Yamaha presenteert 2008 Off-road competitie modellen en ATV
Met een aantal ingrijpende wijzigingen in de Off-road competitie modellen presenteert Yamaha de nieuwe line-up motorcrossmodellen voor 2008. Yamaha domineert de MX1 en MX2 met de beste off-road motoren van dit moment. Maar het kan altijd beter, Yamaha staat immers nooit stil. Wat goed is bleef behouden, wat beter kon werd aangepakt. Met gepaste trots presenteren we dan ook de 2008 Off-road competitie modellen:
YZ450F In 2008 is deze onbetwiste leider van het MX1-klassement niet alleen qua kracht, maar vooral op souplesse verbeterd door nieuwe inlaatkanalen en nokkenassen, kleinere zuigertoleranties en reductie van speling in de tandwielen. Verder is het lichtgewicht aluminium frame korter en zorgden we voor een veel lichtere voorvork, stijvere kroonplaat, compacte voorremklauw en nog betere achtervering. Hierdoor accelereert de 2008 motor weer beter, stuurt sneller en voelt nog lichter aan.
Prijs: € 7.999,- blauw en € 8.199,- wit.
Leverbaar vanaf 1 augustus 2007
YZ250F Met een hogere (13,5:1) compressie, minder bewegende massa en verminderd wrijvingsverlies is het in de GP's ontwikkelde, hoogtoerige motorblok weer sterker en sneller geworden. Verder hebben we een nieuwe koppeling met een ruimere olieaanvoer gemonteerd. De nieuwe, lichtgewicht voorvork stuurt, in combinatie met de stijvere kroonplaat, nog sneller. Een verbeterde link en nieuwe instellingen van de achterschokbreker zorgen voor betere handelbaarheid en snellere rondetijden.
Prijs: € 7.799,- blauw en € 7.999,- wit.
Leverbaar vanaf 1 augustus 2007.
Tweetakt: YZ250 en YZ125
De nieuwe voorzijde van de YZ250 en YZ125 heeft een groot aantal lichtgewicht onderdelen, vorkbeschermers en een nieuw ontworpen wielas, waardoor sturen nog lichter gaat. De nieuwe, ultracompacte voorremklauw is gebaseerd op die van de YZ250F, de remcilinder is lichter en remt subliem. Ook op deze modellen werd een stijvere kroonplaat gemonteerd. De wave-remschijven zien er prachtig uit en reduceren het onafgeveerd gewicht. De rigoureuze aanpassingen aan de YZ125 voor 2008 behelzen daarnaast nieuwe vorkbeschermers en een lichtere vooras, waardoor sturen makkelijker gaat. En om nog sneller over het starthek te komen heeft de YZ125 een nieuw inlaatkanaal gekregen. De ontwikkeling van onze tweetakten gaat dus volop door!
Prijs: YZ250 € 6.999,- en YZ125 € 6.399,-.
Leverbaar vanaf 1 september 2007.
YZ125, YZ85(LW) Limited Edition Deze speciale modellen zijn ook dit seizoen weer met het Yamaha Motor Young Talent Program pakket. Dit pakket bestaat naast de "gepimpte" YZ uit 4 trainingen, een seminar van Kayaba vering en een startlicencie van de MON.
Prijs: YZ125 € 6.649,- , YZ85LW € 4.249,- en YZ85 € 4.049,-.
Leverbaar van september tot eind december 2007.
WR450F & WR250F De WR enduromodellen werden in 2007 volledig vernieuwd. Voor 2008 zijn enkele details gewijzigd aan motorblok en rijwielgedeelte. Bij de WR450F is de tandwielspeling verminderd, waardoor het motorgeluid verminderd is. Bij de WR250F is er een nieuw rempedaal en 2 Ampère meer stroom.
Leverbaar vanaf begin 2008. Prijzen: n.n.b..
Tot die tijd zijn er voldoende 2007-modellen uit voorraad leverbaar.
Prijs: WR250F € 9.699,-, WR450F € 9.999,- prijzen incl. BPM
YFM250R Met de komst van de YFM250R, met 142 kg veruit de lichtste in z'n klasse, zet Yamaha een nieuwe standaard voor sportieve middenklassers in de ATV-wereld. De sterke prestaties in het belangrijke lage- en middengebied komen van een 249cc viertaktblok met luchtkoeling. Superieure stopkracht komt aan de voorzijde van de grote remschijven zoals we die op de YZF450 gebruiken en achter van de aluminium remklauwen van de Grizzly 700. Tel daarbij het robuuste R-serie bodywork op en het mag duidelijk zijn: deze ultieme ATV staat klaar om te laten zien wie de baas is in de sportieve 250cc-klasse!