Reacties (17)
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ach de Heren en Dames weten het toch beter daar in Den Haag en Wat maakt het nu uit dat er een paar kinderen en motorrijders voor hun sokken wordt gereden dat voelen hun tenslotte niet en dat co2 vehaal ja dat is helemaal triest ik dacht altijd alle beetjes helpen weet je wat we douwen er ook spaarlampen in want tenslotte kost elke verbruikte watt ook energie en dat moet ook opgewekt worden uit de co2 veroorzaakende verbrandende brandstof en dan nog een paar boompjes erbij wat zeuren jullie toch het probleem is opgelost.![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Erg panische reactie van de MAG. Als regelmatig motor en autorijder constateer ik dat er echt al heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel automobilisten zijn die vrijwillig met dimlicht overdag aan. rijden. Ik zelf doe het al sind begin jaren 90.Dus ..... paniek om niets. En bovendien adviseer ik dan de motrrijder maar met groot licht te gaan rijden. Zou een goeie oplossing zijn, toch ?
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
ik hoop dat belgie het zo laat,men gaat dus de vermindering van co2 teniet doen,de afvalberg lampen alternators en batterijen vergroten én de motorrijder en jonge bromfietsers vogelvrij verklaren, fijn.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Zwitserland voerde het verplicht dimlicht in, en sinds januari is het daar weer afgeschaft. Reden: meer ongevallen met motoren en bromfietsen want die vallen juist minder op tussen al die autos met verlichting. Ik ben tegen het overdag voeren van verlichting door autos. Mensen hebben een eigen verantwoording om zelf te bepalen wanneer zij hun licht aan doen. Dus regent het overdag dan weten we zelf wel of het aan moet of niet. Bovendien is het voor de politie weer een argument om bonnen uit te schrijven, als je eens vergeet op een zonnige dag.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ach als bepaalde figuren een hooge positie bekleden zien zij ineens het licht.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Bij zonnig weer een leuke bijverdienste voor de staat!!!!
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
wat zou je denken van een geel hallogeen voor motoren rijd zelf al dertigjaren zo wellis waar met zijspan helpt id die kleur val je op en met bulps ook yellow denk dat het de enige maar beste remedie is maar dat wisten ze allang in den haag daaro joh yellow is the best zo is mar net salute
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Een maatregel waarmee meerdere doden in een minderheidsgroep te verwachten is zou m.i. nooit ingevoerd mogen worden. Iedereen in Nederland heeft recht op maximale veiligheid en bescherming. Vooral bij slecht weer valt het op dat ik als motorrijder regelmatig over het hoofd gezien wordt tussen de kakofonie van autolichten. Dit heeft me doen besluiten woon-werk zo min mogelijk over de overvolle autowegen te manouvreren maar weer ouderwets binnenwegen met hier en daar een doorsteekje wat voor auto's verboden of te smal is. In een superdruk nederlands verkeersbeeld gelden denk ik andere zichtbaarheidwetten dan in landen als zweden etc. Maar ja als het kalf verdronken is dekt Camiel de koe opnieuw. Suggestie van een van de eerste Anmerikaanse Car Safety Ingenieurs: Zet een stalen pen van 10 inches met een geharde punt midden op het stuur van de auto en je hebt zonder dure kreukelzones, gordels of airbags een substantiele vermindering van de gewonden. Dit geeft naast goedkopere autos nog een kostenbesparing :doden zijn goedkoper dan gewonden, een mensenleven wordt begroot op 1 miljoen, zou dat van een motorrijder, fietser of kind goedkoper zijn dan van een automobilist ? :C
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ik snap niet dat de m.a.g.zich zo druk maakt.Nu rijd ook zeker 80% van de automobilisten al met dimlicht aan. Dus die andere 20% zal niet zoveel verschil maken.Ik rijd zelf ook motor, maar licht aan of uit zal wel iets uitmaken, maar vaak genoeg word je dan nog over het hoofd gezien. Het is gewoon een kwestie van goed opletten en defensief rijden.![]() ![]() ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Dimlicht is niet heel erg, vooral met laagstaande zon zie je auto's veel beter aan komen. Zelf vind ik het best vervelend om te zien hoeveel auto's zonder reden de mistlampen voor aan hebben ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Als motorrijder (al meer dan 35 jaar) ben ik er fel op tegen dat auto's overdag verplicht met licht aan moeten rijden.Het is gevaarlijk voor de zwakkeren in het verkeer. Je wordt afgeleid door al die koplampen.Waar kijk je naar als je een auto tegemoed komt die zijn lichten aan heeft? Juist naar die lampen en niet naar je eigen weghelft of trottoir of kruisingen van rechts!Koplampen aan heeft geen nut in de bebouwde kom, ook op een vierbaans snelweg heeft het geen enkel nut. Op een tweebaansautoweg buiten de bebouwde kom zou het effect kunnen hebben. Uit een Amerikaans onderzoek blijkt dat dit effect na enige tijd weer verloren gaat en er weer evenveel ongelukken gebeuren. Dus niet invoeren!
