Peijs wil tachtig kilometerzones

UTRECHT - 28/10/04 - Op diverse snelwegtrajecten in de Randstad wordt de snelheid teruggebracht naar tachtig kilometer per uur. Minister Karla Peijs van Verkeer wil vijf van deze tachtig kilometerzones erbij, naast de al bestaande experimentzone bij Rotterdam Overschie. Verder wil de minister op een tiental trajecten de snelheid verhogen. Of dat mogelijk is, moet nog worden bekeken. Dat meldt Lars Poppers, woordvoerder van het ministerie.

De maatregelen worden morgen per brief voorgesteld aan de Tweede Kamer. Volgens Poppers is de belangrijkste reden voor de snelheidsverlaging de kwaliteit van de lucht. Verder zal door de maatregel de doorstroming van het verkeer verbeterd worden, denkt de minister.

Poppers: "De totale lengte van de zones waarop de snelheid moet worden verlaagd is 25 kilometer. Het voorstel over het verhogen van de rijsnelheid gaat in totaal om ongeveer 110 kilometer." Of die snelheidsverhogingen doorgevoerd gaan worden is nog de vraag. "Verlagingen zijn binnen de regelgeving van de Europese Unie geen probleem", zegt Poppers. "De Europese wet biedt echter geen ruimte aan verhogingen."

De tachtig kilometerzones moeten komen op de A12 bij Voorburg, de A10 bij Amsterdam, de A12 bij Utrecht en de A20 bij Rotterdam.


© Tiscali/Novum


Stem of voeg toe aan:
| Meer

Reacties (38)

  VFRoom | 29-10-2004 | 11:48 uur Reageer op dit bericht
Moet ik toch maar gaan verhuizen denk ik!!
Misschien is Duitsland wat? Mmmmmmm....neee toch maar niet!!=)

VFRiendelijke groeten,

VFRoom

VFR750f met: scottoiler/corbin zadel/Bagster/handvatverwarming/RVS remleidingen/Vance&Hines SuperSport uitlaatsysteem/grijs metallic velgen/Datatool alarm/zwarte hugger

  Hulzie | 29-10-2004 | 15:00 uur Reageer op dit bericht
Peijs is gek, hangen moet dat mens.

Morgen krijgt ie dit te horen;

rotest plannen Grijs Kenteken Regering Balkenende

Beste mede-grijs rijders,

Dit protest is niet georganiseerd door vakbonden met hun eigen politieke agenda,
Niet georganiseerd door een politieke partij met eigen idealen als eerste prioriteit,
Dit protest is georganiseerd en betaald door ons zelf!
Georganiseerd en betaald door gedupeerde eigenaars van een wagen met grijs kenteken!

Ik wil nu wat zeggen tegen het kabinet en ook tegen de tweede kamer:
Wij hebben jullie democratisch gekozen als onze vertegenwoordiging en als onze regering.
Maar het lijkt alsof jullie opeens doof zijn voor onze stem!
Zijn wij opeens niet meer belangrijk omdat het nu geen verkiezingstijd is?

Wij hebben een wagen gekocht die wij kunnen betalen;
Wij hebben geluisterd naar de wet en voldaan aan de wettelijke eisen die gesteld zijn aan het grijs kenteken:
Wij hebben betaald voor een tussenschot;
Wij hebben betaald voor een krappe dubbele cabine;
Wij hebben betaald voor stugge vering en weinig comfort;
Wij betalen alle belastingen op onze inkomsten en onze wagens!

Daarmee hebben wij voldaan aan de wettelijke eisen, aan de eisen van de regering!

En nu noemen jullie –en met jullie bedoel ik nog steeds het kabinet en de tweede kamer- en nu noemen jullie ons fraudeurs en misbruikers?
Terwijl wij doen en betalen wat jullie van ons eisen?

Dit is een grote schande!

De regering en volksvertegenwoordiging hebben gewoon geen respect voor ons!
“Onze” regering duikt als bloedzuigers op onze duur betaalde wagens!
Ze willen ons leegzuigen terwijl wij volledig betalen en doen wat zij van ons verlangen!

Deze regering is blind voor de gevolgen van haar beleid:
Deze regering is blind voor het feit dat ze opeens een goed netto maandsalaris extra van ons gaat stelen als houderschapsbelasting voor onze wagens.
Dit terwijl wij al voldaan hebben aan alle wettelijke eisen en betalingen!

