Nieuwe BMW?!?

Op de Intermot motorbeurs in Munchen presenteerde BMW geheel onverwacht een nieuwe motorfiets. Een naakte versie van de net nieuwe K1200S: de K1200R!

De nieuwe R is gedurende een half uur aan de pers gepresenteerd en toen weer van de show verdwenen.

Nieuwe BMW?!?

Meer foto's vind je hier.

PS. Op diverse (BMW) forums wordt momenteel druk gespeculeerd over het bericht dat met de introductie van deze nieuwe R de 'custom' R-serie zal verdwijnen vanwege gebrek aan koppel vergeleken met de concurrentie. Bedoelt BMW nu de R1150R/Rockster of de Cruisers? Iedereen verwacht na de R1200GS (leverbaar) en R1200RT (2005) eigenlijk dat we ook nog wel een R1200RS en R1200RS kunnen verwachten.

De groeten van de enige echte TFB

Nieuwe BMW?!?
Stem of voeg toe aan:
| Meer

Reacties (37)

  Hulzie | 16-09-2004 | 09:15 uur Reageer op dit bericht
Ik keur um af vanwege de cylinder opstelling
Het mooie aan BMW is juist vindt ik, de opstelling zoals de 1150 heeft, los van de kwaliteit enzo, want het zijn gewoon goede motoren, maar het oog wil ook wat

www.motorenhuls.nl

Dit bericht is gewijzigd door Hulzie op 16-09-2004 @ 9:17

  Ozze Jan | 16-09-2004 | 17:52 uur Reageer op dit bericht
Moet Hulzie gelijk geven, de K serie is 2 cylinders teveel, en de verkeerde opstelling, BMW is mij voornamelijk bekent, om de boxer motor, voorzover ik weet, op andere merken en andere series van BMW, kom je deze boxer nergens tegen, vind dit juist typisch BMW. Net zoals MotoGuzzi een dwars geplaatste V motor heeft, da hoort bij dat merk, typisch Guzzi dus. Een BMW zonder boxer, is voor mij weer een fiets waardoor ik weer sneller naar andere merken ga kijken, omdat er dan weer meer te vergelijken valt.

Ozze
En ik poets met Dasty, 1,69 pleuro's bij de Wibra

  Viking64 | 16-09-2004 | 18:15 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 ook nog wel een R1200RS en R1200RS kunnen verwachten
Ja..... doe mij dan maar een R1200R.... hehehe.
 Quote:
 maar het oog wil ook wat
Wat dacht je van de R1150R (al dan niet in Rockster uitvoering) dan of de R1100S Boxercup replica? Iemand die nu nog durft te beweren dat BMW alleen maar ouwe lullen motoren maakt heeft al een tijdje zijn ogen niet gewassen.
Die K1200R zit toch technisch en optisch goed in elkaar. Cardan + 167 pk (krukas) en NAKED!! Go BMW GO!! (toch een mooie concurrent voor de XJR1300 en de GSX1400)
Helaas zal deze fiets wel aardig wat euri's kosten, anders was het een leuk beginnetje voor een streetfighter!!

VIKINGS have more fun!!





Dit bericht is gewijzigd door Viking64 op 16-09-2004 @ 18:35

  Jerna | 16-09-2004 | 19:51 uur Reageer op dit bericht
Oeps, had ik daar twee keer RS getypt? En ik ben nog wel zo'n miereneu...dinges als het op precies typen aankomt. Ik bedoelde inderdaad een RS en een R. Met hex-blok.

BMW is inderdaad nogal druk doende om het ouwelullen imago af te werpen. :P

Eerst die scherp gesneden lijnen die via de spionage foto's van de R1200RT zichtbaar worden. Trendsettend als ik naar de nieuwe Honda Pan en Triumph Sprintdinges kijk.

Toen de introductie van een opvallende nieuwe GS met ook alweer dat nieuwe 'hex'-blok (bijnaam die de amerikanen bedacht hebben vanwege de zeskantige vorm van de cilinderkoppen).

Dat was achteraf eigenlijk allemaal nog best wel conservatief beseffen we als BMW met een K1200S op de proppen komt met een voor BMW-begrippen ongelofelijk vermogen van 167pk. Dát in combinatie met stuureigenschappen die nog strakker zijn dan waar we ons met de telelever al over verbaasden. Een beoogde Hayabusa-killer. Ja, maar die is sneller hoor ik iedereen al denken. Nou denk dan maar eens aan een Hayabusa met de stuureigenschappen van een 600cc racer... juist.

En nu een naakte uitvoering van díe rappe jongen. Als ie niet wordt teruggetuned dan heeft deze dus ook die 167pk en uiteraard die hele bijzondere stuurinrichting. Mmmmm, knappe jongen die hierop kan blijven zitten met het gas vol open. Hij is alleen zo vreselijk lelijk... die koplampen doen me ergens aan denken...


