Reacties (38)
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
Da's een echte BMW dus =). Je vind ze mooi ..... ![]() (ik vind die 800 er niet uitzien..... ![]() Vikings have more Fun!!
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
|
houd het maar op...spuuglelijk de hoi theo
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
Persoonlijk vind ik het ding er uitzien alsof ie is ontworpen door iemand die eigenlijk alleen maar gewend is kantoormeubilair te ontwerpen. M.a.w.: 'k vinnut niks. Never put off till tomorrow what you can avoid altogether. Pilot
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
|
De ultieme vernedering: ik zie zelfs enige gelijkenis met de Honda Pacific Coast. Deze BMW is nog net geen rijdend chemisch toilet maar veel scheelt het niet. Mocht u het niet helemaal snappen: ik vind em niet zo fraai ![]() Je leert alleen je grenzen kennen als je daar af en toe overheen gaat
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
De getoonde foto is van de nieuwe K1200GT. Ikzelf rij al wat jaren op verschillende RT's dus ben enigszins bevooroordeeld, maar ik moet zeggen dit: verdiend geen schoonheidsprijs. Maar eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat hoe lelijk BMW ze ook maakt het rijd allemaal wel top. De F800ST moet ik zeggen ziet er een stuk minder slecht uit. Kommer Nibbixwoud alvast bedankt voor je reactie Kommer Dit bericht is gewijzigd door mutschel op 17-11-2005 @ 21:11 |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
K1200GT Boxergroet 'Ronald' Riding for AFRICA 2006 |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
K1200GT Boxergroet 'Ronald' Riding for AFRICA 2006 |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
R1200S Boxergroet 'Ronald' Riding for AFRICA 2006 |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
R1200S Boxergroet 'Ronald' Riding for AFRICA 2006 |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
R1200S Boxergroet 'Ronald' Riding for AFRICA 2006 |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
Goed zichtbaar bij de F800ST is de riemaandreiving die ook te vinden is op de S versie (zonder onderkuipje) Boxergroet 'Ronald' Riding for AFRICA 2006
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
Hebbie aandelen BMW ofzo?? ![]() ![]() ![]() En oh, ja om on-topic te blijven! Ik vind um nie mooi, ech nie! =) Shit doesn't happen.... it's made by ass-holes Groeten Bertblauw (fazer600_59@hotmail.com)
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
Wel aandelen, geen BMW. Ik vind ze wel mooi, alleen dat logo al =) Boxergroet 'Ronald' Riding for AFRICA 2006
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
AFSCHUWELIJK, lijkt wel een model van 20 jaar terug!
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
Qua motormerk heb ik nooit een voorkeur uitgesproken: ik wil die fiets rijden die voor mij op de eerste plaats een pefecte zit heeft omdat ik meestal toch wel wat langere ritten maak. En als zo 'n fiets er dan ook nog eens mooi uitziet, dat is dat meegenomen. Kwalitatief slechte motoren zijn er niet: er kan altijd wel eens een onderdeeltje vanaf vallen. met de vriendelijke groeten vanuit het Brabantse, Jos
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
Nou ik heb een 5-Serie BMW en dat logo en de auto is mooi, maar met deze motor slaan ze de plank mis
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
En nog een K1200GT voor de liefhebber zal ik maar zeggen dan.![]() Boxergroet 'Ronald' Riding for AFRICA 2006 Dit bericht is gewijzigd door PASO999 op 18-11-2005 @ 10:56 |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
Zelf rijdt ik een BMW K1200 GT en een R80 G/S. Een computermotor en het origineel laten we maar zeggen. Allebij mooi en geweldig op hun eigen manier. Of deze nieuwe BMW's motormanieren hebben kan ik zo niet beoordelen. Maar lllllleeeeelllllliiiiiijjjjkkkkk. Geweldig lelijk dus. Een soort kantoorstoelen zullen we maar zeggen. Als het logo MZ erop gestaan zou hebben had ik dat direct geloofd. Dus wat doen we met deze PRODUKTEN ? Naar Cuba sturen maar. Daar rijden nog volop MZ'tjes, Jawa'tjes, Ural'tjes, en Chinees spul. Hun blij, wij blij. Zie foto. Met vriendelijke groet, Cor Mars Dit bericht is gewijzigd door MARScx650t op 17-11-2005 @ 23:51 |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
Wat een prachtige motorfiets is dit! Ziet er echt FANTASTISCH uit..... voor een BMW dan..... Wellicht mooi zo'n 30-40 jaar geleden.
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
1e reactie: Yak, wat een fout ontwerp!!! Daar ga ik niet mee voor lul rijden. Prima fiets misschien, maar het oog wil ook wat.