Deze regering is blind voor het feit dat veel kleine ondernemers de dupe worden van haar ondoordachte plannen!
En dat terwijl kleine ondernemers een belangrijke motor zijn voor onze economie en voor onze samenleving!

Het is een grote schande!

Mede-eigenaren van wagens met grijs kenteken, ondernemers, laat nu en in de komende weken duidelijk horen hoe jullie over deze regering denken!

Grijs moet blijven, voor iedereen!

Idee van dat grijze goede komt ook bij die oplichter weg


  sire | 29-10-2004 | 17:37 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
  Verder zal door de maatregel de doorstroming van het verkeer verbeterd worden, denkt de minister.


Als dat waar is zijn er dus geen files meer !

Zullen we eens een 10-tal eerder geprobeerde oplossingen opschrijven waar we dik voor hebben betaald !!! en waar geen F**k van terrecht is gekomen...MAAR WAAR WE NOG WEL STEEDS VOOR BETALEN !!!!!!



groetjes sire

als idioten konden vliegen,dan was het hier een vliegveld !

  Rommie67 | 29-10-2004 | 23:03 uur Reageer op dit bericht
Ze kunnen al amper de 100km/h zones handhaven hoe qwillen ze dat dan met 80km/h zones doen?

Elk nadeel heeft zijn voordeel!(J. Cruijff)
Grtn
Rommie

  risk | 30-10-2004 | 00:37 uur Reageer op dit bericht
Dat handhaven zal wel weer op mijn schouders terecht komen!! =) =) =) =)


En wat dat grijze kenteken betreft; ik ben er een voorstander van dat deze regeling alleen voor ondernemers op gaat en niet voor particulieren! Daar is deze regeling indertijd voor in het leven geroepen. Je zal straks het zelfde gaan krijgen met de zogenoemde oldtimer regeling. Deze regeling is bedoeld om het rijden van een klassieke auto en motorfiets leuk en betaalbaar te laten zijn. Het is nu echter zo dat er veel "klassiekers" opgeknapt worden en van de laatste moderne snufjes worden voorzien. De auto's worden gebruikt (misbruikt) voor dagelijks verkeer en ter vervanging van de dure auto van de zaak!!

Ik heb gezegd!! :wink: :wink: :wink:

Poetsen????
So Funny It Hurts
Wat nou Poetsen?
Met dit weer??
Remko

  Hulzie | 30-10-2004 | 09:49 uur Reageer op dit bericht
Dan zou gewoon de tax bij de brandstof opdrukken een redelijk alternatief zijn.

Denk niet dat ze een al jaren betstaande regeling zomaar kunnen afschaffen (ze kunnen um wel laten doen aflopen in een overgangsperiode)

Ondernemers kunnen ook goed geel rijden, maakt toch niks uit, ze kunnen de kosten gewoon doorberekenen aan degene voor wie ze diensten leveren, simpel zat.


  Hulzie | 30-10-2004 | 09:58 uur Reageer op dit bericht
Emigreren naar een ver land kan ook, hier alvast het aanvraagformulier;

MINISTERIE BUITENLANDSE ZAKEN
DIENST VREEMDELINGEN
AANVRAAG OM ASIEL

ALGEMEEN :

Waar jij komen van ? ……………………………………………………………………………
Van wie jij weten Nederlands sociaal paradijs “? ? Zus ? Broer ? Zwager ? Krant / TV / Tam-tam

PERSOONLIJKE GEGEVENS :

Waar jij door bos gekomen ? …………………………………………………………………
Waar jij wonen ? ……………………………………………………………………………….
Wanneer jij wonen in auto, zeggen waar jij parkeren ? ……………………………………
Waar jij geboren ? ? Maïsveld ? Gevangenis ? Onder brug ? Bordeel ? Camping
Burgerlijke staat van jij ? ? Getrouwd ? Geërfd ? Gekocht ? Niet weten ? Ik vreemd
Als jij Moslim ? Hoeveel vrouwen jij ongeveer hebben ? ………………. Hoeveel kinderen ?
Hoeveel van zuster ? ……..
Waar jij paspoort vandaan hebben ? ? Van dode (*) ? Gestolen ? Gevonden
? Van collega
(*) Alleen in geval van dode : ? Gewoon gestorven ? Beetje geholpen ? Moet nog doodgaan

INFORMATIE OVER OUDERS :

Wie jij denken papa is ? ……………………………………………………….
Adres van gevangenis waar papa woont : …………………………………..
Wie jou mama zijn ? : ? Zuster ? Tante ? Oma ? Vrouw van buurman

