Reacties (9)
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Klein beetje raar verhaal!! Er moet inderdaad onder een bepaalde hoek gemeten worden met de radar apparatuur. Als de meet hoek te klein is wordt inderdaad een te hoge snelheid gemeten. Daarom wordt het geheel ook bij iedere nieuwe opstelling uitgelijnd! Dat is in ieder geval wel de bedoeling!! En een meetafwijking van 20%, zoals in dit artikel geschetst vraagt wel een heel erg verkeerde opstelling!! Dusdanig verkeerd dat je vermoedelijk niet eens meer op het kader van de foto terecht komt! ![]() ![]() ![]() Er ligt wel een uitspraak van een rechter in Leeuwarden, welke een bezwaarmaker heeft veroordeeld tot de proceskosten in verband met pogingen het justitiele systeem met onzinnige bezwaarschriften te bestoken!! Dat is dus de keerzijde van de medaille! =) =) =) Poetsen???? Wat nou Poetsen? Met dit weer?? Remko Dit bericht is gewijzigd door risk op 15-03-2004 @ 15:59
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Hierbij een foto van de desbetreffende sjabloon.Misschien kan risk wat toelichting geven? Beter 1 motor in de hand dan 10 in de lucht. Grtn Rommie |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Het lijkt inderdaad een sjabloon te zijn!!!! =) =) Voor zover mij bekent is de middelste lijn een figuratieve weergave van de wegas! Dat zou dan dus inhouden het vlak tussen de wegaslijn en de diagonale (schuine voor jongere lezertjes) de radarbundel moet weergeven. Het doel van dit sjabloon is het beoordelen welk voertuig, bij twijfelgevallen, de radar/camera combinatie heeft getriggerd! Je kunt hier uiteraard ook opzien of het voertuig nog binnen het gestelde kader van de foto valt! Met dit sjabloon is het niet mogelijk de uitlijning van de radarbalk zonder meer te controleren! Het voertuig wordt uitgelijnd, daarin heeft de camera een vaste positie! Daarna wordt, met behulp van een vizier en een piketpaaltje, de radarbalk ten opzichte van de wegas uitgelijnd! De radarbalk kent 2 mechanische begrenzingen. Zolang de uitlijning zich binnen deze begrenzingen bevindt, moet het gefotografeerde voertuig zich binnen de kaders bevinden! Als de uitlijning niet correct wordt uitgevoerd, kan er een meetfout ontstaan. Dit betekend dan wel dat de uitvoerend ambtenaar of zeer slordig is of het ambtseed verhaal niet helemaal goed heeft begrepen!!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nog even voor de goede orde. De verbaliserend ambtenaar is degene die de overtreding constateerd. Dit doet hij met, door het openbaar ministerie, aangeleverde apparatuur. Na de constateringen van de verbalisant stelt het openbaar ministerie vervolging in (deelt een prent uit!). ![]() ![]() Poetsen???? Wat nou Poetsen? Met dit weer?? Remko Het is natuurlijk altijd mogelijk dat het bovenstaande helemaal nergens op slaat!!! Ook ik ben maar een ambtenaar! ![]() ![]() Dit bericht is gewijzigd door risk op 15-03-2004 @ 18:01
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Als het echt uitdelen was had ik er geen probleem mee. De ellende is dat ze altijd willen dat je ervoor betaald!!!! When everything seems to be coming your way.... You may be in the wrong lane! Pilot
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Volgens mij is het niet mogelijk om onder een hoek tot de meting van een hogere snelheid te komen. De gemeten snelheid zal altijd lager uitvallen dan de gereden snelheid. Groetjes, Krimson 616
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
zijn dit tips om de bikenet radar weer terug te krijgen bij de eigenaar of weten we niet hoe die werkt ??? het is altijd guzzi weer ciao ADRI
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Het zijn pogingen van de huidige bezitter (whom I do not know) om er achter te komen hoe het ding eigenlijk werkt =) Groetjes, Krimson 616
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Remco,toch bedankt voor de uitleg!! afz Een Oudere Jongere
|
|||||
Reageer
|
|
|
|
|
|