Reacties (45)
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Zou dit ook voor motorrijders gaan gelden?
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Dat is een goede vraag daar ze alleen maar over Automobilisten spreken?!! Ik ben dit Artikel v/d Volkskrant tegengekomen: De ANWB en Europarlementslid Corien Wortmann (CDA) uitten daarom vorig jaar bezwaren. Wortmann ziet liever dat de Belgen de brandstofaccijns verlagen dan de wegenbelasting. Zo hebben de Nederlanders er ook wat aan als ze gaan tanken in België, redeneert de verkeersspecialist van het CDA. Volgens Wortmann is het Belgische plan zelfs strijdig met Europese regels. Ze heeft daarover in juli vragen gesteld aan de Europese Commissie. ‘De commissie antwoordde me dat België inderdaad geen buitenlanders mag discrimineren’, zei Wortmann woensdag. ‘Een heffing die voor Belgen wordt vergoed en voor anderen niet, lijkt mij discriminerend. Zodra België het plan op deze manier voorlegt aan de Europese Commissie, verwacht ik dus dat Brussel daar een stokje voor steekt.’ Misschien is er nog hoop!! ![]() Loud Pipes Saves Lifes!
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
|
Het zou gelden voor alle voertuigen onder de 12 ton. Mijn TDM haalt dit nog niet.. Ik weet alleen niet of die kenteken herkennning alleen frontaal controleert... zie deze link: hln.be " Vlaanderen en Wallonië mikken op e-vignet tegen 2008 Als het van Vlaanderen en Wallonië afhangt, wordt in ons land op 1 januari 2008 een elektronisch wegenvignet of 'e-vignet' ingevoerd. Zo staat in een gemeenschappelijke nota van de twee gewesten. Bedoeling was dat ook de Brusselse regering de nota donderdag zou goedkeurden, maar Brussel is het nog niet eens met de voorgestelde verdeelsleutel van de inkomsten uit het wegenvignet. De gemeenschappelijke nota, die vorige week vrijdag werd goedgekeurd in de Vlaamse regering en vandaag/donderdag door de Waalse regering, voorziet in de oprichting van een studiesyndicaat. Dat moet de invoering van een wegenvignet in ons land voorbereiden. Het wegenvignet zal gelden voor alle voertuigen onder de 12 ton die gebruik maken van de Belgische wegen. Ook buitenlandse bestuurders zullen zo mee moeten betalen voor onze infrastructuur. Voor de Belgen zelf mag het vignet niet leiden tot een meerkost. De kostprijs voor een vignet zou bijvoorbeeld gecompenseerd kunnen worden door een verlaging van de verkeersbelasting. Vlaanderen en Wallonië zijn het nu eens om 1 januari 2008 te hanteren als streefdatum. Het is ook de bedoeling om een elektronisch en geen papieren vignet te gaan gebruiken. Het principe van het e-vignet is gebaseerd op een systeem van nummerplaatherkenning in een centrale databank. Gebruikers moeten hun nummerplaat inbrengen (via internet, telefonisch of verkopers zoals benzinestations) en de controle gebeurt automatisch door portieken met camera's. Die lezen de nummerplaten en verifiëren of het voertuig geregistreerd is. De gemeenschappelijke nota stond donderdag ook op de agenda van de Brusselse regering, maar kreeg daar nog geen groen licht. Brussel is het niet eens met de voorgestelde verdeling van de inkomsten uit het wegenvignet, zo liet Brussels minister Guy Vanhengel verstaan. Brussel zou bijvoorbeeld maar kunnen rekenen op een beperkt percentage van de inkomsten (4 pct). Brussel vraagt daarom eerst een akkoord over de verdeelsleutel alvorens de gemeenschappelijke nota goed te keuren. Maar volgens de Vlaams/Waalse nota zou die verdeelsleutel worden besproken tijdens de volgende interministeri‘le conferentie met de bevoegde gewestministers. " Groeten, Ferry (Rijdt nu een TDM850 als eerste fiets) Dit bericht is gewijzigd door Ferry1979 op 12-01-2007 @ 20:18
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Sommige berichten drukken gelukkig de kosten. De Vlaamse minister Van Brempt (Verkeer) beseft dat behalve het vakantieverkeer ook grote aantallen Nederlandse dagjesmensen zullen worden getroffen door de maatregel. „Alles moet nog worden uitgewerkt, maar we zullen ook kijken naar de mogelijkheden van speciale korte tarieven. Voor Nederlanders die een dagje naar Antwerpen of op doorreis naar Frankrijk zijn, zullen er voordeliger tarieven komen, waarbij bijvoorbeeld een vignet voor twee weken kan worden aangeschaft”, aldus een woordvoerder. Loud Pipes Saves Lifes!