INFORMATIE OVER AUTO :

Hebben jij auto ? ? JA ? NEEN ? MOET NOG STELEN

INFORMATIE OVER SCHOOL EN BEROEP :

Jij op school geweest ? ? Nee ? Af en toe ? Op markt geleerd ? Van medicijnman
Welk beroep jij hebben ? ? Dief ? Smokkelaar ? Bommenlegger ? Huurmoordenaar
Hoe jij komen aan geld ? ? Diefstal ? Sociale dienst ? Zwarte handel ? Prostitutie
? Sabotage ? Drughandel ? Balletje-balletje ? Mafia
Wat jij willen doen ? ? Dief ? Inbreker ? Pooier ? Verkrachter ? Niets

BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR ARCHIEF BUITENLANDSE ZAKEN :
Als jij hier wonen, hoeveel dan nog komen ? ……………………….
Hoe jij willen wonen ? ? Villa ? Bungalow ? Landhuis ? Kasteel ? Hotel
Wat jij elke dag willen eten ? ? Biefstuk (*) ? Truffels ? Ganzenlever ? Kaviaar
(*) In geval van biefstuk : ? Normaal gebakken ? Doorbakken ? Goed doorbakken
Wat jij willen drinken ? ? Champagne ? Whisky ? Melk ? Koffie ? Thee
Welk gereedschap jij nodig hebben ?
? Breekijzer ? Handgranaat ? Boksbeugel ? Pistool



Ik naam : ………………………………………………………….

Praten waarheid en teken hier, of maken vlek met vinger hier


  kawacootje | 30-10-2004 | 21:36 uur Reageer op dit bericht
Heel Nederland zal straks wel onder de trajectcontrole zitten. Is nog lekker makkelijk ook, dan hoeft de politie ook daar de weg niet meer voor op. Dus nog meer tijd om aan de koffie te zitten, in plaats van de echte criminaliteit aan te pakken.


  Hulzie | 31-10-2004 | 01:36 uur Reageer op dit bericht
Ik vermoed dat ook, als ik zie wat er tussen meppel en zwolle staat en wat ze net op staphorst op het viaduct aan het plaatsen zijn, laat het weinig te raden over, afschieten die gasten die dat laten uitvoeren, heel simpel


  JanB | 31-10-2004 | 02:15 uur Reageer op dit bericht
Is toch wel jammer....hoe sommige tiepjes zelfs van een onderwerp over verkeer nog een racistisch getint verhaaltje weten te maken.....

Is dit écht nodig, admins?????

  Hulzie | 31-10-2004 | 02:47 uur Reageer op dit bericht
Erug he?
















Dat sommige niet tegen een grap bestand zijn!


  Math | 31-10-2004 | 04:44 uur Reageer op dit bericht
Nou nou JanB, is dat nodig gelijk rascisme beginnen te schreeuwen. Hulzie bedoelde dit als een geintje.

Het "formulier" is al behoorlijk oud. Ik kende 'm alleen als immigratie aanvraag formulier.



  risk | 31-10-2004 | 10:39 uur Reageer op dit bericht
Dit zelfde formulier wordt ook gebruikt voor mensen van beneden de rivieren en uit het oosten des lands die op Texel willen wonen!!! =) =) =) =)



























Dit is een grapje!!! smile smile smile smile

Poetsen????
So Funny It Hurts
Wat nou Poetsen?
Met dit weer??
Remko

  annemien | 31-10-2004 | 15:22 uur Reageer op dit bericht
Zullen dan wel flink onder de schapenstront liggen, wie wil er nou op Texel wonen?

Everybody needs to believe in something.
I believe I'll have another beer. :wink:

Soes

  Piere | 07-11-2004 | 17:04 uur Reageer op dit bericht
Je zal wel van :grin:een bepaalt niveau moeten zijn om dergelijke misselijke onzin uit te kramen.

OPHANGEN DIE LUI , AFSCHIETEN DIE GASTEN.

