Wijziging lay-out TT-Circuit

Op het TT-circuit in Assen is men met man en macht aan het werk om het circuit aan te passen aan de eisen die de FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme) heeft gesteld. De FIM en de circuitorganisatie besloten tot deze wijzigingen over te gaan naar aanleiding van het dodelijke ongeval van Alessio Perilli tijdens het Superbike weekend afgelopen jaar.

Als gevolg van dit ongeval zal de Ruskenhoek verdwijnen, maar ook De Bult zal niet meer hetzelfde zijn als voorheen. In 2003 ondervond Marc van den Bulk de gevaren van deze bocht. Vlak voor De Bult ging hij onderuit en in het gras aan de binnenkant van de bocht terecht. Van den Bulk gleed helaas terug het circuit op en werd daar aangereden en met levensgevaarlijke verwondingen afgevoerd. Van den Bulk mag van geluk spreken dat hij bijna volledig kon herstellen.
Naar aanleiding van dit ongeval deed een grindbak aan de binnenkant van de bocht zijn intrede. Toch bleef deze situatie gevaarlijk, bleek dit seizoen. Onder andere Supersport coureurs Jarno Jansen en René Winkel kwamen bijna terug op het circuit.

Om deze levensgevaarlijke situatie aan te passen, is besloten de Bult rigoureus te wijzigen. De bocht zoals we deze kenden is verleden tijd. De knik naar rechts is verdwenen, de verkanting ook. Vanuit de Stekkenwal zullen coureurs nu vol gas recht door rijden en dan de hoek om verdwijnen naar Mandeveen.

De Ruskenhoek was een bocht wat regelmatig problemen op leverde met coureurs die met hoge snelheid terug op de baan kwamen of zelfs de baan weer over staken. Dit leverde eigenlijk nooit problemen op, helaas werd de onveiligheid onderstreept na het ongeval van de jonge Italiaan Alessio Perilli die net voor het terug komen op het asfalt onderuit ging en werd aangereden door Ghisbert van Ginhoven. Een ongelukkige samenloop van omstandigheden, maar reden genoeg om de Veenslang en de Ruskenhoek aan te passen.

Door deze aanpassingen aan het circuit zal deze in totaal dertig meter korten worden. Ook kan het circuit na deze aanpassingen makkelijk opgedeeld worden in twee kleinere circuits, zodat het rijvaardigheidstrainingen die momenteel op de Noordlus worden verreden ook nog te organiseren in 2006. Na het Superbike weekend in september zal het circuit deze Noordlus namelijk verliezen en krijgt Assen één permanent circuit voor zowel nationale als internationale evenementen.

Op dit moment is men met man en macht bezig de nieuwe delen aan te leggen. Enige haast is wel geboden, gezien het feit dat het circuit op zondag 20 maart weer terrein moet zijn van de coureurs.

Tribune Geert Timmerbocht

De 'zwevende' tribune in de Geert Timmerbocht begint duidelijk vorm te krijgen. Om u een idee te geven van het immense bouwwerk, heeft Motorfreaks een exclusieve panoramafoto van de nieuwe tribune gemaakt. Een klik op de foto toont u een vergrote versie van dit prachtige bouwwerk.

De officiële lay-out van het TT-circuit vanaf seizoen 2005



Stem of voeg toe aan:
| Meer

Reacties (2)

  johnie | 17-03-2005 | 10:11 uur Reageer op dit bericht
Dikke flauwe-kul!!!
Zat er met mijn neus bovenop en als de medici in het vervolg niet zo dik zijn als een NIJLPAARD die er 5 min over doen om door het grind te ploeteren en eerst moeten uithijgen voordat ze een coureur helpen.

Dat men eerst maar eens moet leren om een verbindingscentrum aan te leggen!!!!!!!

Ik heb zelf het circuit moeten bellen, die wisten nog geeneens dast er een dode was gevallen!!!!!

Voor ons (publiek Stekkenwal) was dit al na 2 min. duidelijk.

Dat de ceremonies doorgaan, terwijl er doden zijn gevallen en last but not least. NA 2 UUR ROEPEN ZE HET OM DAT ER OMDAT ER EEN DODE IS GEVALLEN EN DAT DE CEREMONIES WORDEN AANGEPAST.

Heb daarna het circuit geschreven als ook meerder bladen. Jurgen van de Goorbergh wist het zelfs geen eens toen hij erelid werd. Nee commerciel zijn ze erg goed bezigsadsadsadsad

Het gaat tegenwoordig een beetje teveel om de poen i.p.v. de motorsport.

Burn rubber not your soul
"Roads bite Back

Johan

  risk | 17-03-2005 | 22:02 uur Reageer op dit bericht
Johnie heeft gelijk!!

En net die bocht waar Rossi vorig jaar Gibernau binnendoor voorbij stak...

Ik denk dat ze alle circuits maar van heel veel airbags en zo min mogelijk bochten moeten voorzien.......

Bij Parijs-Dakar zijn ook een hoop aanpassingen in het circuit nodig...

xx Geen Motorweer????

Wie zegt dat????

Ikke niet!!!

Remko

Reageer

 
Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.

Zoeken

 
 

Dealer-acties

Evenementen

Motorverhuur

Toertochten

Motorvideo's