Reacties (16)
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Euh... is dat wel een goed idee? Ze (de overheid) vind de leeftijdscategorie 18-24 al levens gevaarlijk en dan nu 16 jarigen op zo'n dodelijk voertuig?!? Aan de andere kant; wanneer ze een gedegen opleiding krijgen kunnen ze natuurlijk wel met zo'n fiets overweg. Ik vraag me alleen af of ze verantwoordelijk genoeg zijn...
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Sh*t mijn verzekeringspremie...
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
ik vindt het geen goed idee vooral als je ziet hoe sommige met die scootertjes van hun rijden.ik denk dat er dan meer ongelukken gaan gebeuren.maar ja ze moeten het zelf maar weten. juultjem3 motormutsje
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Heb vernomen in het nieuws dat de regering er niet mee verder gaat... Er zit een plus- en een minpunt aan: pluspunt.. Die 16-jarige etterbakkies op de scooter moeten een motorrijbewijs halen, dus wat veiliger minpunt.. Die motortjes kunnen ook opgevoerd worden Zo zijn er misschien wel meer punten.... Laat ze dan gewoon een ECHT brommerrijbewijs halen, ala motorrijbewijs of schaf de brommer gewoon af... ben je meteen van het gezeik af, en hebben de scootervandaaltjes meteen wat meer beweging, ook weer een goed punt! Ships hee, zit vol met goede ideeen! ![]() niets is toeval.... AnneMarie
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Jammer dat dit plan geen doorgang zal vinden. In die andere 11 landen zullen de ervaringsgevens dusdanig zijn, dat intrekking niet wordt overwogen. Nederland blijft dus weer eens achter, samen met Belgen. Het mooist zou natuurlijk zijn als in een heleboel landen dezelfde regeltjes gelden. Europese integratie ? Door het verplicht stellen van een rijbewijs krijgen ze de kans om ook eens na te denken waar roekeloos weggedrag toe kan leiden met scooters. Via een kenteken kan de opsporing veel sneller gaan en het rijbewijs kan natuurlijk ook worden ingetrokken. En als stoere bink met een ingetrokken rijbewijs tel je toch niet meer mee ? met groet, Jos
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Wellicht een goed idee om tot een gecombineerde aanpak te komen van een brommerrijbewijs, een licht motorrijbewijs en een zwaar motorrijbewijs. Ik begrijp namelijk niet waarom wij zo'n serieus (en best moeilijk) rijbewijs moeten halen terwijl die jongetjes zo makkelijk op de scooter kunnen stappen. Zij zijn net zo kwestbaar als wij en door hun roekeloze rijstijl zijn ze voor zichzelf (en voor ons) een extra gevaar. Kortom, mijn idee zou zijn: v.a. 16 jaar - brommerrijbewijs halen v.a. 18 jaar - licht motorrijbewijs halen <25Kw v.a. 20 jaar - zwaar motorrijbewijs halen >25Kw Of men zou moeten besluiten dat ze een licht motorrijbewijs kunnen gaan halen op hun 16e. Eerlijk gezegd houd ik mijn hart vast. Wees gegroet, Ridders van de weg, Pieter
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Heel soms rij ik ook wel eens in mijn koekblik. De achterzijde daarvan heb ik reeds diverse malen zeer nauwkeurig onderzocht op de aanwezigheid van magneten. Zeer regelmatig constateer ik namelijk via mijn binnenspiegel dat bromscooters zich zodanig aangetrokken voelen tot dat sexy kontje van mij dat ze daar zo dicht mogelijk bij in de buurt proberen te komen. Zuden ze niet weten hoe goed die remmen van mijn koekblik zijn? Zomaar een gedachte die in me opborrelt op een zonnige vrijdagmiddag terwijl ik lekker op het BN forum zit te lezen... Groetjes Arjen PS Pas op als je op de motor rechtsaf wilt. Er passen namelijk minstens drie bromscooters in de halve meter ruimte die jij daar als veiligheidsmarge overlaat als je afslaat...
