Wie kent deze brommer?

Wie kent deze brommer?

Die kocht ik juist ergens, is een old skool ?? CB 750 bj 1973

http://www.motorenhuls.nl
Stem of voeg toe aan:
| Meer

Reacties (10)

  VFRoom | 15-10-2004 | 11:59 uur Reageer op dit bericht
Heeee....geweldige fiets joh.
Ziet er erg goed uit!!

VFRiendelijke groeten,

VFRoom

VFR750f met: scottoiler/corbin zadel/Bagster/handvatverwarming/RVS remleidingen/Vance&Hines SuperSport uitlaatsysteem/grijs metallic velgen/Datatool alarm/zwarte hugger

  Hulzie | 15-10-2004 | 12:04 uur Reageer op dit bericht
Deze bezit geen elec start, daar zijn de bobine's weggebouwd, maar is wel te maken en dan de bobs onder onder het zitje, had ik bij de Viper ook.
Dat moet dus gewijzigd worden, en 1 spiegel toevoegen (is verplicht) sizzybar vervangen voor die van 2 meter (montage vanaf de grond gemeten) die heb ik nog liggen.
Verder een mooi treffens fietsie, langer dan 60 km aaneen, dan heb je dove klauwen type okselfris, maar boeid niet, en even dempers maken, ding is 0,00 gedempt, dempers van zelfde principe als de Viper ook, las ik zo in elkaar, en dan eens afwachten, En van die z.g.n. antie water hoezen om de luchtfilters (die zijn er, zodat bij regen geen water in de carb's komen, soort nylonkous die van boven dicht is en van onder lucht door laat) verder 9 liter tank, 1 : 18 (als je harder dan 120 gaat met zo'n ijzer dan voelt dat minder prettig, dus een tam aan rij-ijzer)

http://www.motorenhuls.nl

  -Jelmer- | 15-10-2004 | 13:10 uur Reageer op dit bericht
Leuk speelgoed man!

  Hulzie | 15-10-2004 | 15:35 uur Reageer op dit bericht
Yep, hij staat nog in Lunteren, mot um nog ophalen, volgend weekend

Ik bedoel met niemand kent um, van een nagatief iets, staat altijd bij de garage, of van een treffen 6 uur trappen en alleen met slepen deed ie het, of plassen olie.

Want heb um genomen onder de voorwaarde van lek en zeet vrij (hij is pas gereviseerd als het goed is) maar het zal me eigelijk ook een zorg zijn, het ding moet 120 km aan 1 stuk door rammelen voordat ik um thuis heb, als ie onderweg ermee kapt, daar zit ik niet om verlegen, als ie thuis uit elkaar valt, druk ik er gelijk een ander blok in bij wijze van, het is een vrij eenvoudige techniek, maar heb al 15 jaar een hardtail voor speelbal erbij, en het is gewoon zo, hardtail rijders is een slag volk apart, en in de zin van zweten (blok) nee, tuurlijk niet, met zo'n ding rij je immers geen afstanden, dat is zelfmoord bij wijze van, want je begeeft het onderweg, zijn terras monsters, en zo'n ding heeft een waarde, taxactie rapport dat gaat altijd aardig, maar zo'n geval verkopen, dat valt vies tegen, want zo'n fiets moet je voor "erbij" hebben, en niet iedereen heeft daar de ruimte voor, de kennis in huis, en "heeft zin aan sleutelen" zeg maar, en ik heb dat allemaal wel, maar........eerst veilig en haketakepufferig over zien te komen

http://www.motorenhuls.nl


Dit bericht is gewijzigd door Hulzie op 15-10-2004 @ 15:59

  sire | 17-10-2004 | 19:04 uur Reageer op dit bericht
wowhhhhhhhhhh , zie er gaaf uit !!!!!!!!
(alleen de zijtassen zou ik gelijk weggooien ! )

groetjes sire

als idioten konden vliegen,dan was het hier een vliegveld !

