Reacties (37)
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Ik keur um af vanwege de cylinder opstelling Het mooie aan BMW is juist vindt ik, de opstelling zoals de 1150 heeft, los van de kwaliteit enzo, want het zijn gewoon goede motoren, maar het oog wil ook wat www.motorenhuls.nl Dit bericht is gewijzigd door Hulzie op 16-09-2004 @ 9:17
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Moet Hulzie gelijk geven, de K serie is 2 cylinders teveel, en de verkeerde opstelling, BMW is mij voornamelijk bekent, om de boxer motor, voorzover ik weet, op andere merken en andere series van BMW, kom je deze boxer nergens tegen, vind dit juist typisch BMW. Net zoals MotoGuzzi een dwars geplaatste V motor heeft, da hoort bij dat merk, typisch Guzzi dus. Een BMW zonder boxer, is voor mij weer een fiets waardoor ik weer sneller naar andere merken ga kijken, omdat er dan weer meer te vergelijken valt.![]() En ik poets met Dasty, 1,69 pleuro's bij de Wibra
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Die K1200R zit toch technisch en optisch goed in elkaar. Cardan + 167 pk (krukas) en NAKED!! Go BMW GO!! (toch een mooie concurrent voor de XJR1300 en de GSX1400) Helaas zal deze fiets wel aardig wat euri's kosten, anders was het een leuk beginnetje voor een streetfighter!! ![]() Dit bericht is gewijzigd door Viking64 op 16-09-2004 @ 18:35 |
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Oeps, had ik daar twee keer RS getypt? En ik ben nog wel zo'n miereneu...dinges als het op precies typen aankomt. Ik bedoelde inderdaad een RS en een R. Met hex-blok. BMW is inderdaad nogal druk doende om het ouwelullen imago af te werpen. :P Eerst die scherp gesneden lijnen die via de spionage foto's van de R1200RT zichtbaar worden. Trendsettend als ik naar de nieuwe Honda Pan en Triumph Sprintdinges kijk. Toen de introductie van een opvallende nieuwe GS met ook alweer dat nieuwe 'hex'-blok (bijnaam die de amerikanen bedacht hebben vanwege de zeskantige vorm van de cilinderkoppen). Dat was achteraf eigenlijk allemaal nog best wel conservatief beseffen we als BMW met een K1200S op de proppen komt met een voor BMW-begrippen ongelofelijk vermogen van 167pk. Dát in combinatie met stuureigenschappen die nog strakker zijn dan waar we ons met de telelever al over verbaasden. Een beoogde Hayabusa-killer. Ja, maar die is sneller hoor ik iedereen al denken. Nou denk dan maar eens aan een Hayabusa met de stuureigenschappen van een 600cc racer... juist. En nu een naakte uitvoering van díe rappe jongen. Als ie niet wordt teruggetuned dan heeft deze dus ook die 167pk en uiteraard die hele bijzondere stuurinrichting. Mmmmm, knappe jongen die hierop kan blijven zitten met het gas vol open. Hij is alleen zo vreselijk lelijk... die koplampen doen me ergens aan denken... En ik kwam ergens in een forum nog het volgende tegen: Just got an email from BMW in Sweden. The K1200R will be available on the swedish market in one year. Engine, gearbox and chassis are the same as K1200S with some minor modifications. The duolever-front suspension is steeper and the wheel-base is shorter then the K1200S. Max power will be less then K1200S (a little over 160 HP). The final gear is also shorter (no overdrive ?) The design of the fuel-tank and rear is also new, as well as the headlights ![]() The saddle has the same design as K1200S, but is not so wide in the front which makes it easier to handle for short legged riders. The handle is also new and gives a more upright position then the K1200S. De groeten van de enige echte TFB ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Ik