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Eerst het theoriecertificaat: resultaat nul, nog steeds zit je met opgevoerde scooters/brommers en bestuurders die niet in staat zijn om de verkeersregels toe te passen. Toen moesten ze van het fietspad af: resultaat nul, oké het is nu wel veiliger voor fietsers op het fietspad, voor de rest blijft alles ongewijzigd plus een verhoging van de scooter/brommer afgereden bestuurders. Dit omdat ze niet die gedegen opleiding gehad hebben als motorrijders tegenwoordig krijgen. Dus plaats op de weg en kijkgedrag is totaal onbekent bij de meesten. En dan het volgende: het kentekenbewijs: als het maar geld opleverd mag "alles" van Jan Peter, maar echt een bijdrage aan de veiligheid levert het niet. Ik hoop zo dat ze de bromfietsen/scooters en brommobielen eindelijk eens afschaffen. Eerst en stuk theorie met veel praktijk en dan in beide examen doen. Na goed gevolg eerst een proef rijbewijs tot 18 jaar (al dan niet beperkt tot 11 of 25 kW). Is er gedurende deze tijd geen strafbare feit gepleegd zoals te hard rijden en het veroorzaken van ongelukken (en dan evt. hierin meenemen het aantal van deze feiten) krijgt men het permanente rijbewijs. Niks meer opvoeren. Alles heeft een kenteken, dus kan geflitst worden. Doordat er geen beperkingen meer zijn qua voertuig en opleiding kan alles op de grote weg gebeuren. Ik hoop ooit zo eens met mijn dochter en zoon als ze de leeftijd hebben te kunnen gaan rijden. Opvoeden gaat toch immers niet alleen tot de voordeur. En pa heeft er ook nog eens plezier aan =) t_rex1970 has the need for speed with a Div under his feet
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Iedereen heeft gelijk.....hinderlijk die opgevoerde scootertjes die de veiligheid op de weg in gevaar brengen.....maarrrrrrrrr...zijn wij niet te "oud" geworden? Zijn wij vergeten hoe wij zelf middagen lang met botte vijlen in cilinders zaten te graven.....uitlaten uit elkaar haalden....carburateurs probeerden meer sap te laten geven......alles om de Zundapp, Kreidler of Puch net op de 80 km p/u te krijgen??? Ik wel in ieder geval.. Het gevaar zit em niet in de 16-jarige....het is een groep 16-jarigen (die ik niet nader zal benoemen omdat ze de laatste tijd al zo vaak in het nieuws zijn). En als die groep 18 wordt.....dan rijden ze net no asociaal en gevaarlijk in hun te dure bijeen-gedealde nieuwe BWM met getint glas als ze eerder op hun scooters deden. Zo is et!! groetsels Mark
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Volgens mij zit het roekeloos rijgedrag bij de meesten "tussen de oren". Dat verander je niet met een rijbewijs en/of certificaat. Slijt bij de meesten naar mate ze ouder worden. Groet, Sjouke
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Maar om van deze groep nu een anonieme club te maken lijkt mij te ver te gaan. Met rijbewijs en kenteken kan je ze individueel benaderen en opmerkzaam maken op hun verkeersgedrag. Ja Mark, ik heb vroeger nog zo'n Kreidler Florett gehad. Wat liep dat ding lekker. Stom dat ik hem bewaard heb. Maar weet je, met opvoeren heb ik niet zo,n probleem. Alleen als je op straat gaat rijden moet je altijd opletten, en wel ff de regels gebruiken. En daar zit volgens mij nu het probleem. Ze kennen de regels wel (theoriecertificaat) maar ze kunnen toepassen is een ander verhaal. t_rex1970 has the need for speed with a Div under his feet
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Hallo allemaal ik heb zelf al heel wat motor ervaring 20 jaar. en met veel geluk ook nog schade vrij.ik hoop toch niet dat het er door komt met 16 jaar al op de motor dan staan er elke dag wel in de krant motorrijder verongelukt.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Ik ben het helemaal eens met Sjouke/Prodje; het "a-sociale" hoort bij een bepaalde leeftijdsfase. Je denkt echt dat je onoverwinnelijk bent(dat weten we allemaal toch nog wel zeker!) en ziet gewoonweg geen gevaar. Ik denk ook niet dat dit veranderd door mensen eerder een rijbewijs te laten halen, want de leeftijdsfase blijft. Vanaf een bepaalde leeftijd wordt je geacht daar overheen te zijn, en goede inschattingen te kunnen maken. Er denkt toch ook niemand na over het verlagen van de leeftijdsgrens voor scooters naar 12, mits ze maar hun certificaatje halen... Groetjes, Barbara
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Ik denk dat die mannekes van 16 jaar maar eens gewoon praktijk-lessen moeten gaan nemen voor de schooter dus; 1. het theorie certificaat halen 2. het praktijk examen halen met een gewone kentekenplaat net als bij motoren dat ze beter te traceren zijn. eventueel met een strafpunten rijbewijs. Maar ach waar maken we ons druk over, het merendeel van de europese landen nemen het niet zo nauw met rijbewijzen, de man van m'n nichtje van Italiaanse afkomst ging op voor z'n autorijbewijs en kreeg er z'n motorrijbewijs erbij kadoo!! KAN HET NOG GEKKER !!!!!!!!!!!! Het schijnt daar zo makkelijk te gaan, moet eigenlijk niet kunnen, vind ik.... maar ja wie ben ik..... Mazzel groetjes, "duCatje"
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Aanvullend ideetje voor het kabinet Bakellende: Stel het eerst behalen van een A-rijbewijs verplicht (desnoods vanaf 16 jaar) voor iedereen die ook z'n B-rijbewijs wil halen. Op die manier kweek je meer inzicht, en hopelijk een beter begrip van pedaalemmeraars ten aanzien van ons, motorrijders. Just my 2 cents, Trouble Geniet, maar drink met maten... ...geen liters bier, maar vaten!
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Dit is dus een van die veeeeeeeeeeeele dome ideen van dat grut uit denhaag![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ; 22 t/m 25 tot 750 cc met a-bewijsje [35 kw] 4 ; 25 en ouder onbeperkt met normaal a-bewijs. Zo voor kom je wel veel ongelukken met jeudige motorrijders.Wil niet zeggen dat het daarna niet gebeurd,maar ze hebben wel een tijdje ervaring kunnen op doen in het verkeer en daar gaat het toch om. En wat Catje al schreef is ook een goed idee
Maarja,zo denk ik er over =)=)=) Groetjes van happy smurf
|
|||||
Reageer
|
|
|
|
|
|