En ik kwam ergens in een forum nog het volgende tegen:
Just got an email from BMW in Sweden.

The K1200R will be available on the swedish market in one year.

Engine, gearbox and chassis are the same as K1200S with some minor modifications.

The duolever-front suspension is steeper and the wheel-base is shorter then the K1200S.

Max power will be less then K1200S (a little over 160 HP).

The final gear is also shorter (no overdrive ?)

The design of the fuel-tank and rear is also new, as well as the headlights smile.

The saddle has the same design as K1200S, but is not so wide in the front which makes it easier to handle for short legged riders.

The handle is also new and gives a more upright position then the K1200S.


De groeten van de enige echte TFB

  Hulzie | 16-09-2004 | 20:44 uur Reageer op dit bericht
Ik vermoed, weet heel zeker, dat bij het benutten van de volle 167 Pk , dan blaas je de cardan er in no-time onderweg, ben je ketting aandrijving voor nodig. Een goed naar de *****n geroste cardan (dan heb je ook schade aan de as in blok) is bij een ZL 1000 van Kawa ca 4500 euro, nieuw


En zo'm ijzer in naked uitvoering hou je niet, ik heb een naked 145 pk GSX ie, 170/180 rijden hou je geen 5 minuten vol, dan moet je gewoon eens proberen, met cross stuur, dus echt de volle mep vang je, dat is snel over

www.motorenhuls.nl

Dit bericht is gewijzigd door Hulzie op 16-09-2004 @ 20:48

  Viking64 | 17-09-2004 | 00:03 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 Ik vermoed, weet heel zeker, dat bij het benutten van de volle 167 Pk , dan blaas je de cardan er in no-time onderweg, ben je ketting aandrijving voor nodig
BMW gebruikt sinds jaar en dag cardan op auto's (tot 445 pk in serie produktie!) en motoren. Ik vermoed, nee weet zelfs zeker dat zij hier voldoende ervaring mee hebben om te zorgen dat de gebruiker zich niet druk hoeft te maken of hij de boel aan stront rijd.
 Quote:
 170/180 rijden hou je geen 5 minuten vol, dan moet je gewoon eens proberen, met cross stuur, dus echt de volle mep vang je, dat is snel over
Helemaal gelijk Henk, ik heb dat eens uitgeprobeerd. Op mijn R1150R houdt ik dat geen 5 minuten vol :wink:, maar van Saint-Remy de Blot naar Nederland (goeie 900km) in één ruk met 150/160 km/u is goed te doen smilesmilesmile Go BMW go NAKED!



VIKINGS have more fun!!

  tosca | 17-09-2004 | 00:38 uur Reageer op dit bericht
lekker lange wielbasis krijg met geen mogelijkheid de bocht en dat is toch het mooie aan motorrijden maar dat snappen die duitsers niet die rijden alleen op de grote autobaan en wat moet je met 167pk de staatskast sponseren heb zelf een blackbird en die kost al genoeg aan boetes

groetjes Dirk

  Jerna | 17-09-2004 | 09:14 uur Reageer op dit bericht
Met het verkeerde been uit bed gestapt Dirk?

De groeten van de enige echte TFB



Dit bericht is gewijzigd door Jerna op 17-09-2004 @ 9:20

  risk | 17-09-2004 | 17:00 uur Reageer op dit bericht
Nu weet ik toevallig uit ervaring dat het zoekrijden van een blackbird niet zo vreselijk lastig is op een bochtig parcours! =) =) =)
Ik heb altijd gedacht dat een Blackbird een brommer voor errug hard errug rechtdoor is!! :wink: :wink: :wink:
Heeft BMW soms een Blackbird met cardan gebouwd??? smile smile smile

Poetsen???? No No No
Wat nou Poetsen?
Met dit weer??
Remko <

  Jerna | 17-09-2004 | 17:14 uur Reageer op dit bericht
Hooho, een NAAKTE blackbird met cardan dan hè. =)

De groeten van de enige echte TFB

  AnneMarie | 17-09-2004 | 20:18 uur Reageer op dit bericht
BMW doet oed zijn best te verjongen, nog even en iedereen rijdt BMW. sad sad
Eigenlijk moet BMW maar weer ouwe lullenmotoren bouwen. Moet ik weer een ander merk zoeken dat wat anders is waar iedereen op rijdt. sad
En dat je met 170/180 het maar 5 minuten uithoudt... Who cares! Je mag niet eens zo hard in Nederland! :wink: smile

Bye bye, AnneMarie

Kijk ook eens op mijn website!

