Het autoleasebedrijf Athlon hoopt via internet een prijzenslag tussen de pompstations uit te lokken. Op de site van het bedrijf kunnen automobilisten te weten komen waar zij het goedkoopst kunnen tanken.
Athlon krijgt de gevevens automatisch binnen via de chauffeurs van zijn auto's, aldus het bedrijf en plaatst deze op de
website.
Prijzenoorlog
De gebruikers van de auto's van Athlon, ongeveer zeventigduizend, komen overal in het land. Via de benzinebonnetjes heeft het bedrijf daardoor een goed inzicht in de brandstofprijzen. Autorijders kunnen op de website van Athlon hun postcode en brandstofsoort opgeven en aangeven hoe ver zij willen rijden om te tanken.
Zij krijgen dan een lijstje met goedkope adressen. Als iedereen naar de goedkoopste pomp gaat, moeten duurdere pomphouders hun prijzen wel gaan aanpassen, zodat er een prijzenoorlog ontstaat, is de gedachte.
Grote verschillen
Volgens Athlon lopen de prijsverschillen aan de pomp op dit moment op tot twaalf cent per liter. Dat is zes euro voor een tank van vijftig liter. Een proef heeft al uitgewezen dat het de moeite loont oplettend te zijn. 'Witte' pompen of prijsbrekers als Tango bleken daarbij niet altijd de goedkoopste
Bron: Planet Internet