  Hulzie | 17-10-2004 | 19:29 uur Reageer op dit bericht
Komend weekend ga ik um halen

Die zijtassen ben je bij dat ding ook niet nodig, heb eerder een HD 1340 gehad met een soort gelijk frame, misschien ken je um wel, dat ie die spierwitte, rijdt nog steeds in Staphorst, met een 19" overstock vork en nog langer en nog hoger stuur, bij dat type vork en stuur heb je het voordeel daar bind je een hele kampeeruitrusting aan weg, heb er wel zin in.
Het moet dan komend weekend wel droog zijn i.v.m die open filters, en 120 km rijden is het, geen zin aan water in carb's, dat kennen die filters, wordt je niet blij van, maar zal wel komen goed

Het ziet er schitterend uit, maar degene die um nu heeft wil um kwijt i.v.m. aanschaf crossmotor, maar om deze tijd van het jaar verkoop je zo'n fiets niet zomaar, dat is mijn geluk in deze

Maar er zit nog wel wat werk aan, ding is 100% uitgekleed, geen km teller, geen spiegel, en zal nog wel meer tegenkomen, beide zijn ten allen tijde verplicht, hier zit alleen een toerenteler op, zie foto

De nadelen van zo'n ijzer zijn, het rijdt niet erg lux, en goed opletten of er gelast aan het balhoofd (hoge belasting i.v.m. druk van de lange vork en de hoek waaronder ie staat)
En ben nooit zo weg geweest van die open filters

Voordelen is de techniek, zeer boeiend, blok wisselen is een 1/2 zaterdag werk (altijd een blok op reseve hebben liggen met dat soort spul) er kan weinig kapot aan gaan, doordat er gewoon haast niks aanzit, contactpuntenonsteking, eventueel vervangen door electronische, heb ik op een GS ook, en bevalt goed.
Op kenteken is bouwjaar 1973, geen belasting en oldtimer verzekering, maar blok is voor zover ik kan zien van na 1978, dat heeft als voordeel dat cb 750 en 900 eronderpast qua ophanging zonder al teveel aanpassing, misschien zijn dat dingen die nooit nodig zijn, maar geval dat het kadoek gaat, is het wel prettig te weten wat je er meer mee uit kunt halen. Kleppen stellen middels tuimelaars, dus geen shims, lagge dus








Dit bericht is gewijzigd door Hulzie op 17-10-2004 @ 20:00

  Jerna | 18-10-2004 | 09:06 uur Reageer op dit bericht
Hee Hulzie, dat schakelpedaaltje lijkt wel op een rare plek te zitten, of is dat optisch bedrog?

De groeten van de enige echte TFB

  Hulzie | 18-10-2004 | 09:12 uur Reageer op dit bericht
Die persoon is te klein voor die motor, de rem heeft hetzelfde, maar dat is wel weer aan te passen, die FC tjes kan ik zelf maken




Dit bericht is gewijzigd door Hulzie op 18-10-2004 @ 9:59

  Bambi | 18-10-2004 | 23:50 uur Reageer op dit bericht
Gefeliciteerd Hulz, gaaf ding man. Blok lijkt verdacht veel op een dat van een CB750F2, met dubbele bovenliggende nokkenassen. Als dat gereviseerd is en goed loopt, afblijven! De startmotor zou onder die chromen afdekplaat aan de linkerkant achter de cilinders moeten zitten.
Ik heb zelf geen K&N filters op m'n brommers zitten maar volgens Hoogland Motoren kunnen die dingen heel goed tegen nattigheid. Alleen nooit zelf schoonmaken. Vraag is dus: zitten er K&N filters op?
Veel plezier ermee!

Bambi

Ik doof? Nee agent, die herrie, dat hoort zo.

  Hulzie | 19-10-2004 | 10:23 uur Reageer op dit bericht
Ja, het is een F2 blokkie en met K&N originele filters, ben voor zo'n blok niet zo bang, ik reviseer ze ook zelf in de vrije tijd, dus dat zal geen probleem opleveren. Ophanging van F2 750 is gelijk aan F2 900, dat kan altijd makkelijk zijn
(Ozze, zelfde blok dan er bij jou ook onder zit)


Reageer

 
Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.

Zoeken

 
 

Dealer-acties

Evenementen

Motorverhuur

Toertochten

Motorvideo's