Je kan het ergens mee eens zijn of niet maar dan kan je dat ook anders duidelijk maken. En het dan ook nog afdoen als een geintje, ik vind dat geen geintjes meer.
Iedereen weet wat er van de week gebeurd is.
De groeten


Pieter

  Superklomp | 07-11-2004 | 20:12 uur Reageer op dit bericht
Zal ik er dan maar even geen geintje over maken? Neem Hulzie toch niet zo serieus, zijn jullie allemaal van die heilige boontjes dan? Nou dan!

smilesmile:wink::*:wink:smilesmile


  Math | 07-11-2004 | 21:51 uur Reageer op dit bericht
Schijnt toch moeilijk te zijn om te lezen. Het gaat hier om een emigratie formulier. Dat is dus voor iedereen die vanuit ons koude kikkerlandje naar een, naar zijn/haar inziens, beter land dan Nederland. Ik weet niet welk niveau Pierre bedoeld, en ik weet ook niet wat Pierre eigenlijk duidelijk probeert te maken met zijn mededeling. Maar
 Quote:
 OPHANGEN DIE LUI , AFSCHIETEN DIE GASTEN
Vind ik nou niet bepaald een opmerking getuigen van niveau.
Enig raakvlak met de brute, en hopelijk niet zinloze moord op Theo v. Gogh ontgaat mij.
Je zou kunnen zeggen dat de GRAP!!!!!! van Hulzie een vorm van meningsuiting is. Ik weet het niet zeker, en ik kan me vergissen, maar pretenderen wij nederlanders niet dat de vrijheid die wij daar in hebben het grootste goed is in Nederland?

  Superklomp | 07-11-2004 | 22:16 uur Reageer op dit bericht
Waarvan akte!




smilesmile:wink::*:wink:smilesmile


  Piere | 07-11-2004 | 23:17 uur Reageer op dit bericht
Het schijnt inderdaad moeilijk te lezen te zijn voor sommigen.
"OPHANGEN DIE LUI EN AFSCHIETEN DIE GASTEN" zijn namelijk niet mijn woorden, integendeel dat is waar ik nou net over val. En ik wil duidelijk maken dat je dat nou net niet moet zeggen in deze tijd.

Pieter

  Math | 07-11-2004 | 23:45 uur Reageer op dit bericht
Mja dit was natuurlijk iets waar ik op kon zitten wachten, dat is mooi dat was ook precies mijn bedoeling want ik snapte geen hout van wat je nou bedoelde. Door je tweede post werd het iets duidelijker. Nu kunnen we een discussie houden houden over dat ik beter moet lezen, of jij nog een curcus nederlandse grammatica moet volgen.:wink: Maar dat is niet boeiend.

Nergens heb ik in het verhaal van Hulzie gelezen dat ook maar iets in de verte lijkt op de uispraken zoals Pierre ze stelt.

In het stuk van Hulzie wordt de spot gedreven, gebaseerd op vooroordelen en generalisatie. Wat ik nou niet snap dat iedereen kan lachen om het feit dat er in iedere domme mop een belg wordt belachelijk gemaakt en dat prima wordt gevonden. Maar zodra het om moslims gaat er gesproken wordt over rascisme.

Wat is het verschil tussen een belg en een islamiet?

Punt van het verhaal is dat er gewoon af en toe wat luchtiger gereageerd moet worden door sommige mensen.



Dit bericht is gewijzigd door Math op 07-11-2004 @ 23:53

  risk | 08-11-2004 | 01:18 uur Reageer op dit bericht
Keurig Math!!!!!
Een reply waar ik me, als collega van Piere!!, volledig in kan vinden!!!!

Broeva Haro!! *










* quote Obeliks =) =) =)

Winterstop??
So Funny It Hurts

Met dit weer??

Remko

  Piere | 08-11-2004 | 09:41 uur Reageer op dit bericht
Math, we hebben het over twee verschillende dingen. De "geinige" brief waar je het over hebt is niet hetgeen wat me het meeste stoort.
Maar de uitspraken gedaan door de persoon in kwestie op 29-10-2004 om 15.00, hier staat letterlijk " Peijs is gek, hangen moet dat mens".
En op 31-10-2004 om 1:36, hier staat letterlijk " afschieten die gasten die dat laten uitvoeren, heel simpel " . Dit soort uitspraken kan je gewoon niet maken, na hetgeen wat er allemaal is gebeurd.
Ik hoop dat je nu begrijp wat ik bedoel, zo niet dan is dat jammer.

Pieter

  Math | 08-11-2004 | 12:03 uur Reageer op dit bericht
Nee Pierre het is nu duidelijk. Ik snap nu ook de link naar de moord van Theo v. Gogh. Alleen zijn de stukken gepost voor de moord van Theo v. Gogh.

