Reacties (8)
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
En net zoals bij de A13 zullen er ook dus meer files door komen op de wegen richting de traject controlles. Slim hoor 3km file voorkomen door een 80km zone, waardoor er 10km file daarvoor komt te staan. (zoals ik al zei, zie A13 met stip op 1 in de file-top10)
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Hallo, Ik passeer niet zo vaak in Nederland, omdat de flitscontrole nog stukken hoger ligt dan bij ons. Maar ik snap echt niet hoe ze erbij komen om flitspalen en nu trajectcontrole toe te passen op autosnelwegen ??? Ge staat meer stil dan ge rijdt; ze zouden beter parkeermeters neer zetten. foto van mij en Sjaakie Fireblade toen hij voor de 2de keer vertrok (weliswaar met een R1)
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Erg verstandig miljoenen euro's uitgeven voor de controle van zo'n snelheids beperking waarvan je weet dat er de eerste maanden meer dan de helft van de investering "terug verdiend" wordt.En dit alles onder het mom van verkeersveiligheid!! Vrijheid van meningsuiting is een groot goed!! Grtn Rommie
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Eerst bouwen ze flats over de snelweg heen (Coentunnel traject). Vervolgens gaan ze 80 km/u zones instellen vanwege de geluids- en lawaai overlast. Onze overheid is goed bezig......
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
|
Er is helaas niets meer voor de verkeersveiligheid te doen op de aangekondigde trajecten, je staat er toch altijd stil. Als je meer dan 80 zou kunnen rijden dan is het ondertussen 4:00 'snachts geworden. Dan kan je lekker je cruise control aan zetten (in de auto) kortom, het heeft 0,0 zin behalve dan natuurlijk voor de schatkist, auto of motor maakt niks uit, als je je wil verplaatsen in NL moet je betalen. Straks wordt wandelen via de stappenteller ook belast, iedere nederlander maakt zo'n 10000 stappen per dag (gemiddeld) dus daar kan je dan 2 Euro voor rekenen (1 euro/5000 stappen), onder het mom, de vervuiler betaald. Het risico dat je in de (belastte) hondepoep trapt en de straat vervuilt in NL is dermate hoog dat het dus verantwoord is voor deze nieuwe revolutionaire belasting. Stappenteller gratis (verplicht) af te halen bij McD bij een BigMac menu, of op het plaatselijk postkantoor.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
De opmerkingen dat die snelheidsbeperkingen toch geen zin hebben omdat je toch altijd in de file staat begrijp ik niet helemaal. Als je daar toch in de file staat, waarom maak je je dan zo druk om een snelheidsbeperking als je toch blijkbaar niet zo snel kunt? De schoen wringt waarschijnlijk op de momenten dat je wél sneller kunt dan 80km/u en dan voelt het zo vreeeselijk langzaam, maar als ik het goed begrijp kun je alleen zo snel rijden 's nachts om 04.00 uur... dus waar maken we ons zo druk over dan? Overigens durf ik wel een weddenschapje aan dat die trajectcontroles op 80km/u heel veel centjes gaan opleveren en dan blijken de opmerkingen dat je daar toch niet sneller kunt uiteindelijk niet meer dan kroegpraat te zijn. Feiten, daar heb je wat aan. Alleen om feitn te krijgen moet je vaak wel onderzoek doen en dat doet de overheid vaak liever niet... Ik heb bijvoorbeeld het idee dat provinciale tweebaans wegen veiliger zijn als het lekker druk is. De snelheden liggen dan namelijk laag en je hebt gewoon geen mogelijkheid tot gevaarlijk inhalen... Ik wil iedereen die zo ongenuanceerd en ongefundeerd roept dat deze maatregelen onzin zijn om zelf (haalbare!) alternatieven aan te dragen. Ik ben erg benieuwd... :P -- Groetjes van de enige echte TFB.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Hier kan ik me wel in vinden. Hetzelfde zie je hier vlakbij ook. Ik woon vlak naast een (drukke) militaire vliegbasis en wist dat toen ik daar ging wonen. En dan moet ik nu niet ineens gaan zeuren over lawaaioverlast, want dat wist ik immers vantevoren. Maar je zult er versteld van staan... er liggen hier een paar dorpjes echt pal onder de start-/landingsbanen en de oorspronkelijke bewoners hoor je nergens over klagen terwijl die in de loop der tijd juist met steeds meer lawaai zijn geconfronteerd. De nieuwe bewoners daarentegen klagen steen en been terwijl die toch echt wel wisten dat ze onder de startbaan gingen wonen. Toppunt vind ik nog wel de scheepswerf Welgelegen midden in Harlingen. Die hoort (hoorde) bij de historie van dat schitterende stadje. Maar nee hoor, er is nieuwbouw aan de overkant gepleegd (bejaardenpakhuis) en door nieuwe geluidsnormen moest de werf het veld ruimen. En nu komt het mooiste deel: de bejaarden klagen dat ze nu niets meer te zien hebben... -- Groetjes van de enige echte TFB.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
|
<< sorry voor de lengte >> Ok, Jerna, je hebt een beetje gelijk maar een van de nieuwe 80km trajecten is er een waar ik degelijks in sta, behalve als ik op de bike ben. En dat is dus ook meteen een alternatief. Als je op die weg niet harder dan 10km/uur kan vanwege een file dan zegt zo'n beperking niks. Als ik langs Rotterdam rij en iedereen rijdt precies tot aan het eerste 80km bord 120 en dan boven op de rem (omdat het 100% pakkans is) tot 80km/u en dan na het laatste bord gewoon weer 120 (dat traject is 100km/u) schiet het zijn doel voorbij (behalve dan de geluisoverlast voor de bewoners naast die weg, maar ook die wisten dat ze naast een snelweg gingen wonen). Kortom: wederom kom ik tot de conclusie dat het gewoon extra "halen" is bij mensen die zich willen verplaatsen van A naar B. Alternatief? Simpel --> Meer asfalt --> minder remmen/optrekken --> minder luchtveronreiniging --> schonere lucht. Het is niet voor niks dat vanuit de satelliet Nederland geheel rood kleurt boven de files. Waar geen files staan is het niet rood over het algemeen, bahalve in het Ruhrgebied en omgeving. Ikzelf woon in de landingsbaan van Schiphol en wist dat toen ik er ging wonen, ook zo iets, mij hoor je niet klagen maar de nieuwe bewoners hier zeuren alleen maar en als ik dan zeg dat ze op een hutje op de hei moeten wonen zeggen ze dat ze niet iedere dag in de file willen staan.... Kip en Ei probleem. Ik blijf erbij dat meer asfalt (rijbanen erbij) en niet alleen van die korte stukkies waardoor je WEER files creert als die extra baan ophoudt, het probleem zal verminderen, alle andere initiatieven zijn om meer geld in de staatskas te krijgen. Rekening rijden is een ander verhaal want dan gaat de wegenbelasting en BPM omlaag of zelfs weg, dat is een redelijk plan hoewel ik nog niet de details gezien heb, maar het klinkt wel ok.
|
|||||
Reageer
|
|
|
|
|
|