vermoed, weet heel zeker, dat bij het benutten van de volle 167 Pk , dan blaas je de cardan er in no-time onderweg, ben je ketting aandrijving voor nodig. Een goed naar de *****n geroste cardan (dan heb je ook schade aan de as in blok) is bij een ZL 1000 van Kawa ca 4500 euro, nieuw En zo'm ijzer in naked uitvoering hou je niet, ik heb een naked 145 pk GSX ie, 170/180 rijden hou je geen 5 minuten vol, dan moet je gewoon eens proberen, met cross stuur, dus echt de volle mep vang je, dat is snel over www.motorenhuls.nl Dit bericht is gewijzigd door Hulzie op 16-09-2004 @ 20:48
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
|
lekker lange wielbasis krijg met geen mogelijkheid de bocht en dat is toch het mooie aan motorrijden maar dat snappen die duitsers niet die rijden alleen op de grote autobaan en wat moet je met 167pk de staatskast sponseren heb zelf een blackbird en die kost al genoeg aan boetes groetjes Dirk
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Met het verkeerde been uit bed gestapt Dirk? De groeten van de enige echte TFB ![]() Dit bericht is gewijzigd door Jerna op 17-09-2004 @ 9:20
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Nu weet ik toevallig uit ervaring dat het zoekrijden van een blackbird niet zo vreselijk lastig is op een bochtig parcours! =) =) =) Ik heb altijd gedacht dat een Blackbird een brommer voor errug hard errug rechtdoor is!! ![]() ![]() ![]() Heeft BMW soms een Blackbird met cardan gebouwd??? ![]() ![]() ![]() Poetsen???? ![]() Wat nou Poetsen? Met dit weer?? Remko <
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Hooho, een NAAKTE blackbird met cardan dan hè. =) De groeten van de enige echte TFB ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
BMW doet oed zijn best te verjongen, nog even en iedereen rijdt BMW. ![]() ![]() Eigenlijk moet BMW maar weer ouwe lullenmotoren bouwen. Moet ik weer een ander merk zoeken dat wat anders is waar iedereen op rijdt. ![]() En dat je met 170/180 het maar 5 minuten uithoudt... Who cares! Je mag niet eens zo hard in Nederland! ![]() ![]() Bye bye, AnneMarie ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
![]() ![]() ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Ik ben 1 maal in korte broek en overhemd boven de 180 km/u geweest!!!! Dat beviel matigjes!! Ik was blij dat ik op een gegeven moment mijn parachute kon trekken!!! =) =) =) =) ![]() Poetsen???? ![]() Wat nou Poetsen? Met dit weer?? Remko <
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Het blijft een leuk filmpje!! Alleen jammer dat dat ding de hoek niet omkan!!!! =) =) =) Poetsen???? ![]() Wat nou Poetsen? Met dit weer?? Remko
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Hadden jullie al gezien dat BMW een hele bijzondere voorvork constructie heeft gebruikt? ![]() Het slimme van deze constructie zit hem vooral in het niet veranderen van de wielbasis tijdens inveren als er wordt geremd. Bij traditionele voorvorken is dat wel het geval en dat schijnt een negatieve invloed op de stuureigenschappen te hebben. BMW heeft dit systeem overigens niet zelf bedacht, maar gebaseerd op een uitvinding van ene Norman Hossack. Die heeft jarenlang patent op deze constructie gehad, maar dat patent is inmiddels verlopen... Hossack is dus finacieel het haasje, maar dit 'wachten op verlopen van patenten' schijnt in de auto- en motorindustrie wel vaker voor te komen. De groeten van de enige echte TFB ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Goeie zaak dat BMW eindelijk eens vernieuwt. Die fiets zal zeker niet slecht zijn. Maar waarom mot ie nou weer zo LELIJK zijn?????