  Ozze Jan | 17-09-2004 | 21:49 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 En dat je met 170/180 het maar 5 minuten uithoudt... Who cares! Je mag niet eens zo hard in Nederland!
Wat ben ik blij dat ik op 5 min van de Deutsche Autobahn zit =)=), maar moet wel toegeven, 180-190 op een naked, da hou je nie lang vol, heb da al geprobeerd, ok, ook nog met potje op, dat maakt het nog allemaal veel erger :*, maar 160 is goed uit te houden ja smilesmile Maar een naked bike, met meer als 100 pk, moet er zelf maar eens een keer op rijden, want ik zie zolang ik er nie zelf op heb gereden, niet het nut hier van in :*:*Ozze En ik poets met Dasty, 1,69 pleuro's bij de Wibra

  risk | 17-09-2004 | 22:28 uur Reageer op dit bericht
Ik ben 1 maal in korte broek en overhemd boven de 180 km/u geweest!!!!

Dat beviel matigjes!!

Ik was blij dat ik op een gegeven moment mijn parachute kon trekken!!! =) =) =) =)

Parachute


Poetsen???? No No No
Wat nou Poetsen?
Met dit weer??
Remko <

  Viking64 | 18-09-2004 | 13:25 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 lekker lange wielbasis krijg met geen mogelijkheid de bocht en dat is toch het mooie aan motorrijden maar dat snappen die duitsers niet die rijden alleen op de grote autobaan
Ach... zo lang ik die K1200S op de Nordschleife niet bij kan houden (rondje in 7.57 min) dan doet BMW het helemaal nog niet slecht =)=)=) Zie hier de video!
VIKINGS have more fun!!

  risk | 19-09-2004 | 00:36 uur Reageer op dit bericht
Het blijft een leuk filmpje!!
Alleen jammer dat dat ding de hoek niet omkan!!!!

=) =) =)

Poetsen????
So Funny It Hurts
Wat nou Poetsen?
Met dit weer??
Remko

  Jerna | 21-09-2004 | 13:56 uur Reageer op dit bericht
Hadden jullie al gezien dat BMW een hele bijzondere voorvork constructie heeft gebruikt?



Het slimme van deze constructie zit hem vooral in het niet veranderen van de wielbasis tijdens inveren als er wordt geremd. Bij traditionele voorvorken is dat wel het geval en dat schijnt een negatieve invloed op de stuureigenschappen te hebben.

BMW heeft dit systeem overigens niet zelf bedacht, maar gebaseerd op een uitvinding van ene Norman Hossack. Die heeft jarenlang patent op deze constructie gehad, maar dat patent is inmiddels verlopen... Hossack is dus finacieel het haasje, maar dit 'wachten op verlopen van patenten' schijnt in de auto- en motorindustrie wel vaker voor te komen.

De groeten van de enige echte TFB

  JanB | 21-09-2004 | 23:10 uur Reageer op dit bericht
Goeie zaak dat BMW eindelijk eens vernieuwt. Die fiets zal zeker niet slecht zijn.

Maar waarom mot ie nou weer zo LELIJK zijn?????

  Jerna | 22-09-2004 | 08:10 uur Reageer op dit bericht
Goeie zaak dat BMW eindelijk eens vernieuwt.
Als ze het boxerblok maar niet laten verdwijnen. Met dat blok onderscheidt BMW zich toch juist van de massa. En het trilt zo lekker. :P

Maar waarom mot ie nou weer zo LELIJK zijn?????
Ja gatsamme, hij is wel enorm lelijk he. Butt-ugly zoals de amerikanen zeggen...

De groeten van de enige echte TFB

  JanB | 22-09-2004 | 13:04 uur Reageer op dit bericht
Mee eens. Ik heb wel ergens gelezen dat BMW verwacht dat de boxer in de toekomst een keer gaat verdwijnen. Het blok schijnt niet aan te passen te zijn voor toekomstige milieu-eisen.

Aan de andere kant, in de 80-er jaren kwamen ze met de K-serie omdat het boxerblok naar verwachting uitontwikkeld was.....

Overigens: toen ze met de Rockster kwamewn dacht ik écht dat het de goede kant op ging. Nog niet een schoonheid van een fiets, maar het lijkt tenminste ergens op.....
Te zien aan dít model zou je denken dat Peppi en Kokki weer terug zijn op de ontwerp-afdeling van BMW....

  | 24-10-2004 | 17:33 uur Reageer op dit bericht
STELLETJE ZEIKNICHTEN.

  annemien | 24-10-2004 | 18:00 uur Reageer op dit bericht
Grote onbekende,

Tegen wie heb je het eigenlijk en/of waar is je duidelijke reactie op gebaseerd????

Everybody needs to believe in something.
I believe I'll have another beer. :wink:

Soes

  Math | 24-10-2004 | 22:12 uur Reageer op dit bericht
Zal wel die kerel zijn die op de RAI door het lint is gegaan.