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Tja op kenteken is mooi balen, dan moet ik er dus 1 voor de motor EN de auto. Moeten ze hier dan ook maar eens mee beginnen, wel diezelfde korting op de belasting en de buitenlanders laten betalen, maar zo is Nederland natuurlijk niet... Mzzl Soes
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
België........... Ik moet nog zien dat dat doorgaat per 2008. Doe maar hetzelfde als in Duitsland: vanaf 12 ton, dan hebben wij er als motorrijder en automobilist geen last van. Eerst zien, das pas geloven. met de vriendelijke groeten vanuit het Brabantse, Jos
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Vx dan ben je nog niet op de hoogte! Want in Duitsland gaat de invoering van km heffing ook komen, voor andere autobaan gebruikers. Wanneer weer ik nog niet, maar de discussie is er vol op al in Berlijn. De km heffing boven de 12 ton is per 01.01.07 al verhoogd. OOK VOOR DE EURO 5 MOTOREN. Groeten De peppel.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Och Peppel, de soep zal wel niet zo heet worden gegeten als die wordt opgediend. En waar blijven we nou met dat z.g. Verenigde Europa, als iedereen weer aparte regeltjes gaat invoeren ? met de vriendelijke groeten vanuit het Brabantse, Jos
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Klopt Vx . We zullen zien . betaalen zullen we toch moeten. Tis alleen hoeveel ?. Groeten De peppel
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Dit betekent twee motoren twee keer aftikken? Dan bedenk ik me nog wel een keer om naar Belgie te gaan. daar gaan de weekend tripjes naar Belgie. Groet Roel roel olthof
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Als we daar in België niet meer welkom zijn dan gaan we daar toch gewoon niet meer heen. Dat zou ook hoogst onbeleefd zijn trouwens. Afschaffen dat verenigd Europa. Dit is de zoveelste keer dat "politiek Europa" bewijst geen enkel bestaansrecht te hebben. Met vriendelijke groet, Dré-ke Alles wat gebeurt was ooit een droom
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Loud Pipes Saves Lifes!
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
DE oplossing: met de vriendelijke groeten vanuit het Brabantse, Jos |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Van mij mag nederland dan ook wel lichtgroen, of beter nog een heel lichtgroen europa met berlijn als hoofdstad en duitse wetten!! Waar hebben we dat idee eerder gehoord? I've got a silvermachine.....
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Gelukkig is der ook nog altijd de mogelijkheid om zonder vignet in Belgie te rijden, alleen de toestand van de kleinere wegen is nou nie echt om over naar huis te schrijven ![]() President Frans Bauer fanclub chapter Belfeld
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom een Nederlander in Bels zou gaan tanken, diesel bijvoorbeeld kost hier (Utrecht) 94 cent, in Bels 1,01 euro Verder maakt het mij eigenlijk niet zo veel uit, vanaf 31 maart ben ik Belg én Nederlander :-) 1900-1984 Harley Davidson alive 1985-2000 what the fu... 200....... R.I.P.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Ga je in belgie wonen? Ben terug!!!! (onder een andere naam)
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Gewone benzine is een heel stukkie goeiekoper hoor,daar kom je over 2 maandjes vanzelf achter Shoof. Enne... wij hebben allebei een auto en allebei een motor, dat gaat behoorlijk in de papieren lopen. ![]() Zal eens even prutsen op een linkie, daar kan je ('tegen") stemmen. Ik ben bang dat het geen fl... helpt, maar niets doen zeker niet Draco dormiens nunquam titillandus
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Ik vind het allemaal niet zo bijzonder hoor, over een paar jaar moet je gewoon een pas kopen waardoor je in heel Europa kan rijden. Oke het kost je 60 euro maar het is de enige eerlijke manier om ook buitenlanders mee te laten betalen aan jouw wegdek. Als je het niet wil, moet je gewoon niet die kant op gaan, het zelfde geld voor Italie, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland..... Ben terug!!!! (onder een andere naam)
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Hahaha, dat is wel een heel goeie, als in een een beetje kort door de bocht. Ten eerste is het wegdek daar zodanig dat je geld toe zou moeten krijgen, en geen enkel ander land vraagt zoveel geld zonder een redelijk alternatief aan te bieden. Draco dormiens nunquam titillandus Dit bericht is gewijzigd door Marlene op 06-02-2007 @ 17:04
