Honda presenteert nieuwe motorfietsen voor 2008

Schiphol Rijk, 18 oktober 2007 --- Honda presenteert maar liefst twintig nieuwe en vernieuwde modellen voor 2008, waar onder de splinternieuwe CBR1000RR Fireblade, de XL700V Transalp, de CBF600(S) en de VT750C Shadow. Meer snelheid en comfort, betere handelbaarheid en gewichtsreductie zijn de sleutelwoorden voor Honda's modellen voor 2008.

Zo heeft Honda een compleet nieuwe superbike voor de openbare weg: de CBR1000RR Fireblade. De Fireblade werd lichter en sterker. Dat de CBR1000RR minder weegt, is te danken aan het lichte en compacte motorblok. Ook met de nieuwe wielen wordt gewicht bespaard. Het voorwiel werd 240 gram lichter en het achterwiel 370 gram. Nog eens 430 gram verloor de CBR1000RR Fireblade door de nieuwe remklauwen en een lichtere accu levert 1 kg gewichtsbesparing op.

Meer spierkracht
De viercilindermotor met een longinhoud van ruim 999 cm3 kreeg meer spierkracht. Ten opzichte van het 2006-model steeg het vermogen van 171 naar 178 pk bij 12.000 toeren per minuut. Het nieuwe frame bezorgt de bestuurder van de Honda CBR1000RR Fireblade het gevoel op een compacte motor te rijden. Voor een lager zwaartepunt en een betere gewichtsverdeling is de uitlaatdemper aan de rechterzijde geplaatst. De scherpgelijnde CBR1000RR voor 2008 wordt uitgerust met een korte einddemper zoals bekend van MotoGP-motoren als de Honda RC212V van Nicky Hayden en Dani Pedrosa. Deze machine lijkt ook model te hebben gestaan voor het ontwerp van de korte achterzijde van de CBR1000RR Fireblade. Een ander detail dat de CBR1000RR Fireblade erft van de RC212V is het prachtige, klassieke Honda-embleem op de tank. De knipperlichten zijn geïntegreerd in de spiegelhuizen. 

Honda presenteert nieuwe motorfietsen voor 2008

XL700V Transalp
Van de Honda Transalp werden de afgelopen twintig jaar ongeveer 150.000 stuks gebouwd. Honda heeft voor deze inmiddels legendarische avonturenmachine een opvolger in petto. De motorinhoud van deze allroad stijgt voor modeljaar 2008 naar 680 cm3. De tweecilindermotor levert zijn maximale vermogen van 60 pk al bij 7.750 toeren per minuut. Hiermee belooft de XL700V Transalp forse spierkracht onder alle (terrein)omstandigheden. Ten opzichte van zijn voorganger uit 2005 heeft de nieuwe globetrotter een 19- in plaats van een 21-inch voorwiel. Dit zorgt voor nog scherpere stuureigenschappen. 

Bergpas
Het eerste dat opvalt aan de nieuwe Transalp is de klassiek getinte, grote ronde koplamp. Deze staat garant voor een grotere lichtopbrengst. Verder biedt het moderne kuipwerk een betere bescherming tegen de wind, en dus meer rijcomfort.
Om het avontuurlijke karakter van de Honda XL700V Transalp te benadrukken, worden de GPS-coördinaten van de hoogste begaanbare bergpas van Europa op de tank vermeld: de Col de la Bonette, in het zuidelijk deel van de Franse Alpen. 

Honda presenteert nieuwe motorfietsen voor 2008

Honda CBF600 (S)
Met de compleet vernieuwde CBF600 zet Honda de standaard in het naked middensegment. Dit is niet alleen zichtbaar aan het scherp gesneden uiterlijk, ook onderhuids veranderde er nogal wat. Zo is het nieuwe, vijf kilogram lichtere frame afgeleid van de Honda CB600F Hornet. Het motorblok is, voor meer kracht in het lage en middelste toerengebied, een 'teruggetunede' versie van de krachtbron van de Honda CBR600RR. In de nieuwe Honda CBF600 levert de krachtcentrale ruim 77 pk bij 10.500 toeren per minuut. Bovendien zorgt montage van het genoemde motorblok dat de nieuwe CBF600 5,3 kg lichter werd. Voor meer gebruiksgemak is het dashboard instrumentarium van de CBF600 uitgebreid met een benzinemeter. De nieuwe Honda CBF600 is dé perfecte motor voor nieuwe, voor ervaren én voor herintredende motorrijders. Hij combineert een grote handelbaarheid met een enorme mate van comfort en rijgemak. 

Honda presenteert nieuwe motorfietsen voor 2008

Honda presenteert nieuwe motorfietsen voor 2008

VT750C Shadow
Voor tijdloos cruisegenot is er de nieuwe Honda VT750C Shadow. Ook deze retrofiets werd door Honda nóg gebruiksvriendelijker gemaakt. Behalve een opgefrist dashboard kreeg de Honda VT750C een nieuw stuur, dat zorgt voor een relaxtere zithouding. De enkele uitlaat van de VT750C Shadow uit 2004 verving Honda door dubbele, onder elkaar liggende dempers. Het uitlaatsysteem is voorzien van een katalysator zodat ook de VT750 Shadow voldoet aan de Euro3-emissie-eisen.
Voor een betere balans in het rijwielgedeelte verhuisde de 296 mm grote remschijf naar de rechterkant van het voorwiel, omdat daar ook de uitlaatdempers zijn. Het motorblok is voorzien van een nieuw injectiesysteem. 

Honda presenteert nieuwe motorfietsen voor 2008

Bron: Honda.nl


Stem of voeg toe aan:
| Meer

Reacties (1)

  Dave | 24-10-2007 | 08:09 uur Reageer op dit bericht
en waar blijft een nieuwe VFR?
Of is deze al te goed om te vervangen?

Reageer

 
Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.

Zoeken

 
 

Dealer-acties

Evenementen

Motorverhuur

Toertochten

Motorvideo's