Reacties (7)
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ben al blij dat er verstandige eurocraten rond lopen. (werd stilaan tijd ?) want ik heb die Zweedse studie (oa.van Volvo en Philips) ook gelezen. Bull**** ! Ze hebben me nooit één staalhard argument kunnen voorleggen voor de veiligheid van de motorrijder. Trouwens, ik rij al jaar en dag met een felgele koplamp en in de file nog met het grootlicht en de knipperlichten. Liever 99 man die even klagen dat mijn licht té fel, té hoog of té hinderlijk is dan éne die weer zegt : Nou, ek hat u nie gezien...
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Inderdaad , liever al dat TE..... etc.dan overhoop gereden te worden, maar het kan ook zonder TE en toch goed zichtbaar , antwoord: PFS , zie maar eens op www.ej-electronics.nl
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Wat een gezeur (en dus geldverspilling) om niks zeg. In Nederland rijdt 75% (of meer) overdag met gedimd groot licht aan. En ja het is veiliger. Ook voor mij als motorrijder. Ik zie de auto's achter me beter, zeker bij een laagstaande zon. En wat betreft de motorverlichting? Dat is niet zo moeilijk. Gewoon net als ik een dubbel setje Xenon erop. Gedimd groot voor altijd, en ongedimd groot met alarmlichten voor de file. Je bent als motorrijder het 'zonnetje' op de weg.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ik vind het sowieso ge*** opwarming van de aarde? doe dan die lampen uit. En alleen motorfietsen lampen aan .
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ik begrijp niet waarom wij motorrijders nog steeds niet met twee van die superfelle blauwwitte ledlampjes (mogen) gaan rijden. Zoals de fietsers die hebben en vrachtwagens soms op de hoeken van hun trucks. Die zouden we makkelijk bij onze richtingaanwijzers of in onze spiegels kunnen integreren.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Daglichtlampen? Volvo's in Zweden zijn al sinds de jaren '70 verplicht hiermee uitgerust. Heel simpel: In plaats van het normale "stadslicht" van 5 W zijn lampen van 21 W aangebracht. Deze branden op het moment dat de motor draait. (standaard gloeilamp voor richting-aanwijzer en remlicht)Goed zichtbaar maar duidelijk minder dominant dan het dimlicht. Opmerking: Als je lid wordt van Bikenet KUN je direct...etc.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ik snap nog steeds niet goed waarom wij als motorrijders tegen het verplicht dimlicht moeten zijn. Ik zie als motorrijder anderen een stuk beter als ze licht voeren, ook auto's, zeker bij neerslag. Als je op de motor running lights aan hebt (meegloeiende richtingaanwijzers) dan weet elke automobilist je te herkennen als motorrijder. En het moest naar mijn mening maar eens over zijn met dat gezeur over de belasting van het milieu bij gebruik van dimlicht overdag. Heeft iemand de moeite genomen te berekenen wat de milieu-belasting van een ongevalletje is? Zelfs zonder letsel: sleepdienst, evt. politie, en hoeveel energie kost een reparatie? (zeker als je onderdelen moet vervangen = dus maken = grondstof + fabriek-uitstoot CO2). Ongeval met letsel -> ambulance komt voorrijden, en je wilt niet weten hoe veel wegwerpmateriaal er in het ziekenhuis wordt gebruikt, allemaal omwille van hygiene maar ten laste van het milieu. Kortom: ik denk dat we met extra verlichting het milieu sparen, als je ziet hoe veel ongevallen kunnen worden voorkomen als mensen elkaar wat eerder opmerken. Wat dat aangaat hebben ze in Zweden goed leren rekenen...
|
||
Reageer
|
|
|
|
|
|