Die Duolever voorwielophanging schijnt zelf terug te voeren zijn tot een Norton uit 1907. Dus helemaal nieuw is het niet. Doorontwikkeld zeker!

  fisherman | 25-10-2004 | 12:41 uur Reageer op dit bericht

Grote onbekende - anoniem is niet groot.

Laat je niet vangen !

FISH

  WimdR | 25-10-2004 | 20:18 uur Reageer op dit bericht
Hoezo lelijk?=)
OK ieder z'n dingetje.
Met of zonder kuip, ik wil 'm zo ruilen tegen de mijne!
Mooi stukkie techniek en zal best wel rijden als een streep. Alleen hoogst rijbewijsbedreigend vrees ik.

Groeten allemaal, Wim

  Superklomp | 25-10-2004 | 22:36 uur Reageer op dit bericht
Ik vind um heel mooi, juist omdat ie zo lelijk is. Ik denk dat ik heel hard ga sparen.......



smilesmile:wink::*:wink:smilesmile

  JanB | 27-10-2004 | 00:33 uur Reageer op dit bericht
Ik zag afgelopen weekend trouwens de gekuipte versie en die vond ik er wél zeer smakelijk uitzien......

  Superklomp | 27-10-2004 | 10:15 uur Reageer op dit bericht
Ja, die gekuipte is de K1200S! Die is iets krachtiger (de R is teruggetuned), maar vind ik lang niet zo mooi als deze R. Foto's van die S staan op allerlei sites op het web, bij de officiele BMW-sites én die motor is op diverse plaatsen al te bewonderen, zoals beurzen e.d. De K1200R was alleen nog maar even te zien op de Intermot in Duitsland, in Nederland heb ik hem in de RAI niet gezien.


smilesmile:wink::*:wink:smilesmile


  JanB | 27-10-2004 | 12:41 uur Reageer op dit bericht
Nou ja, gelukkig houden we niet allemaal van hetzelfde toch?

Hoewel ik de R dus écht niet mooi vind, lijkt het me wel een bruut fietsje...... 160+ peekaatjes en een bérg koppel...... En ach, als je d'r op zit zie je er ook niks van.....

  Eric YZF | 27-10-2004 | 17:17 uur Reageer op dit bericht
Kijk,

Over smaak valt niet te twisten. Je hebt gasten met smaak, die kopen een mooie motor, je hebt gasten zonder smaak die kopen een BMW. Ben ik ff blij dat ik besloten heb straks geen smaak meer te hebben.

Tha Wizard

  Viking64 | 27-10-2004 | 18:59 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 blij dat ik besloten heb straks geen smaak meer te hebben.
Hey Eric, je wilt toch niet zeggen dat je ..... nee, dat zal toch niet??? VIKINGS have more fun!!

  Mazzia | 27-10-2004 | 19:25 uur Reageer op dit bericht
Ik heb ook geen smaak en het bevalt bijzonder goed hoor!!!!!! :P:P:P



--
Liking what you do is happiness, doing what you like is freedom.....
Kus , Mazzia

  annemien | 27-10-2004 | 19:28 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 je wilt toch niet zeggen dat je ..... nee, dat zal toch niet???
Vertel wel ff met hoeveel cillinders dan Wiz, dat telt geloof ik al niet meer. :wink:Everybody needs to believe in something.
I believe I'll have another beer. :wink:

Soes

  Eric YZF | 27-10-2004 | 20:49 uur Reageer op dit bericht
Ok Snoes,


4


Als je dan toch aangeeft geen smaak te hebben, ga dan in ieder geval voor zoveel mogelijk.

Tha Wizard

  willy | 05-11-2004 | 14:21 uur Reageer op dit bericht
oke oke oke wil wel zulke brommer

  Jerna | 15-01-2005 | 10:45 uur Reageer op dit bericht
Uitlatenbouwer Laser heeft een brulpijpje voor de nieuwe BMW K1200S/R in elkaar gefrut.

En dat klinkt helemaal niet gek! Luister hier.

--
Groetjes van de enige echte TFB.

  Viking64 | 15-01-2005 | 15:12 uur Reageer op dit bericht
Lijkt verdorie wel een japanner...uitlaat rechts, tyfusherrie.... veels te veel toeren... sadsadsad :wink:

VIKINGS have more fun!!

  Viking64 | 15-01-2005 | 15:30 uur Reageer op dit bericht
Ben vanmiddag nog ff een bakkie wezen doen bij de platselijke BMW boer. Stond daar dus de nieuwe R1200RT te glimmen.....

Ondanks een erg hoog FP gehalte is het toch een echte BMW Boxer smilesmilesmile

VIKINGS have more fun!!

Reageer

 
Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.

Zoeken

 
 

Dealer-acties

Evenementen

Motorverhuur

Toertochten

Motorvideo's