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Maar het blijft natuurlijk zo dat als je het niet wil betalen je ook nog via Duitsland kan. Nogmaals....ik heb er geen problemen mee. Ben terug!!!! (onder een andere naam)
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Happy vfr Als je het niet wilt betalen ga je er toch niet heen?. Dacht dat we een verenigt Europa hadden? Dit lijken wel communisten !!!! BETAALEN anders kom je er niet door heen. Het lijkt nergens meer op. Als je VRIJ wilt gaan !!! moet je niet door in of andere staat belemmeringen worden op gelegd. Jij zult dan de positie wel hebben om dat te betalen, of geen probleem. Maar er zijn er genoeg wie dat wel hebben. De peppel.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Maar zo is het al jaren in andere landen ook geregeld, en dan kan je wel zeggen ja maar je kan ook de B wegen nemen, maar dat is natuurlijk pure onzin. Betalen zal je. Ik geef Nederland nog een paar jaar en dan gaat ook iedereen gewoon betalen, alleen de belgen zijn net ff wat eerder. En VRIJ zijn, dat is echt de grootste onzin wat er is....je kan nergens meer vrij zijn, overal worden je beperkingen opgelegd. En ja ik ben dan in de luxepositie die 60 euro wel kan missen, en natuurlijk zullen er ook mensen zijn die dat niet hebben, maar zo zit het leven nou eenmaal in elkaar. De een heeft wat meer dan de ander, maar moet ik me daar dan druk om gaan maken? Of met onzin bezig houden als de Belgen gaan boycotten?? Nee dank je. Ben terug!!!! (onder een andere naam)
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Of toch niet? Belgisch wegenvignet jaar uitgesteld -- Groetjes van de enige echte TFB.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Jezus VFRding, wat ben je weer egoistisch kort door de bocht zeg! Rijden door Belgie is op veel wegen rampzalig en niet leuk en ja ik kan ook makkelijk via Duitsland, maar laat ik nou net een zooi vrienden in Belgie (binnenkort) hebben wonen en de ene keer met de auto en de andere keer met de motor moeten gaan. En als je tokkelt over betalen voor een pas door heel europa dan zie ik daar nog geen voordeel in, alleen weer 60 euro (of wat dan ook) wat je dan weer kwijt bent. Ik zie jou dingen schrijven als:
Waarschijnlijk heb je niet half in de gaten hoeveel mensen je met zulke opmerkingen kwetst... Mzzl Soes
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Minister Peijs is fel tegen de Belgische plannen voor het wegenvignet. Ze vindt dat Europa het wegenvignet niet kan accepteren. "België heeft met Brussel wel de hoofdstad van Europa binnen zijn grenzen. Die stad moet toegankelijk blijven voor buitenlanders", zei Peijs !!! Wat is het toch een mooi woord toegankelijk blijven !!!.8)
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Tja....ik ben misschien egoistisch, maar ik vind rijden door Belgie heerlijk, heb geen last van z.g.n. slecht wegdek en kom er ook elk jaar minimaal 4 keer. Ook ik kom er regelmatig met de auto en de motor, dus moet nog ff bedenken wat ik met het vignetje ga doen. Ook heb ik vrienden in Zwitserland wonen, kom ik dus ook regelmatig, hoor je toch ook niemand over zeuren? En over die opmerking dat ik mensen kwets?????? Geen idee waar je het over hebt en als er mensen zijn die zich gekwetst voelen, dan moeten ze toch echt bij zich zelf te raden gaan. Ik zou niet weten wat er fout is aan die opmerking. Ben terug!!!! (onder een andere naam)
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Nee, de belgen zijn bezig met een ouderwets potje geldklopperij! -- Bye bye, AnneMarie
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Tuurlijk is het in oostenrijk veel beter geregeld en is ook het wegdek beter, maar je moet ergens beginnen. Belgie loopt jaren achter...vandaar dat ze nu met tol komen, hun belasting klimaat is een stuk voordeliger dan bij ons...ze kunnen het dus nergens anders vandaan halen. Nogmaals...ik vind het niet zo'n groot probleem, of ze nou tol gaan heffen of niet, ik blijf er gewoon lekker komen en touren. Trouwens over slecht wegdek gesproken komen jullie wel eens in de Eifel(DL) das ook pure ellende, maar als je bandjes warm genoeg zijn heb je nergens last van. Ben terug!!!! (onder een andere naam)
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Nee Belgie is in het algemeen toch bekend om zijn slechte staat van wegen, zeker hoe zuiderlijker tot je gaat. Terwijl de meeste Provinciale wegen goed te berijden zijn. In Duitsland hebben ze ook van die autobanen met betonplaten, maar die liggen er een stuk beter bij als in Belgie. Sommige betonplaten in belgie hebben komplete kraters in het beton, als je daar met je voorwiel in komt word je meteen gelanceerd en dat voor 60 Euro!!!! Loud Pipes Saves Lifes!
