Als je vanaf het Noordzeestrand naar het westen kijkt zie je hem misschien al staan. Het is niet echt een kleintje, de creatie van Nick Argyle, voormalig Brits Monstertruckcoureur.
De kolos rijdt op pure alcohol en heeft 2 tellen nodig om 100 km/u te bereiken. De vrachtwagenmotor is een 8,2 liter V8 en poept er ruim 1200 paardenkrachten uit. Waar anderen hun tijd in de kroeg doorbrengen heeft Argyle 3 jaar in een garage doorgebracht en er zo'n 40000 pond tegenaan gegooid om naar buiten te komen met deze creatie. Er is al een proefrit meegemaakt, maar de echte beproeving moet op de spintstrip komen in februari. Wordt vervolgd dus.
Overigens is alles de schuld van mrs. Argyle die vond dat hij maar geen nieuwe dingen moest kopen en met aanwezige spullen iets moest fabriceren. Dat 'iets' was een in de garage rondslingerende V8.
Voordeel van dit apparaat is dat je lekker snel langs de file bent, nadeel dat-ie voortdurend tanktassen opslurpt!
Specs:RAPOM V8:
Motor: 8193cc Mopar big block, getuned door ICE Racing
Supercharger: 8.71 Littlefield blower
Vermogen: plm. 1000 - 1200 pk afhankelijk van turbotoerental en gebruikte brandstof.
Versnellingsbak: 2 versnellingen & achteruit API Racing Transmissions
Frame: 32mm buis met motor als dragend deel (kort gehouden doordat de riemandrijving van de blower door de voorvork loopt)
Wielen: voor 15 x 5.5 Prostar met Metzeler Marathon 180x70
Achter 15 x 15 Prostar met Micky Thompson Sportsman Pro 29x18.5
Remmen: voor: 2 x Harrison Billet 'Big' 6-zuiger remklauwen. Achter: Harrison Billet 'Mini' 6-zuiger remklauw
Plastic: zitje is een mix van MV Agusta F4 & Suzuki Hayabusa
Bron: superbike.co.uk