De nieuwe VN900 Custom is een custom die weliswaar in de fabriek wordt gebouwd, maar die zich echt onderscheidt van de massa - het resultaat van Kawasaki's streven naar de essentie van een pure custom-motorfiets.


Om de voorzijde een lichte uitstraling te geven, is gekozen voor een smal, 21 inch voorwiel. De brandstoftank vormt het meesterstuk van het design van de VN900 Custom. De zorgvuldig vormgegeven contouren creëren een ingewikkeld spel van licht en schaduw dat een lust voor het oog en een genot om te rijden vormt. Het twin valley-designthema wordt voortgezet in het achterspatbord. Net als de tank bestaat het achterspatbord geheel uit gebogen lijnen met een constant veranderende straal. Het gegoten 15 inch achterwiel met de 180 mm brede achterband is gekozen vanwege het contrast met het "lichte", grote voorwiel. De gesloten velg accentueert de ingehouden, krachtige uitstraling van de achterzijde.
Net als aan het plaatwerk is veel tijd besteed aan het ontwerp van de motorpanelen. Zwaar verchroomde 3D panelen, brede koelvinnen op de cilinder en de cilinderkop en de diverse zwart gepoedercoate onderdelen, geven de VN900 een kwalitatief hoogwaardige uitstraling. De motorfiets is niet alleen ontworpen om er uit te zien als een grote V-twin, maar moest ook reageren en accelereren als een grote V-twin, vandaar het 903 cm3 grote motorblok dat zorgt voor een enorme trekkracht en acceleratie vanuit het middentoerengebied.
Het lichte en sportieve rijgedrag van de VN900 Custom maken deze motorfiets tot de perfecte cruiser, op de snelweg en in de stad. De lange wielbasis zorgt voor een hoge mate van stabiliteit op de snelweg en de offset van de voorvork en de balhoofdgeometrie maken het manoeuvreren met lage snelheden uiterst eenvoudig.
Bron:
www.kawasaki.nl