De Monster 695 is vanaf april 2006 leverbaar en is uiterst geschikt voor beginners, maar door zijn krachtige prestaties ook een genot voor de gevorderde rijder.
De Monster 695 is de opvolger van de Monster 620 en maakt een grote sprong voorwaarts op het gebied van prestaties. De krachtige nieuwe L-twin heeft de hoogste vermogensafgifte en het hoogste koppel per cc dan elk ander luchtgekoeld Ducati blok. Bovendien heeft het blok van de 695 een soepelere en vloeiendere vermogensafgifte dat het rijden tot een waar genot maakt.
Naast de verhoogde prestaties is de 695 ook voorzien van nieuwe bestickering en kleuren. Nieuw is de zwart / rode combinatie, deze kleurstelling wordt al sinds jaar en dag geassocieerd met Ducati Corse.
De belangrijkste technische ontwikkeling is het motorblok. Het is meer dan alleen een toevoeging van 75cc. De nieuwe L-Twin levert betere prestaties maar net zo belangrijk, een soepelere en vloeiendere vermogenafgifte. De 63 pk’s van de 620 zijn verhoogd naar 73pk’s voor de 695, het hoogste vermogen en koppel per cc dan elk ander luchtgekoeld Ducati blok.
Als berijder van de 695 ervaar je comfort, controle en vertrouwen. Doordat de 695 de laagste zithoogte heeft van alle Ducati’s kan de berijder met beide voeten aan de grond. De rijpositie is meer rechtop en de motor is voorzien van een hoger en breder stuur voor beter comfort en controle. De voetsteunen zijn een perfecte balans tussen de achterwaartse ‘sport’ positie en de voorwaartse ‘cruise’ positie. Al met al ervaart de berijder vertrouwen en controle op de Monster 695.
Het vakwerkframe is licht, stevig, mooi en typisch Ducati. De in Italië vervaardigde Marzocchi 43 mm upside down voorvork en Sachs achterschokbreker zijn van de allerbeste kwaliteit, strijken iedere oneffenheid glad en dragen bij aan de fantastische rijeigenschappen van de 695.
BETROUWBAARHEID DOOR ONTWERP
De voortdurende investeringen in de productieprocessen, machines, trainingen, materialen en testen, zijn duidelijk terug te vinden in iedere Ducati Motorfiets. Als resultaat heeft de 695 een grotere service-interval van 12.000km tot de eerste grote beurt.
De 695 is milieubewuster geworden door te voldoen aan de strenge Euro3 emissie-eisen. De 695 voldoet met gemak aan deze eisen, door gebruik te maken van een injectiesysteem dat wordt gestuurd door een ECU computer in combinatie met een uitlaatsysteem dat is voorzien van een lambda sonde en een katalysator.
De 695 maakt gebruik van de lichte exclusieve Adler Power Torque koppeling. Dit unieke systeem maakt de 695 nog gebruiksvriendelijker, veiliger en comfortabeler. De koppeling is licht bedienbaar en voorzien van een "slipper" koppeling. Een "slipper" koppeling, die normaal gesproken alleen te vinden is op de racemotoren, voorkomt een blokkerend achterwiel als gevolg van het abrupt terugschakelen bij afremmen op de motor.
Bron:
www.ducati.com