
:* nooit gevallen......wow
:P vallen is te duur.......nwe helm enzo...dus ik doe het ook maar niet meer

  Catmaniac | 03-03-2005 | 19:08 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Catmaniac
Yamaha R6
Ha Duchess,

Je moet bij die bijzondere verrichtingen (zoals al eerder gezegd) kijken waar je naartoe wilt. Probeer daarbij ontspannen te zitten (laat je schouders 'hangen').

Ik begrijp dat je buiten de pionnen komt als je daarbinnen moet blijven met bijv. circels draaien. Probeer je stuur dan eens naar binnen te drukken, terwijl je zelf iets tegenhangt. Met lage snelheid is dit een hele gemakkelijke oefening als je het eenmaal door hebt.

Vraag anders je instructeur eens bij hem achterop te mogen als hij een oefening voorrijdt. Je voelt dan meteen wat hij bedoeld als hij je iets uitlegt.

Heel veel succes met lessen!! Op naar je roze papiertje! smile

CAT

Advertentie

  Jerna | 03-03-2005 | 21:34 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW Rockster
 Quote:
 niet naar kijken huh........maar al die pilonnetjes lachen zo leuk naar mij
Ha duchess, als ik je goed begrijp mag je strakkies een hele dag oefenen op rondjes rijden? Als je toch een hele dag hebt is het misschien een idee om eerst eens een tijdje te klooien ZONDER pilonnetjes? Gewoon bochies maken en dan stukje voor stukje een beetje krapper tot het goed voelt? Het is een bepaald gevoel en zodra je dat voelt maakt het niet meer uit wat er staat. Ik gebruik dezelfde techiek om de slalommetjes enzo te doen om heel strak en soepel door haakse bochten te rijden. Het is vanuit je heupen, een soort hoela hoepen. Maar zonder die pilonnetjes beginnen dus.
--
Groetjes van de enige echte TFB.

  duchess | 03-03-2005 | 21:54 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
ducati 851, suzuki GSXR 1000
als het goed is wordt het een dagje op het terrein rijden.......rotondes oefenen, bochtjes enzovoort........misschien dat er aan het eind van de dag wat pilonnen tevoorschijn worden getoverd.....idd......ik moet ff rijden zonder pilonnen om me heen........gewoon om weer ff te voelen dat het goed voelt :-)

  Krimson | 03-03-2005 | 22:56 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Mrs. Wooten; Guzzi V75
één pilonnetje mee naar huis nemen, vol doen met ketchup,
kettingzaag lenen en dan eens kijken wie er het sterkste is

[chiefinspector-Dreifuss-
mode]WHOEHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!![/chiefinspector-
Dreifuss-mode]

:wink:

groetjes Captain Krimson
tevens grooten van Mrs Wooten die dat helemaal geen goed idee
vindt... (ze kijkt me ietwat geschrokken aan)

well.....huhuh..... with so many
positive vibrations..... maybe nothing
can go wrong!

  Math | 04-03-2005 | 03:00 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Honda CBR 600f
Knap dat je na een valpartij en een tussen periode van 4 maanden toch weer het zadel op gaat.

Voor wat betreft de pilonnen, wat iedereen zegt NIET naar kijken. Zoals je misschien al wel tijdens het motorrijden hebt gemerkt, waar je naar kijkt ga je naar toe. Dus op het moment dat jij strak naar een pillon blijft staren rij je er dus met een strakke lijn op af. Niet helemaal de bedoeling dus.

Noodstop is naar mijn mening misschien nog wel de makkelijkste van alle stop proeven. Je hoeft namelijk niet eens terug te schakelen tijdens het remmen. Dat scheelt toch weer een handeling waar je je mee bezig moet houden. Bedoeling is dat je met 50 komt aanrijden, bij de pilonnen het gas dicht draait en dan begint te remmen, niet vergeten je koppeling in te knijpen. Voor de rest je stuur recht houden en er kan bijna niks misgaan. Als je stilstaat kan je rustig terugschakelen.

Belangrijk bij het examen voertuigbeheersing is dat je duidelijk het verschil laat zien tussen een normale remproef en de noodstop.

Dit is het verhaal dat ik een driekwart jaar geleden meekreeg van mijn instructeur. Hoop dat je er wat aan hebt. Heel veel succes met lessen. Maar nog veel belangrijker heel veel plezier.

Ik wil te veel.

Alles waar te voor staat, schijnt niet goed te zijn.