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Nou, ik begreep iedereen die mee wilde delen met dit onderdelen. Ik weet een beste oplossing: iedereen neemt eigen verantwoordelijk, en relaxen ontspanning rijden, zelfs oude opel kadett zuiniger&veiliger dan anno 2008 opel astra.. door psychologische denk.. als je voel in niet veilig auto, rij je nog veiliger dan modern veiliger die je veel minder hoef zorgen om, dus meer kans ongeluk! dus ook niet veel zorgen om dit situatie, gewoon van het leven genieten.. niet harder dan 120 wat het bord zegt! Of emigreren !!!
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Auto's worden echt veel beter zichtbaar als ze licht aan hebben, dus ook voor motorrijders zijn ze beter te zien. Velen hebben al licht aan, die paar die het niet hebben veroorzaken nu veel ongevallen. Wil je opvallen als motorrijder tussen de auto's? Neem running lights (op 5~10 Watt meegloeiende richtingaanwijzers - officiëel nog niet legaal maar geen agent die er voor bekeurt, ze zijn heel functioneel en goed zichtbaar) of koop een gele koplamp. De extra CO2-uitstoot door verplicht licht overdag valt wel mee als nu al zo'n 80% vrijwillig met licht aan rijdt. Bovendien: wat geeft een ongevalletje al niet aan milieu-belasting (politie/ambulance, ziekenhuis-behandeling geeft veel milieu-belasting, en dan nog de reparatie van de kapotte auto met fabricage van nieuwe onderdelen voor wat stuk is, etc.). Kortom: de tegenstanders blazen heel hard, maar hebben weinig steekhoudende argumenten.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Of van die ralley-lampen van 90/100 Watt in je motorkoplamp monteren. Rij er al jaren mee. Hoewel het tegen dat Xenon geweld nog steeds geen partij is zie je zelf in elk geval veeel meer. Zeker het groot licht is erg effectief.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Het is godgeklaagd. Eindelijk ziet Europa af om DRL (Daytime Running Lights) te verplichten en wat doet die zotte Hollander; juist het omgekeerde ? Ipv een platte Belgenmop is dit een verlicht Hollands grapje. CO2 is nog het minst van de zaak, maar dat wij motorijders weer een stukje minder gezien worden, dan kan toch echt niet. Trouwens, als je ietwat internationaal rijdt, dan moet je begod 24 verschillende wegcodes kennen, om geen onnodige boetes op te lopen. Proficiat, noemt men dit Europa ?
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Wat een gezeur over die paar automobilisten die het verdommen om ook overdag (en 's avonds in het schemerlicht) hun lichten aan doen. 80 to 90 procent heeft het licht al aan, dus dan kun je het ook net zo goed verplichten. Ben je als motor rijder door die paar extra auto's zonder licht opeens helemaal niet meer zichtbaar? Absoluut niet, je bent altijd onzichtbaar voor die koekblikkers die je niet WILLEN zien. Daar verandert geen enkel lampje iets aan. Je moet als motor rijder gewoon zelf 10 keer zo goed opletten, want de automobilist doet dat niet. De enige remedie tegen dat gedrag is door tijdens de autorijopleiding de cursist verplicht 3 of 4 uur met de motor de weg opsturen tijdens drukke tijden op de weg. Pas dan zullen ze snappen hoe kwetsbaar een motor rijder is. Een ander punt is stenger straffen op overtredingen die de verkeersveiligheid in gevaar brengen. Bij zware overtredingen gewoon het rijbewijs invorderen en opnieuw het rijbewijs laten halen (dus theorie en praktijk examen!). Zul je zien dat de verkeersveiligheid met sprongen vooruit gaat want de tijdelijke ontzeggingen en flut boetes helpen in dit land gewoon niet meer (helaas). Pas als je de burger zijn mobiliteit en beurs aantast komt ie tot bezinning.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Wij als motorrijders moeten straks een Oranje vlaggetje op een antennetje met een knipperend ledje gaan voeren. Om gezien te worden,of een zwaailampje op je helm Laat die minister zich toch met het file probleem bezig houden. Het is een ware opmerking,in Nederland wordt je gepamperd van de wieg tot het graf. Wat krijgen wij morgen,reflecterende wielen Men wil een ieder zijn wil opleggen,maar dan wel de kosten uit je eigen knip,dat is pas makkelijk regeren. Hoe verzind z'n man het. Met vriendelijke groet Leo Dit bericht is gewijzigd door Leo Kupers op 04-02-2008 @ 21:00
|
||
Reageer
|
|
|
|
|
|