Reacties (11)
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
das niet zo mooi., maar over hoeveel % gaat het, in verhouding meer of minder ., kan me nog herinneren,dat vorig jaar in een van de eerste weekenden er 7 omkwamen., het ligt vaak ook aan het feit dat de auto-bestuurders vergeten zijn dat de motoren ook weer op de weg zitten. Janneman Dit bericht is gewijzigd door JanJan op 15-05-2006 @ 12:06
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
|
Het werd wel eens tijd dat er meer motorvriendelijke geleiderails komen.. Hoop er overigens nooit gebruik van hoeven te maken. Maar het lijkt me niet zo fijn om tegen een gewone vangrail aan te knallen met al die paaltjes... Foto's Eggrun: http://www.mijnalbum.nl/Album=NIPRSJB6
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Blijkt dus weer dat je als motorrijder kwetsbaar bent en dat je je gedrag daar op aan dient te passen. gr Remko
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Het is triest, maar het is toch elk jaar een terug kerend feit ![]() ![]() ¤¤¤ Don't worry be happy ¤¤¤
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
het is allemaal gegoochel met cijfertjes. zoals de overheid rekent, zo kan ik 't ook wel! al dat cijfertjesgezeik komt er in elk geval op neer dat 1 op de 10 mensen 9 anderen om zich heen hebben. Fryslân boppe!!
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
[Quote]Terwijl in 2001 in ons land een op de twaalf verkeersslachtoffers een bestuurder van een motor was, is dit inmiddels gestegen tot een op acht fatale ongevallen. [/Quote] Dat kan natuurlijk ook betekenen dat er minder automobilisten en andere verkeersdeelnemers overlijden, en zegt op zichzelf niet zo veel over motorrijders. [Quote]Vangrails die tot de grond zijn dichtgemaakt blijken 100 procent veiliger voor motorrijders dan standaard vangrails op paaltjes. Spaanse botsproeven met dummy’s hebben dat in april al aangetoond. [/Quote] Dus dat betekent 100% minder doden? (onder de dummies dan natuurlijk)
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Ik verbaas me over het gegis en geraad naar oorzaken. Weten we daar echt niets iets zinnigers over te zeggen dan dat het de schuld is van de motorrijder, die als een jonge hond de lente inrijdt? Uit onderzoek blijkt dat de schuld van ongelukken waarbij motorrijders slachtoffer zijn, in veel gevallen niet de motorrijder is. Dat komt o.a. omdat andere verkeersdeelnemers onvoldoende attent zijn op motorrijders. In Belgie en Frankrijk pakken ze dat op: er zijn momenteel uitgebreide acties via tv-spots en artikelen in tijdschrijften en kranten èn via billboards langs de wegen, om weggebruikers attent te maken op de motorrijder. Waarom in vredesnaam doen ze dat in Nederland niet. Is tachtig doden per jaar + vele gewonden niet de moeite waard? Overheid en 3VO: DOE IETS...
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Ook uit het bovenstaande blijkt dat je als motorrijder super alert moet zijn! En in geval van geen voorrang krijgen, (wat een van de grootste ongevals oorzaken is) heb je, als motorrijder, een flinke fout gemaakt!! Maar achteraf kun je misschien nog wel zeggen dat je in je recht stond........ gr Remko
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Het is erg genoeg dit te horen. Maar ze rijden wie gekken denken dat ze rossi zijn,ik rij al meer als 25 jaar motor,in vroeger jaren motorcross en enduro. de meeste motorrijders doen heel dik tegen over andere. ben zelf in 74 begonnen met motorrijden de meesten van mijn vrienden zijn dood of durven niet meer, vroeger de grootste bek, ik rij door die bocht zo en zo. je kunt je beheersen of niet. Met groetjes,mattheu-schroen
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
|
Gelukkig ben ik een te grote bangepoepert om te rijden als een Rossi ;-) Een stukje lekker doorrijden is leuk, maar ik hou altijd rekening met al die idioten op de weg.. :-s Idd liever wat voorzichter dan een tekstje op je grafsteen dat je wel voorrang had :P Foto's Eggrun!
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Start van het seizoen, motorrijders komen uit hun winterslaap. Reflexen zijn nog niet wakker, medeweggebruikers zijn nog niet aan de motorrijder gewend. Dus niet zo verwonderlijk, is een bekend fenomeen (zie Motorrad). Heb ze op maandag na het eerste zonnige weekend op de tafel zien liggen in een Duits forensich instituut. Er wordt al jarenlang benadrukt dat vangrails een belangrijk aandeel hebben in het aantal dodelijke verkeersongevallen. Let wel dat bij dit soort ongevallen 90 % door de motorrijder zelf veroorzaakt wordt.En dat in 90% van de vangrail ongevallen het resultaat droevig genoeg fataal is. Het is daarbij niet alleen belangrijk hoe de vangrail eruit ziet maar ook waar hij geplaatst is. Er staan bijvoorbeeld ook lantaarnpalen aan de buitenzijde van snelweg op en afritten terwijl ze net zoveel licht geven als ze aan de binnen kant staan en bij een val glij je nou ten ene male naar buiten en niet naar binnen. Blijkbaar heeft dit probleem niet genoeg politiek scorings potentie, (zijn er ook motorrijdende ambtenaren bij Rijkswaterstaat)zodat er vanuit de wegbeheerder iets aan gedaan wordt. Zoals gemeld is er in het buitenland reeds sinds jaar en dag een overvloed aan ongevalsstatistieken mbt motorijder ongevallen maar die worden in Nederland niet gezien of gebruikt. Bij dit alles, motrrijden is een defensieve sport op de openbare weg. Zelfs als volgens de verkeerswet de andere weggebruiker schuld heeft ben jij toch dood. Dus wil je Rossien, Evertsen of Dakaren op je fiets doe dat dan op een circuit. Oeps die hebben we dus niet in Nederland, nog een suggestie voor de overheid ! PS Mijn enige ongeluk na 20 jr motorrijden was direkt na een cross/enduro cursus. Dus eindelijk hoor ik ook bij de catagorie gevallen motorrijders en niet meer bij diegene die gaan vallen. Mijn fout want ik had net geleerd dat je in het zand redelijk tekeer kunt gaan. Alleen staan daar geen vangrails als het fout gaat. Typisch geval van overschatting Madjeux
|
|||||
Reageer
|
|
|
|
|
|