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
|
Die GT ziet er overigens ook uit als een echte politie-fiets. Ik las laatst iets over vervanging van het motorfietspark van de marechaussee. Het zou met niet verbazen als deze jongens kiezen voor dit 'kantoormeubilair' (vond ik een hele goeie =)). Je leert alleen je grenzen kennen als je daar af en toe overheen gaat
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
sorry maar bij een pan moet ik ook altijd denken aan de meubelhal Groeten uit Breda, en een nipje op jullie gezondheid. Gerrit. |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
Tja, Honda heeft destijds de BMW stijl wat willen imiteren... Heel eerlijk: BMW is nog altijd het schoolvoorbeeld van lelijk, een enkele uitzondering daargelaten. Zegt niets over de kwaliteit van de fietsen. Jammer is het wel. Het oog wil nu eenmaal ook wat.
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
Tja, nieuw model of niet, ze trillen allemaal nogal erg bij een snelheid die je juist regelmatig rijdt en dat wordt me toch hinderlijk ! Neem nou een oude Yamaha TX750, die had al balans-assen in 1973 !! Het rijdt goed , zeker voor die tijd. Ik ben BMW af, nooit meer nu, Varadero is voor mij de top fiets ! Groet, Ledo
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
Ik neem aan dat je de tweecilinder boxermotoren van BMW bedoelt? Die trillen inderdaad, maar dat hoort zo. Sterker nog, BMW kan ze echt wel trillingsvrij maken, maar dan verkopen ze er minder van. Dat trillen is namelijk één van de karaktertrekjes van die blokken. Als je het karakter van een boxerblok weghaalt dan kun je er net zo goed een goedkoop japans blok onder hangen. Het is heel simpel: als je niet tegen dat trillen kunt moet je geen BMW boxer kopen. Dan hoor je niet tot de doelgroep. Het boxerblok is voor BMW wat het HD-blok voor de Harley is. Dat hoort te trillen en te schudden dat het een lieve lust is en ook het karakteristieke geluid hoort daarbij. De oosterse motorenbouwers zijn niet voor niets jarenlang beziggeweest met pogingen om hun sjoppers zoveel mogelijk te laten lijken op en klinken als een Harley... (Ik zou nu wat kunnen zeggen over die japanse motoren fröbelaars die in plaats van betere motoren te bouwen, juist geprobeerd hebben om een slechter produkt te maken om met HD te kunnen concureren... maar ik doe het niet). Je hebt nu eenmaal verschillende typen motorrijders. Naast mensen die niet veel geven om wat ze precies rijden, als het maar goed rijdt (niks me trouwens) en je hebt mensen die een motorfiets rijden vanwege karakter of uitstraling (ook niks mis mee en kan ook best japanse brommer zijn). Ik vind het altijd jammer dat er zo gegeneraliseerd wordt en een compleet merk wordt afgebrand omdat dat type motorfiets jouw toevallig net niet aanstaat. Dat zegt toch niets over dat merk?!? Wat overigens weer los staat van mooi of lelijk. Ik ben persoonlijk nogal verslingerd aan het aparte karakter van die BMW boxerblokken, maar de vormgeving van veel BMW's is niet mijn smaak. Maar om heel eerlijk te zijn zijn er toch nog wel een paar andere die ik persoonlijk erg lelijk vind: - Honda PC800 - Honda Deauville - Suzuki Hayabusa - Suzuki GSX750F - Yamaha Venture - Ducati 999 - Ducati Multistrada en zo kan ik nog wel even doorgaan. ![]() -- Groetjes van de enige echte TFB. Dit bericht is gewijzigd door Jerna op 21-11-2005 @ 11:01
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
Jerna, vroeger toch ook 2 BMW's gereden, en dan praat ik over 1982 en 1995. Het ging hier om de oude R100RS en ik was er zeer tevreden mee, heerlijk geluid inderdaad en dat schudden is helemaal niet zo erg, maar deze fietsen hadden niet van die fijne (rottige) trillingen als de laatste R1100RS. Zo'n varadero brult trouwens ook lekker en is onderin net zo sterk als een BMW van dezelfde klasse, het comfort op De genoemde Jap is echter toch echt vele malen beter. Ik presteerde het om in 1 ruk vanuit het Westland naar Luxemburg te rijden en echt, dat zie ik mezelf op een R1100RS niet doen, dan ben je kapot. Verder....smaken verschillen nu eenmaal en even goede vrienden hoor ! Groet, Leen
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
Als je dat trillen vervelend vindt dan behoor jij dus niet tot de doelgroep. Simpel. Dan heb je er heel verstandig aan gedaan een andere motorfiets te kopen dunkt me. De een vind ze 'rottig' terwijl een ander het juist plezierig vindt dat een motorblok niet als een naaimachientje loopt.