Tja en voor mij zit er nog altijd een hele grote kloof tussen een dergelijk stukje posten en daadwerkelijk zoiets uitvoeren. Dit is misschien kortzichtig van mij, maar ik weiger te geloven dat we spontaan in een land leven waarin het extremisme zegeviert.

Maar Pierre het is duidelijk dat we het over twee verschillende dingen hadden en ik moet zeggen dat ik je reactie nu beter begrijp, alleen ik ben het er nog steeds niet mee eens. :wink:

  Rommie67 | 08-11-2004 | 13:30 uur Reageer op dit bericht
Je hoeft een ander zijn mening nog niet te delen om deze te respecteren...........



Elk nadeel heeft zijn voordeel!(J. Cruijff)
Grtn
Rommie

  marillion | 08-11-2004 | 15:38 uur Reageer op dit bericht

Jan B. je bent welkom om te komen vissen op mijn
steiger waar vrije edoch goed gefundeerde
meningsuiting een groot goed is.



Durf gelukkig te zijn.

Fish

  Hulzie | 08-11-2004 | 20:37 uur Reageer op dit bericht
Jemig wat een geziek van die Texelaars, verkoop nooit weer een schaap aan die moslims, zeker iets gestudeerd en nog nooit smerige klauwen gehad, ik vindt dat gewoon muggeziften, je kunt van mij gelijk krijgen, maar je zin krijgen is heel wat anders (ook zonder je persoonlijk te kennen)

Groeten Old Skool Henkie de lasser


  risk | 08-11-2004 | 21:56 uur Reageer op dit bericht
Waarde Hulzie,

Waar gaat deze laatste posting van jou over????

Ikke nie begrijp, denk ik!!!


Vr. Gr. van een Uiterst verbaasde Remko

  Viking64 | 08-11-2004 | 23:47 uur Reageer op dit bericht
Ik ben het niet vaak met Risk eens :wink:, maar in dit geval moet ik hem gelijk geven....
eeeh, wat was het onderwerp ook alweer???? iets met 80 km zones....wat waren dat ook alweer......ik ken er maar eentje tot nu toe!

VIKINGS have more fun!!

Dit bericht is gewijzigd door Viking64 op 08-11-2004 @ 23:47

  Bambi | 08-11-2004 | 23:50 uur Reageer op dit bericht
Tjeezis gaat wel lekker hier! We beginnen met een stukkie over 80km op sommige stukkies 'snel'weg waar veel verkeer overheen rijdt en we strandden op vrijheid van meningsuiting! Maar even over die 80 p/u op o.a. de A10 West (ring A'dam voor de provincialen). Dit lijkt stom maar we praten hier over nog geen 10 km met een hele hoop op- en afritten, veel vrachtwagens die, omdat het licht omhoog en omlaag gaat met moeite de 80, laat staan de voor hun hoogst illegale 90 p/u halen. Als je dan één snelheid voor iedereen insteld creëer je rust in het verkeer. Het grootste gevaar van de snelweg zijn de grote snelheidsverschillen. Rij je lekker met 180 op je brommer gaat er ééntje met 110 een vrachtwagen inhalen...ja lekker! En dat kent iedereen, tenminste, als je gok durft te nemen. Ik ben eens een toertje door de USA gereden en daar rijdt iedereen gewoon 120 op de Interstates. Ja ook de Big Rigs, en als die niet op tijd remmen heb je heel snel geen problemen meer. Maar daar rijdt je in 8 uur van de ene staat naar de andere, hier zit in je 8 uur tijd ergens onderin Frankrijk. Waar lullen we nou over met hard rijden in dit kleine landje? Ga lekker crossen in Duitsland of doe een circuitdagje. Nog veiliger ook, dat laatste. En nog wat over dat gezeik over die 80 km p/u zones: hier (Noordholland) zijn onze vrienden van Rijkswaterstaat zo vriendelijk geweest (een jaar of anderhalf/twee geleden) het eerste stuk van de racebaan A7 vanaf Zaandam tot Purmerend te voorzien van een nieuwe en verbrede asfaltstrook. Tijdens de verbouwing een snelheidslimiet van 70 p/u. En wat denk je? Een heel jaar geen ongelukken, geen stilstaande auto's, alles reed gewoon door. Dus het werkt wel of ben ik nou gek?
Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en ik heb al heel wat verkreukeld blik gezien, omdat die klojo's denken dat ze 'eindelijk' kunnen gassen terwijl het verderop helemaal stil staat. Stelletje ezels zijn het! Want het staat namelijk dankzij het harmonica-effect altijd wel ergens stil! Ik durf het bijna niet te zeggen maar geef mij die 70 km maar weer terug! Geen harmonica-effect, lekker rustig tokkelend kom ik er ook wel en nog sneller ook. Nu rijdt ik iedere dag tussen de file door (dat dan weer wel) dus eigenlijk kan het hele verhaal me aan me reet roesten, maar heb ik eens geen zin om zeer geconcentreerd te rijden, dan kan ik dat niet omdat er om de haverklap weer geremd gaat worden. En veel gaten op de rechterbaan omdat iedereen denkt dat de linkerbaan sneller is....is dat trouwens een vak, verkeerspsychologie?
Kortom, ga niet zeiken over die 80-km zones, er komen er nog veel meer want er komen steeds meer auto's, dus drukker, en dan gaat de snelheid vanzelf omlaag. In de toekomst is de hele Randstad één grote 80-km zone. Eerder dan we willen trouwens.