  Bambi | 05-03-2005 | 01:00 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
4 brommers
Mmmmm ik heb geleerd bij de noodstop bij 50 p/u vol in de ankers en in z'n één stil te staan.
Tis lastig, weet ik, je moet de motor in bedwang houden (want slechts één remschijf voor, twee is veel makkelijker) en terug van de 3e of 4e versnelling, maar ook hier geldt: oefening baart kunst.
Bovendien leer je snel te schakelen: kan heel handig zijn later. Zit nl. meteen in de 'vermogensband' van je motor als je er even snel ertussendoor wil schieten. Maar dat leer je wel na je examen.

Bambi
Ik doof? Nee agent, die herrie, dat hoort zo.


  Hulzie | 05-03-2005 | 08:21 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
De pion een andere kleur geven of een zak over de kop gooien.

Maar als je daar echt gek van wordt, volgens mij kun je daar ontheffing voor aanvragen (ben je wel een bewijs voor nodig, hoe zo'n fobie heet weet ik niet, maar een arts geeft um zo een naam)

Oost West
Thuis best

  Ozze-Jan | 05-03-2005 | 09:00 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW Rukker, Honda Sieske, Suzuki Pruttelmobiel
 Quote:
 Mmmmm ik heb geleerd bij de noodstop bij 50 p/u vol in de ankers en in z'n één stil te staan.
Ik ook, en op examen was da nie anders, altijd met droog weer gereden en noodstop gedaan, met examen regende het wat, maar no problemo smilesmile


Groetjes uit Limburg, Bert

Af en toe poets ik de Rukker met Dasty


Dit bericht is gewijzigd door Ozze-Jan op 05-03-2005 @ 9:01

  Hulzie | 05-03-2005 | 09:06 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Whoeeeeeeeeeeeeeee ha, in mijn tijd hoefde je geen noodstop te maken, pionen te rijden en meer van die onzin.
Alleen kenteken plaat lezen van weet ik hoeveel meter.

We zijn allemaal ongeveer even oud, zal een jaar of 5 verschil inzitten, maar direct gehaald toen ik 18 werdt en daarna het autorijbewijs had toch zijn voordelen

Ze kenne lulle wat ze willen, maar het is puur geldklopperij, rijden moet je nog steeds op straat leren zonder op de vingers gekeken te worden

Oost West
Thuis best

  Marlene | 05-03-2005 | 09:33 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Diversion 600
Tja, Hulzie,
nu moet ik toch echt even reageren hoor!
(en nog wel serieus =))

Al heb ik de verschillende oefeningen
regelmatig stevig vervloekt,
ik ben ontzettend blij dat ik ze heb geleerd!

Nu kan ik tenminste met mijn motor gaan rijden,
ipv. mijn motor met mij!

  Jerna | 05-03-2005 | 09:54 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW Rockster
 Quote:
 Ze kenne lulle wat ze willen, maar het is puur geldklopperij, rijden moet je nog steeds op straat leren zonder op de vingers gekeken te worden
Pardon?? Hulzie, ik weet dat je met je reacties nog wel eens wat kort door de bocht gaat, maar deze is wel heeel erg kort door de bocht!
Je haalt voertuigbeheersing en verkeersinzicht door elkaar.

Tijdens het lessen (met als je geluk hebt een hele goede instructeur) leer je de basis voor voertuigbeheersing en de bijzondere verrichtingen zijn daar onderdeel van. Wat je echter VOORAL leert is verkeersinzicht!

Als je wat je geleerd hebt tijdens het "op de straat rijden" netjes toepast leer je vanzelf bij en wordt het alsmaar beter.

Ik ben een voorbeeld van iemand die al die lessen echt wel nodig heeft gehad om een redelijk bekwame motorrijder te worden. Ik wist niks van motoren (en brommers) toen ik begon en heb tijdens het lessen een goede basis voor de voertuigbeheersing gekregen en wat mij is bijgebracht aan het verkeersinzicht probeer ik steeds -zo bewust mogelijk- in de praktijk toe te passen.
Zonder al die lessen zo ik nu als een ouwe dweil rijden zoals helaas heel veel motorrijders "van de oude garde" die hun rijbewijs met een rondje rond de kerk hebben gekregen.

Ik ben best vaak met groepen motorrijders op pad geweest waar wat oudere motorrijders tussenzaten. Hele ervaren rijders, maar de haren rezen mij soms te berge als ik zag welke beslissingen (en risico's) ze namen. Vaak zonder zich daar bewust van te zijn.

Juist voor die groep motorrijders zou een voortgezette rijopleiding (VRO) een hele goede aanvulling op de voertuigbeheersing zijn. Uiteraard geldt voor alle motorrijders dat het helemaal niet slecht zou zijn.

