Peijs: 80-kilometervakken blijven

Minister Peijs (Verkeer) ziet nog geen aanleiding om haar beleid rond de 80-kilometervakken bij de vier grote steden te herzien. Zij zei dit vrijdag in een reactie op cijfers van de VerkeersInformatieDienst, waaruit blijkt dat sinds de invoering de files zijn toegenomen.

Volgens Peijs geldt dit vooral voor Den Haag en Utrecht. Zij wees erop dat de snelheidsbeperking op 1 november vorig jaar werd ingevoerd en dat er nog weinig ervaring mee is opgedaan. Bovendien bleek in Den Haag de apparatuur, die hardrijders in het gareel moet houden, niet te werken. Doordat automobilisten dit in de gaten kregen ontstonden alsnog grote snelheidsverschillen en files, aldus de CDA-bewindsvrouw. Zij vindt het daarom te vroeg om nu al conclusies te verbinden aan de filecijfers.

Doel van de snelheidsbeperking is het terugdringen van de uitstoot van vuile lucht. De 80-kilometerzones worden alleen ingevoerd op trajecten waar men mag verwachten dat dit doel bereikt wordt, aldus Peijs.

Bron: www.verkeershandhaving.nl

Stem of voeg toe aan:
| Meer

Reacties (3)

  Madman_K | 30-01-2006 | 15:28 uur Reageer op dit bericht
En ze slapen nog lekker ff door.
v.a. 1 november die nieuwe 80zone's, ja dagggg

3 jaar lang werkt het al niet op de A13!!!
Hoeveel tijd hebben ze dan nodig om er achter te komen dat iets niet werkt.


Ik ben bang dat ze nooit hun ongelijk zullen toegeven en dat we daarom over een jaar of 5 zullen meemaken dat de hele randstad 1 grote gecontroleerde 80 zone wordt.


  risk | 30-01-2006 | 22:36 uur Reageer op dit bericht

quote]Ik ben bang dat ze nooit hun ongelijk zullen toegeven en dat we daarom over een jaar of 5 zullen meemaken dat de hele randstad 1 grote gecontroleerde 80 zone wordt.

[/quote]







Fantastisch lijkt me dat!!
En dan ben ik nog serieus ook!!


=) =) =)[


gr Remko

  RuudTDM850 | 30-01-2006 | 22:56 uur Reageer op dit bericht
Alle andere mislukte verkeersdoorstromings-experimenten ten spijt, onze ambtenaren blijven trekken aan dode paarden; liever doen ze aan halfslachtige symptoombestrijding daan een integrale macro-infrastructurele aanpak opstellen. Maar ja, dat kan alleen in Europees verband en kom daar maar eens om. Dus gaan we door met het ene naar het andere onzinnige experiment. Leren we NIETS van de landen om ons heen (wat goed/niet ging), vinden we het wiel nog maar eens uit, verkwanselen we nog maar meer belastingcenten, want ja het prestige regeert. Ik ben geen aso in het verkeer, maar rijdt zoals het mij uitkomt. Krijg de SCH... maar allemaal. Links-om of rechts-om je wordt genaaid. Jammer van een zo ontwikkeld volk in een zo rijk land...

Hartelijke groet,

The Dream Machine

Reageer

 
Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.

Zoeken

 
 

Dealer-acties

Evenementen

Motorverhuur

Toertochten

Motorvideo's