Bambi

Ik doof? Nee agent, die herrie, dat hoort zo.

  Rommie67 | 09-11-2004 | 08:53 uur Reageer op dit bericht
Bambi,ik wil jou wel eens op zondag morgen om 08:00u zien rijden op de ringweg A10 met 70 km/h.
Het idee is niet slecht maar doe dat dan alleen in de spits en niet als er geen hond op de weg is.

Elk nadeel heeft zijn voordeel!(J. Cruijff)
Grtn
Rommie

  Ozze-Jan | 09-11-2004 | 18:34 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 En nog wat over dat gezeik over die 80 km p/u zones: hier (Noordholland) zijn onze vrienden van Rijkswaterstaat zo vriendelijk geweest (een jaar of anderhalf/twee geleden) het eerste stuk van de racebaan A7 vanaf Zaandam tot Purmerend te voorzien van een nieuwe en verbrede asfaltstrook. Tijdens de verbouwing een snelheidslimiet van 70 p/u. En wat denk je? Een heel jaar geen ongelukken, geen stilstaande auto's, alles reed gewoon door. Dus het werkt wel of ben ik nou gek? Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en ik heb al heel wat verkreukeld blik gezien, omdat die klojo's denken dat ze 'eindelijk' kunnen gassen terwijl het verderop helemaal stil staat.
 Quote:
 Bambi,ik wil jou wel eens op zondag morgen om 08:00u zien rijden op de ringweg A10 met 70 km/h. Het idee is niet slecht maar doe dat dan alleen in de spits en niet als er geen hond op de weg is.
Euh, daar hebben ze toch die Matrix verkeersborden voor uitgevonden? Daarnaast heb je ook van die andere signaleringsborden met tekst erop, die je ergens op wijzen.

Groetjes uit Limburg, Bert

Dit bericht is gewijzigd door Ozze-Jan op 09-11-2004 @ 18:40

  Bambi | 09-11-2004 | 22:00 uur Reageer op dit bericht
Zondagochtend rustig? Probeer ergens tussen 5 en 7 uur, daarna rijdt wordt er flink gereden op dat stuk A10.
Weet je hoeveel tijd het extra kost om over 10 km 80 ipv 100 te rijden? Anderhalve minuut. Genoeg om heel erg kwaad over te worden. Anderhalve minuut. Effe pissen duurt al langer. Maar kennelijk is anderhalve minuut voor veel mensen heel erg kostbare tijd.
En dan die matrix-borden: ja leuk, ze geven aan dat er filevorming is. Verder stoort niemand zich eraan. Als iedereen meteen zich daaraan gaat houden ben ik bang dat je daar weer file krijgt. Het enige wat helpt is om bij veel verkeer over de hele lengte waar het druk is de snelheid te verlagen. Met een lagere snelheid kunnen er meer voertuigen op een weg 'gepropt' worden.
Dat weten mensen bij het Ministerie, en omdat langzaam doorrijden nog altijd beter is dan stilstaan, optrekken, stilstaan zal de snelheid verlaagt worden. Daar komt bij dat de meeste verkeersherrie veroorzaakt wordt datgene wat de meeste wrijving heeft, nl de banden. Klinkt vreemd? Ga maar eens bij een snelweg staan. Je hoort banden en af een toe een (rat)biker met een 'sportief' pijpje. Ook daarom zal de snelheid omlaag gebracht gaan worden. Overlastbeperking.
Wel jammer dat dat nog niet zo goed lukt bij vliegtuigen....