Los van bovenstaande is een flinke dosis gezond boerenverstand ook niet erg. Nadenken bij wat je doet. Wat je goed doet, maar ook wat je fout doet en daar van leren.
Ik probeer altijd vlot en vooral veilig te rijden, maar betrapt mezelf soms toch op fouten, maar ik probeer daar van te leren.

Hehe, wat een verhaal. Maar gelukkig is het opgehouden met sneeuwen en kan ik eindelijk de stoep eens definitief schoonmaken hierzo. =)



--
Groetjes van de enige echte TFB.

Motorverhuur

  FZS600_ | 05-03-2005 | 10:12 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Yamaha Fazer 1000
Ik moet zeggen, dat ik het wel eens ben met de twee voorgaande reacties.
De huidige rij-opleidingen leveren iig mensen af die hun motor beheersen!!

En ja ik ben ook zo'n rondje om de kerk en oefenvergunning brommer piloot.
Maar toen ik weer ben gaan rijden, heb ik toch maar een VRO cursus gedaan.
En ik moet zeggen, daar wordt je een flink stukkie beter van qua motor beheersing!!


Shit doesn't happen.... it's made by ass-holes

Groeten Bertblauw
(fazer600_59@hotmail.com)

  Hulzie | 05-03-2005 | 10:23 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Nou ik geloof daar echt niet veel van, anders had ik wel meer schade's gehad.
Ik heb in 25 jaar 2 auto's en 2 motoren aan gort gereden, waarvan 1 auto niet mijn schuld was, en nog nooit gevallen met een motor, behoudens bij het aan gort rijden, en dat was binnen twee jaar dat ik het rijbewijs had.
Moet toegeven, bochtenwerk doe ik niet aan, alleen recht uit -> gas bij, als ik de juiste motor mee heb, maar sinds de doodsmakken, ca 23 jaar geleden nooit weer aan bochtenwerk gedaan in de zin van met stepjes over de grond.

Oost West
Thuis best

  FZS600_ | 05-03-2005 | 10:40 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Yamaha Fazer 1000
 Quote:
 Nou ik geloof daar echt niet veel van, anders had ik wel meer schade's gehad. Ik heb in 25 jaar 2 auto's en 2 motoren aan gort gereden
No offense hoor, maar bewijst dit dan niet het nut van een goede rijopleiding? smile smile

Niet dat ik zo'n goede chauffeur ben ofzo, maar ik heb nog nix "aan gort" gereden...



Shit doesn't happen.... it's made by ass-holes



Groeten Bertblauw

(fazer600_59@hotmail.com)


Dit bericht is gewijzigd door FZS600_ op 05-03-2005 @ 10:41

  Hulzie | 05-03-2005 | 10:44 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
nee, 1e motor was toen ik nog 17 was
En een auto en een motor aan gort rijden kan je ook gebeuren met de beste rijopleiding die er bestaat, ben je maar een klein moment voor nodig.
In mijn geval was dat een boer met een traktor die zonder uitkijken de weg opreedt, schrikreactie, en gewoon veels te hoge snelheid, daar help een noodstop niet tegen (160 waar je 50 mag) dan kun je alleen maar uitwijken en de sloot opzoeken, heb ik toen ook gedaan
En de auto bij wel eigen schuld, toen was ik zo dronken als een bok, bij elke opleiding wordt je geleerd niet te drinken als je nog moet sturen, maar als je dat toch doet, wat ik toen gerust deed, kun je ook een gouden instructeur hebben, maar die kan daar niets tegen doen als je het nadien toch niet opvolgt

Oost West

Thuis best





Dit bericht is gewijzigd door Hulzie op 05-03-2005 @ 10:49

  Jerna | 05-03-2005 | 10:52 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW Rockster
Ik ben uitgeluld.



--
Groetjes van de enige echte TFB.

Advertentie

  Hulzie | 05-03-2005 | 11:04 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Beide was gewoon eigen schuld, het LEO gedrag (Lomp En Onbenullig) maar ja, je leert er wel van en hebt mazzel als je het overleeft, maar wel, nadien , ik rij nu al 23 jaar 100% schadevrij

Oost West
Thuis best

  *Herrie* | 05-03-2005 | 11:09 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Herrie Davidson
Het lastigste bij de pion oefeningen is het constante gasgeven wat je moet doen.
Had daar met lessen ook moeite mee.
Dan gaf ik weer weinig gas en dan ineens weer te veel waardoor ik de oefeningen heel schokkerig deed en ook weleens omviel.
Ik heb het toen opgelost door mijn wijsvinger om een vast punt te leggen zodat je niet meer de gashendel kan draaien.
Hierdoor houd je een constante snelheid.
Vanaf toen ging het gelijk een stuk beter.
Wat de remproef betrefd werd mij verteld dat je niet binnen een bepaalde afstand stil hoefde te staan (wel redelijk natuurlijk) maar moest laten zien dat je de handelingen goed uitvoerde.
Probeer anders eerst eens met 30 meter stil te staan en bouw de afstand zo langzaam af/op.

