Yamaha Motor Nederland toont unieke special: MT-01 Café Racer
Met de ontwikkeling van een unieke special op basis van de woeste MT-01 laat Yamaha Motor Nederland zien dat de MT-01 een prachtige basis voor specialbouwers is. De in eigen beheer gebouwde MT-01 Café Racer is hierdoor een unieke machine geworden die recht doet aan de stoere achtergrond van de MT modellen.
Yamaha Motor ontwikkelde, na de eerder verschenen T-Max BlingBlinQ, wederom een prachtige special, nu op basis van de standaard al woeste MT-01. Om nog meer aandacht naar het stoere uiterlijk te trekken werden de topkuip (uit de MT-oS kit), tankcover en olietank in "grove", grijze Metal Flake-lak gespoten, voor een stoere 70-er-jarenlook. Diverse blokdelen werden zwart gespoten of gepoedercoat. De wielen en uitlaatdempercovers werden in "Black Chrome" gespoten om een aluminiumeffect te creëren. Als opvallende details werden kleine LED richtingaanwijzers aan de voorzijde gemonteerd alsmede een nieuwe nummerplaatbevestiging met LED achterlicht en LED richtingaanwijzers achter. Om het geheel compleet te maken werd een aluminium racevoorspatbord over het voorwiel geplaatst en kleine spiegels op de stuureinden gemonteerd. De uitlaatbochten zijn getaped met hittebestendige uitlaattape. Voor een nog actievere zithouding werd een ander stuur met bijpassende risers gemonteerd.
De MT-01 is een motor voor liefhebbers. Deze stoere Torque Sports motorfiets heeft een volstrekt nieuw segment gecreëerd, een niche die in de toekomst zeker meer aanhangers zal vinden. Immers, in het steeds drukker wordende Nederland zal snelheid steeds vaker ingeruild worden voor sportieve beleving. De MT-01 biedt juist die beleving door een combinatie van een zware V-Twin die dikke klappen uitdeelt gekoppeld aan hoogwaarde supersportmaterialen, samen verpakt in een unieke verschijning. Yamaha is vooral heel trots op een machine die nog jaren hardcore fans en liefhebbers zal hebben, een compliment dat maar weinig motoren is gegeven. Je moet het maar durven!
ik vind het mar niets.. koplampje van een versus, beetje uitlaattape en een voila, we kunnen er weer een paar duizend euro meer voor vragen...
Kees |05-10-2007|15:35 uur
Waarom zit er in vredesnaam van die lelijke tape om de uitlaat? Geen gezicht. Lijkt wel een been in het gips.
victor |05-10-2007|15:39 uur
Tja. Ziet er leuk uit. Zo op eerste oogopslag heeft men ter inspiratie een Buell als voorbeeld genomen. Weer lekker origineel!
eddepet jamahahaha |05-10-2007|15:56 uur
je kunt er mee naar het cafe
Jan |05-10-2007|16:12 uur
ik vind het geen ponem.
Cees |05-10-2007|19:04 uur
Doet alleen maar afbreuk aan het origineel, met een paar akra's is tie al super vet
Ad |06-10-2007|18:49 uur
1) Van een nieuwe jap kun je GEEN café racer maken 2) Café racers worden 'savonds in schuurtjes gemaakt, niet van 9 tot 5 in opdracht van een design studio.
Dit lijkt nergens op!
Dan |06-10-2007|23:15 uur
Uitlaattape vindt ik wel gaaf maar nie op deze bike cijfer voor deze motor : 6.5 terwijl de standaard MT voor mij een 9 is
Ik ben benieuwd of hij het net zo lang uithoud als zijn oudere broer de V Max. Die worden al 22 jaar geproduceerd. Ik heb er op gereden. Moet zeggen rijdt erg lekker ligt goed in de bochten en remt erg goed. Geluid is echt vet. Jammer van de ketting.