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
1900-1984 Harley Davidson alive 1985-2000 what the fu... 200....... R.I.P.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
B.V. ik koop een van mijn lieveling auto's een Mercedes G500 in Belgie: € 91.597,00 een hoop centjes. Dan ga ik naar Nederland en koop ik de zellfde auto € 121.000,00. Toch een klein verschil van € 29.403,00. en daar koop je in Belgie dan weer een leuke motor voor;-) Ben terug!!!! (onder een andere naam)
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Auto's zijn idd tot 30% goedkoper, tevens alsde andere buurlanden. Maar over het algemeen verschild België weinig van Nederland. Huizen zijn ook goedkoper maar wanneer je een hypptheek wil nemen moet je wel 60% eigen geld meenemen. verder heb ik er toevallig een NV gekocht en heb er nu 2 fiscaal juristen op zitten om te kijken waar het voor mij het meest interesant is om tax te gaan betalen. Met andere woorden, als het allemaal zo duidelijk zou schelen had ik die dure jongens ook niet in hoeven huren 1900-1984 Harley Davidson alive 1985-2000 what the fu... 200....... R.I.P.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Ga je daar ook werken? Ik had begrepen dat je nl. iets met de hypotheekaftrek kan doen...vanuit Nederland dan he. Of ga je helemaal emigreren? FF voor de duidelijkheid ik ben ook geen specialist hoor. Ben terug!!!! (onder een andere naam)
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Ik heb er een camping gekocht die in een NV zit, ik ga er dus gedeeltelijk wonen, in ieder geval vanaf 1 april tot eind oktober, daarna hou ik het restaurant en de kroeg alleen de weekenden open. Er zit een woning bij dus dat is wel gemakkelijk. Nu word alleen uitgezocht hoe dat allemaal aan elkaar gehangen kan worden, in Nedeland heb ik een BV en misschien word die NV er dan onder gehangen maar dat is allemaal maar afwachten, ik denk vaak te gemakkelijk 1900-1984 Harley Davidson alive 1985-2000 what the fu... 200....... R.I.P.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Heee....das leuk!! Waar? In de Ardennen? Je moet Jan even een mailtje sturen van camping la clusure, die doet het ook al enkele jaren....zeg maar dat je via de NMMMC zijn naam hebt gekregen, misschien heeft die nog wat advies voor je. Ben terug!!!! (onder een andere naam)
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
In Stoutmont vlak bij Spa. Bedankt voor de tip maar ik denk dat ik mijn zaakjes aardig voor elkaar heb, verder werkt de huidige/vorige eigenaar een seizoen mee om mee in te werken en heb ik vrenden die een motorcamping in de buurt en mij ook heel veel helpen Komt goed dus, en anders maar niet dan verkoop ik de boel weer 1900-1984 Harley Davidson alive 1985-2000 what the fu... 200....... R.I.P. Dit bericht is gewijzigd door Shoof op 09-02-2007 @ 12:49
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Spannend allemaal hoor....heb je niet een linkje ofzo? Toch leuk om ff langs te rijden deze zomer. Ben terug!!!! (onder een andere naam)
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Site is ***** maar Soes gaat een nieuwe voor me maken Les Salins En nog een 1900-1984 Harley Davidson alive 1985-2000 what the fu... 200....... R.I.P. Dit bericht is gewijzigd door Shoof op 09-02-2007 @ 12:54
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Ziet er goed uit...vlakbij de camping waar wij altijd komen dat ligt tussen ST. Hubert en Rochefort. Een heerlijk gebied om te motorrijden. Misschien kom ik van de zomer wel ff stiekem kijken. Is het een grote camping? Ben terug!!!! (onder een andere naam)
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