Bambi

Ik doof? Nee agent, die herrie, dat hoort zo.

  Ozze Jan | 09-11-2004 | 23:41 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 En dan die matrix-borden: ja leuk, ze geven aan dat er filevorming is. Verder stoort niemand zich eraan. Als iedereen meteen zich daaraan gaat houden ben ik bang dat je daar weer file krijgt. Het enige wat helpt is om bij veel verkeer over de hele lengte waar het druk is de snelheid te verlagen.
Maak je der een mooie link van, nog een keer proberen, Matrix verkeersborden geven GEEN file aan, maar een max snelheid, om doorstroming te bevorderen, iets wat je zelf neer schrijft in je eerdere stukkie:
 Quote:
 Tijdens de verbouwing een snelheidslimiet van 70 p/u. En wat denk je? Een heel jaar geen ongelukken, geen stilstaande auto's, alles reed gewoon door. Dus het werkt wel of ben ik nou gek?
Das inderdaad wel gek ja smilesmileOzze En ik poets met Dasty, 1,69 pleuro's bij de Wibra

  Bambi | 10-11-2004 | 00:12 uur Reageer op dit bericht
Hoi Ozze,

Ja inderdaad mooie link. En ja ik weet dat die dingen de max snelheid aangeven. Ik zie ze iedere ochtend op de ring A10 en iedere middag op de A8.
En nee, ze zouden geen file aangeven maar die dingen branden alleen als er een file is.
Dat is toch bijna hetzelfde als aangeven dat er een file is?
Probleempje is dat als ik me daar 's ochtends aan ga houden links en rechts ingehaald wordt door automobilisten die geen anderhalve minuut denken te kunnen missen en als ik me daar 's avonds aan houdt veels te hard tussen de file door schiet (wat wel weer spannend is maar slecht voor je bloeddruk).
Kortom, het idee is niet slecht alleen de uitwerking doet het niet het helemaal. Maak je de hele weg gewoon (in de spits) 80 km met een traject-controle dan ben je van een hoop onveilige situaties af.
Dankzij dit ikke-ikke-ikke tijdperk kunnen we ons niet vrijwillig aan de verkeersregeltjes houden en scheuren we er lekker op los totdat er ingegrepen wordt en dan heeft de overheid het weer gedaan. Want naar jezelf kijken.....niet dat ik brandschoon ben, maar als ik gepakt wordt beschouw ik dat meer als een contributie en eigen schuld=dikke bult dan dat ik die wetshandhaver de schuld ga geven. Maar toch had hij beter een echt vak kunnen leren....


Bambi

Nummerplaat poetsen? Hoezo poetsen?

  Jerna | 10-11-2004 | 10:12 uur Reageer op dit bericht
Ghegheghe, wat een lekkere discussie hier. :P

Maar ik zal maar on-opic blijven dan. Ik ben het met Bambi eens. Sommige files zijn het gevolg van knelpunten (minder rijstroken, spitsing snelweg, ongelukken), maar de meeste die ik op mijn weg door de randstedelijke snelwegnegorij tegenkom (kom daar nogal es) hebben helemaal geen begin. Zodra je aan de voorkant van de file komt is er helemaal geen reden voor de file aanwezig. Dat zijn de files die door snelheidsverschillen ontstaan.

Ook ik heb al eens het genoegen mogen smaken om door de States te toeren en wat mij het meest heeft verbaasd was dat er op de highways door L.A. GEEN filevorming was terwijl er op de vijf of zes rijstroken meer verkeer reed dan hier in totaal tijdens de spits in de hele randstad. Iedereen (ook de grote jongens) reed even snel en het "keep your lane" systeem zorgt er ook nog eens voor dat het er allemaal ongelofelijk relaxed uitziet. Ongetwijfeld zal ook daar een verkeerschaos ontstaan als er een ongeluk gebeurt, maar dat is ook niet meer dan logisch met zoveel verkeer. O ja, de snelheid die we reden was ook nog eens best vlot. Iets van 65 mile per uur ofzo.

Misschien een heel raar idee, maar als we nou eens echt overal van die matrixborden boven de snelweg gaan hangen en dan met variabele snelheden gaan werken? In de spits 80, bij filevorming hetzelfde als nu met die 70 en 50 en en op "rustige" tijdstippen (per snelweg bepalen) hogere snelheden, 100, 120, 140 (160 in het lege friesland :P) en misschien net als in duitsland 100 als je vlak langs een stad rijdt (slaapt en ruikt wel zo lekker als je daar nou net toevallig woont).