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Goeie zaak dat BMW eindelijk eens vernieuwt. Als ze het boxerblok maar niet laten verdwijnen. Met dat blok onderscheidt BMW zich toch juist van de massa. En het trilt zo lekker. :P Maar waarom mot ie nou weer zo LELIJK zijn????? Ja gatsamme, hij is wel enorm lelijk he. Butt-ugly zoals de amerikanen zeggen... De groeten van de enige echte TFB ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Mee eens. Ik heb wel ergens gelezen dat BMW verwacht dat de boxer in de toekomst een keer gaat verdwijnen. Het blok schijnt niet aan te passen te zijn voor toekomstige milieu-eisen. Aan de andere kant, in de 80-er jaren kwamen ze met de K-serie omdat het boxerblok naar verwachting uitontwikkeld was..... Overigens: toen ze met de Rockster kwamewn dacht ik écht dat het de goede kant op ging. Nog niet een schoonheid van een fiets, maar het lijkt tenminste ergens op..... Te zien aan dít model zou je denken dat Peppi en Kokki weer terug zijn op de ontwerp-afdeling van BMW....
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
STELLETJE ZEIKNICHTEN.
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Grote onbekende, Tegen wie heb je het eigenlijk en/of waar is je duidelijke reactie op gebaseerd???? Everybody needs to believe in something. I believe I'll have another beer. ![]() ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Zal wel die kerel zijn die op de RAI door het lint is gegaan. Die Duolever voorwielophanging schijnt zelf terug te voeren zijn tot een Norton uit 1907. Dus helemaal nieuw is het niet. Doorontwikkeld zeker! ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Grote onbekende - anoniem is niet groot. Laat je niet vangen ! FISH
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Hoezo lelijk?=) OK ieder z'n dingetje. Met of zonder kuip, ik wil 'm zo ruilen tegen de mijne! Mooi stukkie techniek en zal best wel rijden als een streep. Alleen hoogst rijbewijsbedreigend vrees ik. Groeten allemaal, Wim
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Ik vind um heel mooi, juist omdat ie zo lelijk is. Ik denk dat ik heel hard ga sparen.......![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Ik zag afgelopen weekend trouwens de gekuipte versie en die vond ik er wél zeer smakelijk uitzien......
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Ja, die gekuipte is de K1200S! Die is iets krachtiger (de R is teruggetuned), maar vind ik lang niet zo mooi als deze R. Foto's van die S staan op allerlei sites op het web, bij de officiele BMW-sites én die motor is op diverse plaatsen al te bewonderen, zoals beurzen e.d. De K1200R was alleen nog maar even te zien op de Intermot in Duitsland, in Nederland heb ik hem in de RAI niet gezien.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Nou ja, gelukkig houden we niet allemaal van hetzelfde toch? Hoewel ik de R dus écht niet mooi vind, lijkt het me wel een bruut fietsje...... 160+ peekaatjes en een bérg koppel...... En ach, als je d'r op zit zie je er ook niks van.....
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Kijk, Over smaak valt niet te twisten. Je hebt gasten met smaak, die kopen een mooie motor, je hebt gasten zonder smaak die kopen een BMW. Ben ik ff blij dat ik besloten heb straks geen smaak meer te hebben. Tha Wizard ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Ik heb ook geen smaak en het bevalt bijzonder goed hoor!!!!!! :P:P:P -- Liking what you do is happiness, doing what you like is freedom..... Kus ![]() |
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
![]() I believe I'll have another beer. ![]() ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Ok Snoes, 4 Als je dan toch aangeeft geen smaak te hebben, ga dan in ieder geval voor zoveel mogelijk. Tha Wizard ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
oke oke oke wil wel zulke brommer
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Uitlatenbouwer Laser heeft een brulpijpje voor de nieuwe BMW K1200S/R in elkaar gefrut. En dat klinkt helemaal niet gek! Luister hier. -- Groetjes van de enige echte TFB.
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Lijkt verdorie wel een japanner...uitlaat rechts, tyfusherrie.... veels te veel toeren... ![]() ![]() ![]() ![]() VIKINGS have more fun!!
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Ben vanmiddag nog ff een bakkie wezen doen bij de platselijke BMW boer. Stond daar dus de nieuwe R1200RT te glimmen..... Ondanks een erg hoog FP gehalte is het toch een echte BMW Boxer ![]() ![]() ![]() VIKINGS have more fun!!
|
|||||||||
Reageer
|
|
|
|
|
|