ik zit daar zelf ook heel veel, Boele's place in Lierneux (Sart) afslag 50 bij de Barak. St. Hubert ben ik trouwens ook nog geweest, geen idee hoe die camping heet maar die had een totale winst van 17 euro over het boekjaar 2005 (alles zwart dus) Verder staan er 150 vaste plaatsen en dan nog diverse trekkersvelden, volgens de vorige eigenaar lopen er in het seizoen 700 mensen op die camping, hij heeft dan 10 man personeel 1900-1984 Harley Davidson alive 1985-2000 what the fu... 200....... R.I.P.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Oke....Boele's place zegt me niets, maar ik zal er vaak genoeg langsgereden zijn. 700 mensen das niet mis....dat wordt hard werken dan deze zomer. Ik denk trouwens niet dat het die camping is waar jij het over hebt. Ter informatie: De Nederlandse ondernemers Jan en Nympha Jehee exploiteren sinds 1992 het viersterrenvakantiepark Parc La Clusure in Bure (Tellin) op de grens van de Belgische provincies Namen en Luxemburg. In 1997 werd de ontwikkeling ter hand genomen van het driesterrenvakantiepark De Chênefleur in Tintigny. In 2000 is het eigendom van dit vakantiepark in handen gekomen van Fred en Marianne Lemmers. De vele verbeteringen hebben het niveau van de camping laten stijgen naar “drie sterren plus”. Met de overname in 1998 van het viersterrenvakantiepark Colline de Rabais in Virton, was de oprichting van de groep 'Ardenne & Gaume' een feit. Vervolgens heeft het succes van de groep Ardenne & Gaume geleid tot de overname van meerdere parken. Eind 1999 kwam het vierde vakantiepark onder deze paraplu: Vakantiepark Spa d'Or TCB in Sart-Lez-Spa, onder (Nederlandse) leiding van de heer Rob Linnemann. In 2004 werd vakantie- en chaletpark Petite Suisse in Dochamps overgenomen, waarvan Jeroen Knip en Ellen Bergholtz gastheer en gastvrouw zijn.. Per 1 januari 2007 is “Ardennen Camping Bertrix” toegetreden tot de groep Ardenne & Gaume horen. De overname van deze voormalige Kompas camping betekent wederom een uitbreiding van de gevarieerde vakantiemogelijkheden die al 15 jaar geboden worden. Door het aanbod van goede faciliteiten, uiteenlopende recreatie- en buitensportactiviteiten en de uitbreiding van de verhuurmogelijkheden hebben de parken zich ontwikkeld tot vakantieparken die van alle gemakken zijn voorzien. Ben terug!!!! (onder een andere naam)
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Ja ik weet nog niet waar ik aan begonnen ben geloof ik. Boele's place is een motorcamping, als je naar St Hubert gaat neem je op de E25 afslag 50 en ga je rechtsaf, naar Boele is het dezelfde afslag en dan links, 10km verderop aan de linkerkant En de rest? Moet ik daar dan mee? 1900-1984 Harley Davidson alive 1985-2000 what the fu... 200....... R.I.P.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Oooh niets....had ff wat gevonden van ze en heb het hier op gegooid, verder niet belangerijk. Ben terug!!!! (onder een andere naam)
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Grote onzin da vignet, hoop da men hier een stok voor kan steken ![]() En vergelijken met andere landen gaat ook nie op.......
Voor zover ik het weet, betaal je in Italie ook geen vignet, voorstander om daaro te gaan betalen ben ik ook nie, wa een belabberd wegdek, tunnels zonder goede verlichting, belabberde wegwijzering etc etc., je krijgt daar net als voor Belgie veelste weinig voor terug ![]() Als het wel doorgaat, verwach ik da andere landen heel snel ook tot een invoering van vignetten stemmen ![]() President Frans Bauer fanclub chapter Belfeld Dit bericht is gewijzigd door Ozze-Jan op 09-02-2007 @ 19:52
|
|||||
Reageer
|
|
|
|
|
|