Iets heel anders, maar heeft ook met snelheid te maken:
Waar ik me nog steeds vreselijk aan erger is dat nog steeds iedereen blijft doorjakkeren bij wegwerkzaamheden (gelukkig zet rijkswaterstaat steeds vaker 90km/u borden neer als er even niet aan de weg gewerkt wordt). Ik ben p*td*mme de enige die zich aan de snelheid houdt! Alsof ik stil sta, zo hard komt alles mij voorbij. Ga eens bij zo'n opbreking staan kijken zou ik zo zeggen, dan ben je meteen genezen.

Nou ben ik ook geen heilig boontje en als er niet aan de weg wordt gewerkt rij ik wel net iets harder dan toegestaan, maar nooit (als ik zelf het tempo bepaal tenminste) als er aan de weg wordt gewerkt. Ik begrijp de ergernissen van sommige bestuurders tegenover de wegwerkers ook niet. Ik denk bij iedere wegopbreking (vooral als ze nieuw asfalt leggen): JOEPIE, wat zal het hier straks weer lekker rijden! Ze zijn bijvoorbeeld op dit moment de A12 ter hoogte van Gouda opnieuw aan het asfalteren. Oeioeioei, wat ziet dat nieuwe asfalt er mooi uit!

Moraal van dit verhaal? Geen idee, dat zoeken jullie maar helemaal lekker zelf uit. :wink:

De groeten van de enige echte TFB

  Piere | 10-11-2004 | 10:30 uur Reageer op dit bericht
"Misschien een heel raar idee, maar als we nou eens echt overal van die matrixborden boven de snelweg gaan hangen en dan met variabele snelheden gaan werken? In de spits 80, bij filevorming hetzelfde als nu met die 70 en 50 en en op "rustige" tijdstippen (per snelweg bepalen) hogere snelheden, 100, 120, 140 (160 in het lege friesland ) en misschien net als in duitsland 100 als je vlak langs een stad rijdt (slaapt en ruikt wel zo lekker als je daar nou net toevallig woont). "

Arjan ik ben het eigenlijk wel met je bovenstaand relaas eens dit is een mogelijke oplossing. Maar als iedereen zich daar dan netjes aan houdt heb ik niet veel meer te doen. Heb ik wel meer tijd om de echte á socialen er uit te halen.
Trouwens in Friesland 160 rijden,doe dat maar ff niet want dan gaat iedereen er heen om zich uit te leven en dan is de rust hier ook over.
De Groeten

Pieter

Dit bericht is gewijzigd door Piere op 10-11-2004 @ 10:43

  Jerna | 10-11-2004 | 10:46 uur Reageer op dit bericht
"Trouwens in Friesland 160 rijden,doe dat maar ff niet want dan gaat iedereen er heen om zich uit te leven en dan is de rust hier ook over."
O, maar daar ben ik niet bang voor. De meesten vinden friesland toch veels te ver weg. :wink:

Maar als je hier 's nachts om zeg een uur of twee over de A32 rijdt, dan ben je zo ongeveer de ENIGE... Probeer dan maar eens netjes 120 te blijven rijden...

Afsluitdijk is ook zo eentje. Daar reed ik tijdje terug op een zaterdagnacht (als ik me goed herinner) heeel laat en die dijk is nogal een beetje recht. Op een gegeven moment zie ik voor me geen achterlichten meer en achter me geen koplampen en het was een heldere nacht zonder mist enzo. Dus óf iedereen reed zonder licht (vinnik knap op die donkere weg daro) óf ik was de enige op een recht stuk snelweg van twintig kilometer... heel aparte ervaring moet ik zeggen.

De groeten van de enige echte TFB

  Rommie67 | 10-11-2004 | 11:13 uur Reageer op dit bericht
Ik zie/lees hier een hele boel goede ideeen!!!Waarom komen ze daar in Den Haag nou niet op????Misschien omdat elke verkeersminister opnieuw het wiel wil uitvinden en zijn stempel wil drukken op het beleid.Misschien moeten we de minister een paar motor rijlessen aanbieden dan kan ze het eens van onze kant bekijken.........

Elk nadeel heeft zijn voordeel!(J. Cruijff)
Grtn
Rommie

Reageer

 
Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.

Zoeken

 
 

Dealer-acties

Evenementen

Motorverhuur

Toertochten

Motorvideo's