Succes!

The one and only HerrieDavidson

  Superklomp | 05-03-2005 | 12:10 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Superklomp
 Quote:
 Juist voor die groep motorrijders zou een voortgezette rijopleiding (VRO) een hele goede aanvulling op de voertuigbeheersing zijn. Uiteraard geldt voor alle motorrijders dat het helemaal niet slecht zou zijn.
Zou daar nog wat van komen??? Ozze??
Too old to die young

  Suuz | 05-03-2005 | 12:22 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Honda CBR600 F & Suzuki GS750 & DL650
Je bent niet de eerste en ook niet de enige Nederlander met een pionnetjes fobie! Ook ik ben er nog steeds niet over heen, maar heb wel geleerd hoe ik er mee om kan gaan. Het topic staat bol van de tips, gebruik er van wat je kan. Uiteindelijk zal het je ondanks je fobie lukken om de oefeningen met goed gevolg af te leggen.

Motorrijden is livin' your dream!!!

  duchess | 05-03-2005 | 13:08 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
ducati 851, suzuki GSXR 1000
bedankt voor alle tips en al het andere leesvoer..........misschien als ik me aanmeld bij vinger aan de pols (bestaat dat uberhaupt nog?) of de reality soap "herken de echte pion" wordt mijn trauma officieel erkend door de internationale gezondheids organisatie..... :P
tot die tijd is het denk ik gewoon een kwestie van doorgaan en doorgaan......en niet al te kwaad worden op mezelf als ik weer zo'n pion omver rijd.....
idd..........ik geloof wel dat er voordelen aan 2 examens zitten....of het nu leuk is of niet..je leert wel de motor onder controle te houden

enfin......het ziet er naar uit dat de sneeuw nu eindelijk definitief aan't smelten is......dus ga ik er maar vanuit dat het aflasten van rijlessen nu eindelijk ook verleden tijd is.....enne....tot 15 maart probeer ik mijn partner er maar van te overtuigen dat het hoognodig tijd is dat de vstrom uit de berging wordt gesleept.......kan ik mooi ff achterop meegenieten van het heerlijke gevoel om op een motor te zitten . smile

Advertentie

  risk | 05-03-2005 | 15:44 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
DL650 A
 Quote:
 Jerna BMW Rockster Ik ben uitgeluld.


--
Groetjes van de enige echte TFB.




En daar ben je niet de enige mee.......

xx Geen Motorweer????

Wie zegt dat????

Ikke niet!!!

Remko

  Naaktzwart | 05-03-2005 | 15:56 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW R1150R
Mijn lesmotor was een oude BMW R80. Dat in combinatie met pionnen en helse kou was erg vervelend. Maar kijk, zelfs ik heb een beetje leren motorrijden. DOORZETTEN hoor !!!

Scheur veilig, let op mij

Ronald

  duchess | 05-03-2005 | 21:48 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
ducati 851, suzuki GSXR 1000
en doorzetten zal zij
=)

  duchess | 16-03-2005 | 10:54 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
ducati 851, suzuki GSXR 1000
een dagje op het vvc terrein in almere

