De KX250F van modeljaar 2007 krijgt een complete fine-tuning van zowel de motor als het rijwielgedeelte. Deze verfijningen aan Kawasaki's veelgeprezen 250 cc viertakt-MX-model maken het een nóg krachtiger wapen op het circuit, bedoeld voor rijders van een gemiddeld tot hoog niveau.
Meer prestaties aan beide uiteinden van het toerenbereik
Naast het genadeloze vermogen van de KX250F in de middelhoge en hoge toerenregionen, levert de motor nu dankzij aanpassingen ook meer koppel in het lage toerengebied. Hierdoor kan de rijder optimaal gebruikmaken van de superieure achterwieltractie voor een snellere sprint vanuit stilstand en een betere acceleratie vanuit bochten. De zorgvuldige afstelling zorgt ervoor dat topprestaties gewaarborgd blijven.
Betere wendbaarheid
De scherpere stuureigenschappen van het rijwielgedeelte zijn het resultaat van een grotere stijfheid van het onderste framedeel in lengterichting en een verminderde stijfheid van de voorvork. Hierdoor hebben rijders de keuze uit de snelle bochtentechniek van een tweetakt of het stabiele bochtenwerk van een viertakt. Dit biedt extra mogelijkheden bij het inhalen.
Superieure veereigenschappen
De nieuwe voor- en achtervering van Showa zorgen voor een soepeler rijgedrag waardoor de rijder het gas langer open kan houden. Nieuwe voorvorksubveren, aangepaste regeling van de voor- en achterdempers en een nieuwe hoofdachterveer laten het eerste deel van het inveren geleidelijker verlopen, waardoor oneffenheden in het terrein beter worden 'gladgestreken', en zorgen voor meer stugheid naarmate de invering toeneemt, wat een stabieler gevoel geeft.
De achterschokdemper beschikt over 'dual speed'-compressie, zodat de ingaande demping apart kan worden ingesteld voor hoge of lage rijsnelheden.
Bron:
www.kawasaki.nl