Schiphol-Rijk, 26 juli 2007 - Het grootste Britse motormagazine Bike heeft de nieuwe Honda CBR600RR uitgroepen tot 'Motorfiets van het Jaar 2007'. De Honda maakt indruk door zijn geweldige wendbaarheid en perfecte remmen. Het maandblad pakte de selectie en bijbehorende tests grondig aan en beoordeelde alle op de Britse markt beschikbare motorfietsen. Een panel van ervaren journalisten en coureurs kende elke motor een score toe. Zij letten op onder meer prestaties, weggedrag, design, motor, bruikbaarheid, de
wow-factor en de waarde. De CBR600RR kwam daarbij als onbetwiste nummer één naar voren.
Bike schrijft: 'Onze testrijders zijn bijzonder onder de indruk van de CBR600RR.' Panellid en coureur Pete Boast noemt de Honda de beste productiemotorfiets die hij ooit op het circuit van Cadwell Park heeft gereden. Zijn testcollega Bruce Dunn, eveneens motorcoureur: 'Deze CBR kan clubraces winnen na slechts minimale aanpassingen. Motorfiets van het Jaar? Daarover hoeven we niet eens te discussiëren. Koop er een, voordat ze zijn uitverkocht.'
Grens van perfectie De CBR600RR viert dit jaar zijn twintigste verjaardag. Volgens
Bike steekt hij met kop en schouders boven de concurrentie uit. 'De nieuwe Honda CBR600RR is niets minder dan een openbaring. De remmen zijn op de grens van perfectie en er zijn op dit moment geen andere sportmotoren die zo snel en makkelijk van richting zijn te veranderen als deze nieuwe RR.'
In de top 150 van beste motoren die
Bike samenstelde, staan 22 Honda's, waarvan vier bij de beste dertig. De CBR1000RR Fireblade eindigde op de zesde plaats en is daarmee de hoogst genoteerde sportmotor in de éénliterklasse.
Bike schrijft: 'Lange tijd was de éénliterklasse voorbehouden aan mensen met veel talent of met zeer veel geluk. Honda heeft een geweldige prestatie geleverd door topprestaties bereikbaar te maken voor vrijwel iedereen. Dat was allesbehalve eenvoudig: hoe geef je een gemiddelde motorrijder het vertrouwen en de mogelijkheid om de 153 pk sterke machine steeds de juiste richting op te sturen? Dat vergde vijf jaar MotoGP-ontwikkeling en vijftien jaar Fireblade-historie. De Fireblade is ongewoon en briljant snel en tegelijkertijd geruststellend beheersbaar. In één woord: geniaal.'