in het kader van " hoe kom ik door die pilonnen blokkade heen" heb ik mezelf maar een dagje motorcursus in almere cadeau gegeven.
voor de bijna onmogelijke prijs van 95 euro, een hele dag op een motor rijden, onder begeleiding van een instructeur. (een les van 2 uur kost me normaal al 80 euro)
enfin........onmogelijk vroeg mijn nest uit.....moest om half 9 in almere zijn.......tot mijn grote verbazing was ik de enige cursist.
geweldige kawa' 50 er...lolz.....dat kon ik er tenminste nog net van maken....ik heb nog nooit motoren gezien die zo gedeukt waren :razz:
lekker eerst rondjes toeren op het terrein en ik dacht nog in mijn onschuld....dit houd ik wel de hele dag vol.
De pret was snel afgelopen, rik de instructeur vond toch echt dat tie wat moest doen voor zijn geld, dus op naar de bijzondere verrichtingen...yuck
lopen met de motor....achteruitlopen, opbokken..jeeeez......eerst maar het neuskapje uit mijn helm gerukt.het leek wel een sauna
snelle slalom......lolz...na 10 keer ofzo had ik heb min of meer door (nu helemaal....lekker smijten met die motor en hoe harder hoe beter het gaat)
slalom met stops......geweldig dat ze de eerste stop net naast een bosje hadden gemaakt...de eerst 10 keer leek ik meer op een crossmotorrijder......grijns....ik denk niet dat het bosje erg zal groeien dit jaar... aan het eind van de dag ging dit ook goed....ben zo trots op mezelf...gna
uitwijk.....ging goed......mocht wel iets minder snel in de ankers aan het eind....lolz.noodstop was er nix bij
om 1 uur was ik het ook wel zat.....lolz van 9 tot 1 prive les betekent dat je hem niet ff snel kan drukken.....dus broodje gekocht en geprobeerd mijn vingers weer in de juiste stand te krijgen....lukte niet helemaal zelfs nu doen mijn handen nog zeer
's middags kwamen er gelukkig nog 3 andere pilonnen rijders bij....dat was al een stuk relaxter...ff kijken hoe een ander het doet en zo blij zijn dat ook een ander wel eens iets niet meteen kan en vervolgens pilonnen omver kegelt

ik zit er nu toch hard over na te denken om op dat terrein die pilonnen ongein te gaan doen...volgens rik zou ik in april vb tjes examen kunnen doen...als ik nu 2 keer per week 3 uur ga lessen daaro....dus alleen maar pilonnen, pilonnen en nog eens pilonnen :-)
maar ik vind ze nu zelfs leuk....soms laat ik ze zelfs staan

al met al een fantastische dag.......veel geleerd...niet meer bang van die pilonnen....en nu erg veel spierpijn....lolz 7 uur lang je koppeling inknijpen daar houden je handen niet van

groeten peet


  Superklomp | 16-03-2005 | 12:02 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Superklomp
Goed zo!!!





Too old to die young


  Ozze-Jan | 16-03-2005 | 12:18 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW Rukker, Honda Sieske, Suzuki Pruttelmobiel
Mooi, is effe op de tandjes bijten, maar als het eenmaal lukt, krijg je der ook weer meer plezier in, de vreugde en trots druipt uit je reactie =)=) En voor 95€, is helemaal niks van te zeggen. Heb je er ook over gehad, hoeveel lessen je daaro ongeveer moet volgen voor da "misschien" examen ergens in April? Weet ook nie hoeveel lessen je bij die ander hebt gevolgd, en hoeveel zij nog ongeveer inschatten? Wat voor moeite het voor jou is, om effe naar Almere te gaan? Aan de hand van die info zou jij moeten bepalen wat je het beste kan doen, maar da examen in April klinkt al mooi smilesmile

Groetjes uit Limburg, Bert
Af en toe poets ik de Rukker met Dasty

  duchess | 16-03-2005 | 12:30 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
ducati 851, suzuki GSXR 1000
4 blokken van 3 uur......en dan heb ik nog tijd om als ik dat zelf wil.....2 extra blokken te doen ...lolz......moet er zelf ff aan wennen......had me er al helemaal bij neergelegd dat ik minimaal een jaar tegen die pilonnen zou aankijken...
tijdens normale rijles, heb ik ongeveer 3 kwartier pilonnen werk.....en dat is voor mij dus veeeeeeeeelste weinig...en ik moet maar afwachten welke oefening vrij is....oefen dus helemaal nix tot in de puntjes door met als gevolg dat de moed me in de laarzen zakt (of lager)

IDD IK BEN ZOOOOOOOOO BLIJ.......heb eindelijk die pilonnen eens laten staan... peet is apentrots op haarzelf..

  FZS600_ | 16-03-2005 | 13:12 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Yamaha Fazer 1000
 Quote:
 peet is apentrots op haarzelf
Houwen zo!!!
Na het overwinnen van de pilonnen-fobie moet de rest ook goed komen.

Heel veel succes ermee smile

Shit doesn't happen.... it's made by ass-holes

Groeten Bertblauw
(fazer600_59@hotmail.com)

  nachtuiltj | 16-03-2005 | 14:17 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Triumph Speed Triple
Meid!
Bij het lezen van jouw gevecht met die vreselijke oranje toeters rest mij nog maar 1 ding...

ik neem mijn helm voor je af en maak een diepe reverence!

het komt goed!!

Love is in the " R"

  1 2

Reageer

Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.