|
Herman
| 12-09-2007 | 13:32 uur
|
|
|
de consument van de bpm-verlaging niet veel zal merken????? gaan de dealers de prijzen dus verhogen,lekkere dikke winst
|
|
Marco
| 12-09-2007 | 15:00 uur
|
|
|
De netto prijzen zijn in Nederland samen met Portugal het laagste, de belastingen zijn hier het hoogste, vandaar dat de prijs onder de streep hetzelfde zal blijven, de importeur zal nu dus meer krijgen ipv. de dealers. Het zal wel zo zijn dat je als consument meer ruimte hebt om te onderhandelen. Vergis je echter niet in de erbarmelijk slechte marges van dealers op dit moment, er gaan bij mij op de zaak nieuwe auto's de deur uit waar € 300,-- op verdient wordt.
|
|
martin
| 12-09-2007 | 15:06 uur
|
|
|
welja, bpm lager, maar wegenbelasting omhoog. ik heb 3 motoren. betaal nu voor al deze motoren wegenbelasting. Maar ooit iemand met 3 motoren gelijk de weg op zien gaan? Laat ze dan gelijk een persoonsgebonden wegenbelastinginvoeren ipv gekoppeld aan het voertuig of voertuigen. stukje eerlijker.
|
|
STXrider
| 12-09-2007 | 15:27 uur
|
|
|
Ja, en het wagenbezit op 1 huisadres hoger belasten, en dan praat ik niet over oldtimers. Ik ken mensen waar 4 auto's voor de deur staan. Hoezo welvaart!
|
|
hans
| 12-09-2007 | 15:41 uur
|
|
|
Jippie, wordt het nog aantrekkelijker om maar weer eens bijna nieuwe auto in de bundesrepubliek aan te schaffen. Je bent wel gek als je het niet doet. is trouwens een fluitje van een cent. Scheelt toch weer zo'n €400,- op de BPM voor een mooie volvo van 2 jaar oud of zo.
|
|
Erik
| 12-09-2007 | 16:38 uur
|
|
|
Als ze beginnen met het openbaar een stuk voordeliger of zelfs gratis te maken, dan hebben ze minder geld nodig om extra wegen aan te leggen. Dan kan men de wegenbelasting afgschaffen en in de brandstofprijs verwerken net als in Duitsland. Rijd je meer auto, dan betaal je ook meer. De BPM is gewoon diefstal. We zijn toch 1 Europa! Als men de BPM afschaft zullen er makkelijker nieuwe auto's aangeschaft worden en deze zijn over het algemeen milieu vriendelijker toch! Dit is ook nog eens beter voor de economie. Overigens ik heb zelf voor auto in Duitsland en Belgie gekeken en op een luxe auto bruto cat. waarde een ton scheelt dit al gauw 20.000,- tot 30.000,- afhankelijk of je deze in Belgie of Duitsland gaat kopen. Jammer!
|
|
Rob
| 12-09-2007 | 20:02 uur
|
|
|
BPM omlaag en BTW omhoog betekend gemiddeld 1,4% lager. Of er daardoor nu minder verkocht zal gaan worden................
|
|
Chris
| 12-09-2007 | 20:24 uur
|
|
|
Mooi bedacht van de overheid, de BPM is al bij aanschaf betaald en die krijg je niet terug die 6,5%, maar die wegenbelasting komt voor de consument er wel bij. Dus weer meer bij de burger (weg)halen. Waarom geen elektocar waarmee je thuis kunt tanken en waarmee je meer als 100Km kan rijden, dan is heeft 80% geen pomp meer nodig. Dan is het daaag met de accuuns. en dat is niet jammer.
|
|
hans
| 14-09-2007 | 07:57 uur
|
|
|
Ga allemaal op slaolie rijden! zie ppo.nu
|
|
Marco
| 19-09-2007 | 22:47 uur
|
|
|
Wie gaat er nog stemmen bij de volgende verkiezingen
|
|
peter H
| 25-09-2007 | 18:56 uur
|
|
|
aha ik snap het de milieu vervuilende auto meer laten betalen aan milieubelasting en aan de andere kant het geld weer terug geven door een bmp verlaging van 6,5%. maar de wegenbelasting duurder maken Dus voor de kleine man de auto onbetaalbaar maken want hij rijdt toch geen nieuwe of dure auto dus hij heeft er weinig voordeel van en de wegenbelasting lekker verhogen zodat dit kleine mannetje waar het grootste gedeelte van Nederland uit bestaat het weer kan opbrengen voor de dure jongens met die grote brandsof slurpende auto's Auto 10000-20000 - 6.5%bmp = 650-1300 euro Auto 40000-50000 - 6,5%bmp = 2600-3250 euro Auto 60000-70000 - 6,5%bmp = 3900-4550 euro hoeveel milieubelasting ook al weer op de vervuilende auto???????? en hoeveel verhoging wegenbelasting??? weer de kleine man genaaid !!!!!
|
|