Schiphol-Rijk, 6 maart 2008 – Honda is altijd nauw betrokken bij de maatschappij. Om ook een bijdrage te leveren aan de strijd tegen borstkanker, steunde Honda vorig jaar de Stichting Pink Ribbon. Honda stelde een motorscooter ter waarde van 3.490 euro beschikbaar om de verkoop van de 2007-editie van Pink Ribbon Magazine te stimuleren. De sportieve en hippe scooter, een Honda PS150i, werd onlangs uitgereikt aan de gelukkige winnares, Pink Ribbon-lezeres Annette van Dijk. 
De jongste editie van het jaarlijks verschijnende Pink Ribbon Magazine kwam eind september vorig jaar uit. Dit was het vierde nummer sinds de introductie . De opbrengsten van het magazine komen ten goede aan de Stichting Pink Ribbon, die zich inzet voor de strijd tegen borstkanker.
Pink Ribbon Magazine verscheen in 2007 voor het eerst ook online. Om de verkoop van Pink Ribbon Magazine via het internet te stimuleren, stelde Honda een motorscooter ter waarde van 3.490 euro ter beschikking. Wie via
www.pinkribbonmagazine.nl de 180 pagina's tellende glossy kocht, maakte kans de scooter te winnen.
Winnaar De belangstelling was overweldigend: zo'n 10.000 mensen kochten Pink Ribbon Magazine via de website. Annette van Dijk (38), directiesecretaresse bij de gemeente Bernisse en moeder van drie kinderen, werd uiteindelijk verkozen tot winnares van de Honda PS150i. Deze scooter onderscheidt zich door zijn platte en brede vloer, die voldoende been- en voetenruimte biedt. De scooter is bovendien door zijn wendbaarheid uitermate geschikt voor korte ritten in de stad. De fraaie, afgeronde vormgeving van de Honda PS150i biedt de bestuurder een relaxte en comfortabele zitpositie. Op 21 februari is de scooter aan de gelukkige winnares overhandigd bij Honda-dealer Motoport Rockanje.
Statistieken
Pink Ribbon wil mensen bewustmaken van het feit dat er veel vrouwen zijn die borstkanker hadden, hebben of krijgen. De statistieken liegen er niet om: bij één op de negen vrouwen in Nederland wordt of is borstkanker geconstateerd.
Bron: honda.nl