Reacties (9)
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Dus omdat de verhouding tussen aantallen slachtoffers onder motorrijders en onder overige verkeersdeelnemers gewijzigd is zou het totale doel niet meer haalbaar zijn? Brusselse nonsens! Enneeh, leuk hoor die bezorgheid over de motorrijder maar nauwelijks oprecht en waarschijnlijk een excuus voor de meest belachelijke maatregelen. (zie Italie....) Verder is er hopelijk toch niemand die denkt dat Europa echt om ons welzijn geeft?? Het enige doel is je opnieuw te laten betalen en opnieuw allerlei regels door te drukken zodat Europa nog wat meer vangt en dan toch ook de doelen worden gehaald. Tsja onderwijl staan we ze ongeveer stil hier in dit land en ook elders, maar ach Jantje de Europeaan slikt toch wel hij kan immers niet anders. Verder is er hopelijk ook niemand die gelooft dat al die ander lidstaten met veelal eigen motor- en/of auto-industrie ![]() Nou ja wat moet je als politicus anders, je moet tenslotte je eigen pad naar Brussel een beetje voorbereiden. Als je daar 1 keer zit is je kostje gekocht: extreem veel vangen, extreem weinig presteren behalve veel geouwehoer en nooit ter verantwoording geroepen worden. Europa? Wordt nooit wat voor de burger. Groeten met azijn, Wim
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Ik ben het helemaal met Wim eens. Getallenne*kerij om regels door te kunnen drukken. Rekenvoorbeeldje: Er waren vijf jaar geleden 165 dodelijke ongelukken met auto's en 15 met de motor. Er zijn nu 105 dodelijke ongelukken met auto's en 15 dodelijke ongelukken met de motor. Dan klopt "Waar vijf jaar geleden in ons land een op de twaalf verkeersslachtoffers op een motor zat is dit inmiddels gestegen tot een op acht fatale ongevallen" als een bus. Maar van de opmerking "In veel Europese landen, maar vooral in Nederland, gebeuren steeds meer dodelijke ongelukken met motorrijders" klopt dus geen donder! Dat zijn er in dit voorbeeld nog steeds 15! Niet beter en niet slechter dus. Het is heel opvallend dat er bij dit soort publicaties door overheidsinstanties altijd maar een halve waarheid wordt verteld. Waarom worden de harde getallen niet genoemd? Hoeveel procent meer motorongevallen zijn er? DAT WILLEN WE WETEN! Het enige wat we uit bovenstaande tekst met zekerheid kunnen opmaken is dat er minder dodelijke AUTO ongevallen zijn. -- Groetjes van de enige echte TFB.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Yo Arjen, Ik geloof dat we jaarlijks rond de 80 dodelijke slachtoffers te betreuren hebben. En dat is erg genoeg. Veel van die ongevallen zijn te wijten aan onoplettendheid van anderen in combinatie met de kwetsbaarheid van de motorrijder (m/v). Helaas heeft die kwetsbaarheid juist alles te maken met de kick van het motorrijden: vrijheid, buitenlucht, twee wielen nou ja ik hoef het hier niet uit te leggen want hier komen alleen maar motorrijders. Wat me vooral ergert is dat ik op geen enkele manier de indruk krijg dat het werkelijk om het verminderen van het aantal dodelijke slachtoffers onder motorrijders gaat, maar wel om halen van targets en het doordrukken enz enz. Trouwens waar is iedereen van een jaartje (of 2)geleden gebleven?? Groeten, Wim
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Waarom verbieden we het roken niet gewoon? Moet je zien wat dat scheelt aan doden. Valt heel die verkeersveiligheid bij in het niet. Gr. W.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Als je alles moet geloven wat men op schrijft !!!! waar de overheid zorg voor moet hebben !!! zijn we nog wel even bezig. Maar wat motor ongelukken aan gaat !! waar helaas doden bij betrokken zijn valt mij nog mee ( sorry als ik me zo even uit druk) MOTOR RIJDERS DODEN NIET !! DIE WORDEN GEDOOD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En daar laat ik het dan maar even bij. Het voorjaar moet nog beginnen.? wat zal dat weer aan %en er bij doen ?. Heb gezegd groeten De peppel.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Ik snap wat je bedoelt DePeppel, laat ik daar heel duidelijk in zijn, maar wil je toch iets nuanceren, motorrijders zijn net als fietsers, voetgangers, ook verkeersdeelnemers. Dat wij tegenover een auto/vrachtauto zwak staan, zal ik niet ontkennen; maar de term "motorrijders doden niet, die worden gedood" gaat mij! te ver. Wij motorrijders zijn ook mensen, die een foutje kunnen maken... Helaas ken ik uit mijn persoonlijke omgeving twee gevallen waar de motorrijder een fout heeft gemaakt, wat drie voetgangers/fietser hun leven heeft gekost. Evengoed, ik snap wel wat je bedoelt, maar toch de nuancering. Gr. Ghzl. Zonder strijd geen overwinning
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Ik weet niet of ik hier op reageren moet. Maar ik zit rond de 140,000 km voor men werk op de weg, en rij zelf redelijk wat op de motor. En daar wil ik niet mee zegen dat IK het goed zie. Maar ongeluken gebeuren NIET die worden veroorzaakt. Groeten De peppel.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Als ik de statistieken eens bekijk dan moet één op de acht tot tien doden een ambtenaar zijn. Daaruit concludeer ik dan dat ambtenaar zijn veel gevaarlijker is dan motorrijden. Moeten we nou de overheid afschaffen....???? Of moeten we ze verplichten om nóg langzamer te werken :-) want dat zal de veiligheid wel bevorderen!!!!! Waar betalen we die lui in Brussel en Den Haag eigenlijk voor? Om ons nog meer te laten pesten? Met vriendelijke groet, Dré-ke Alles wat gebeurt was ooit een droom
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
|
zijn er ook niet meer motorrijders bijgekomen????? CESL
|
|||||
Reageer
|
|
|
|
|
|