Blijkbaar loopt het BIVV, dat normaal « het » instituut zou moeten zijn dat opkomt voor verkeersveiligheid, het niet hoog met motorrijders. Nadat ze vorig jaar de campagne rond motorfietsen van hun kalender haalde, omdat hun vorige campagnes (editie 2005 – 2006) niet goed scoorde, hebben ze opnieuw geen oog voor de motorrijders. 
In 2008 zou er terug ruimte zijn om een campagne te voeren rond het thema motorrijders. Eind vorig jaar stond deze nog steeds op de rol binnen het BIVV. Afgelopen maand kondigde dan hetzelfde BIVV aan dat ze geen campagne zouden gaan voeren rond het thema motorrijden. Hun motivatie was : "het mag niet van de Gewesten". Bij navraag aan de bevoegde ministers bleek echter dat de Gewesten wel bereid waren en dit nog steeds zijn, om een campagne te voeren rond de problematiek die de motorrijders kennen. Onze beleidsmakers en het BIVV vergelijken België steeds met de andere Europese landen als het gaat om verkeersveiligheid. Als wij vanuit MAG Belgium vzw dit ook eens doen op vlak van campagne voering dan komen wij tot volgende vaststelling. De landen die een actieve campagne voeren rond het thema motorrijders, zijn net de Europese landen die goed scoren op vlak van de verbetering van de verkeersveilheid, inclusief deze van de motorrijders. Vanuit MAG Belgium vzw kijken wij uit naar de motivatie van het BIVV om geen campagne te voeren rond de problematiek van de motorrijders. Ook de reactie van federaal vice minister Leterme, op de vragen ingediend door meerdere fracties ( cd&v, open vld, mr, vlaams belang) rond dit thema, zal door de motorrijders met zeer veel aandacht gelezen worden. Als België hun streefdoel, de vermindering van de verkeersdoden met de helft tegen 2010, wenst te halen, dient er ook aandacht uit te gaan naar de motorrijders. Blijkbaar leeft in 2008 nog steeds het idee :"het zijn maar motorrijders ... "
Erwin Steegmans
Nationaal voorzitter MAG Belgium vzw.
Bron:
politiek.net