Och, mijn vriendinneke heeft ook een paar jaar op een R1100RS rondgetuft en ritjes van randstad naar Vogezen en Oostenrijk waren prima te doen. Natuurlijk is een Varadero comfortabeler op lange afstanden, maar het vergelijken van die twee is appels met peren vergelijken. De RS heeft duidelijk sportievere zithouding. Om eerlijk te zijn vind ik dat een 1100 boxerblok meer karakter heeft dan de nieuwere 1150 en 1200 blokken. Ik vind het heerlijk als zo'n blok stationair onregelmatig staat te trillen en schudden. Alsof ie leeft. Het vervelende van de R1100RS in de bergen was dat ie niet op de jiffy wilde blijven staan op de hellingen en dus altijd middenbok moeten gebruiken. Geloof me, dat is niet fijn in de Alpen...
Dat is een boude uitspraak! Definieer 'beter'. Wat de een beter vindt hoeft een ander helemaal niet beter te vinden. Is veel pk's beter? Is veel koppel beter? Is minder gewicht beter? Is een kuip beter? Is chroom beter? Is comfortabel beter? Dat is toch allemaal gewoon subjectief?
Natuurlijk! Maar daarom mogen we toch wel lekker hierover discussieren? Ik hou wel van zulke discussies. Motorrijden is toch emotie? Wat zeg ik? Passie! -- Groetjes van de enige echte TFB.
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
Gelijk heb je, discussie moet kunnen . Ik heb ook nog een 3 pitter Laverda en die trilt en brult ook, maar anders ....als je begrijpt wat ik bedoel. Misschien had ik wel gewoon een mindere BMW ? en zijn de anderen wel prima. Die grovere trillingen van de boxer vond ik juist wel leuk, maar als je slapende handen krijgt is dat toch wat minder. Groetjes en veel rijplezier. Groet, Leen |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
Jahaha, dan heb je het pas over karakter!
Ja, als je dat bedoeld begrijp ik het wel. Met mijn huidige boxer (R1150R Rockster) heb ik daar soms ook last van. Voorla op lange stukken snelweg waar je steeds in dezelfde houding zit. Er zitten nogal 'dunne' handvatten en een erg breed stuur op en die combinatie samen met de trillingen bij snelwegsnelheden geven mij ook wel eens een doof gevoel in de vingers. Op die momenten is dat niet fijn, maar het wordt ruimschoots gecompenseerd op de andere momenten waar ik die Rockster gebruik waarvoor ie bedoeld is zeg maar. ![]() Overigens is er ook een geheel ander type motorfiets dat mij dan weer heel erg aanspreekt: de Triumph Bonneville. En die lijkt toch niet erg op die boxer van mij he! ![]() -- Groetjes van de enige echte TFB.
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
En ook al zijn die BMW's soms een beetje lelijk, ze maken er dan wel weer bijpassende helmen bij: space invaders? -- Groetjes van de enige echte TFB.
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
Nog een paar nieuwe plaatjes van de K1200GT. Boxergroet 'Ronald' Riding for AFRICA 2006 |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
K1200 GT Boxergroet 'Ronald' Riding for AFRICA 2006 |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
K1200 GT Boxergroet 'Ronald' Riding for AFRICA 2006 |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
tja wat zal ik eens zeggen ik heb sinds een maand of 4 een bmw scarver en ik moet zeggen dat deze motor mij wel beval,en tuurlijk heb je dingen op je motor zitten waarvan je denk,dat hadden ze ook anders kunnen doen . ik vind deze nieuwe ook niet onwijs mooi maar ik denk als je het in de showroom ziet staan het toch anders is . maar ik denk ook dat niet alle motors perfect zijn er mankeer aan elke motor wel iets ,maar dat mag de pret niet drukken toch ??? mijn man heeft een yamaha tdm 850 en daar zit ik toch beter achterop als op de scarver vind ik zelf,meer ruimte meer rechtop. en iedereen heeft zo zijn eigen menigen over deze nieuwe bmw,en dat mag ook. rijanne schaap
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
Precies het is maar net wat je nodig hebt en wat je zelf lekker vind rijden. Boxergroet 'Ronald' Riding for AFRICA 2006 |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
BMW F800ST Boxergroet 'Ronald' Riding for AFRICA 2006 |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
Mijn fiets (BMW K1200LT met toeters en bellen) wordt vaak uitgescholden voor "bankstel". Maar ik vind het gewoon de fijnste motor die er is. En waarom dan??? Omdat ie helemaal bij mij past! hou de goeie kant boven Strat
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
Blijft altijd een kwestie van smaak. Bovendien: ze hebben allemaal zo'n beetje dezelfde onderdelen..... twee wielen, een aandrijving, een stuur.... De rest is en blijft details. Kortom: wat de een mooi vindt of lekker vindt rijden, is voor de ander lelijk of slecht. Ik vind weinig BMW's mooi. Maar de K1200 vind ik toch écht niet lelijk. Okee, die koffers....maar welke motor is wél mooi met koffers? Hetzelfde geldt voor de 1150R. En die 800? Niet de mooiste, maar is ie nou écht zo lelijk? Dit bericht is gewijzigd door JanB op 25-01-2006 @ 0:46
|
|||||||||||||||||
Reageer
|
|
|
|
|
|