Een Bob, een Bewust Onbeschonken Bestuurder, loopt toch kans een bon te krijgen. Verkeersveiligheidsorganisatie 3VO reikt vanaf deze week bij alcoholcontroles van de politie een bon uit die gratis toegang verschaft tot pretpark Bobbejaanland in het Belgische Lichtaart.
Om te onderstrepen dat een Bob ondanks dat hij of zij geen alcohol drinkt toch plezier heeft, verschaft de bon naast de gratis toegang voor de Bob maximaal drie inzittenden 2,50 euro korting op de entree. 3VO heeft voor het uitstapje naar Bobbejaanland gekozen, omdat de Bob-campagne uit België naar Nederland is overgewaaid.
De bonnen worden uitgereikt bij alcoholcontroles waarbij promotieteams van 3VO van de partij zijn.
De verkeersveiligheidsorganisatie heeft de actie op touw gezet onder het motto ’Niet gedronken, toch een bon’. 3VO verwacht dit jaar duizenden Nederlandse Bobs een bezoek aan Bobbejaanland te kunnen aanbieden.
3VO heeft in samenwerking met Bobbejaanland de promotie ontwikkeld om alle Bobs te bedanken voor hun goede gedrag. Zij mogen daarom vanaf 1 april 2004 gratis genieten van het park en de drie nieuwe attracties die Bobbejaanland dit voorjaar in gebruik zal gaan nemen.
Naamsbekendheid
De Bob-campagne in Nederland loopt vanaf december 2001. De naamsbekendheid is groot: 95 procent van de Nederlanders heeft gehoord van de actie om rijden onder invloed van alcohol te verminderen.
De campagne krijgt van het publiek een 7,6 als rapportcijfer; het hoogste cijfer ooit gegeven voor een maatschappelijke campagne.
Bron: PZC. Provinciale Zeeuwse Courant