Recent presenteerde Aprilia met de Aprilia Mana 850 een zeer revolutionaire motorfiets aan de wereldpers. Deze nieuwste aanwinst van Aprilia combineert het gemak en comfort van een motorscooter met de prestaties en uitstraling van een sportieve bike. Begin deze maand is de nieuwe Mana in Nederland gearriveerd en nieuwsgierigen kunnen nu al terecht bij hun Aprilia-dealer voor een uitgebreide proefrit. 
Aprilia staat voor elegant, onderscheidend, Italiaans design en technologisch geavanceerd. De Mana is daarvan een exponent met zijn revolutionaire dubbele schakelbediening: een elektronische automatische versnellingsstand en een handmatige versnellingsstand. Met de volledig automatische uitvoering kan ook nog eens worden gekozen uit drie mappings: Tour (maximum comfort, laag verbruik), Sport (optimale prestaties) en Regen (voor natte, gladde omstandigheden). De 'Sport Gear' schakelversie kent maar liefst zeven versnellingen die via het voetpedaal of de flippers aan het stuur te bedienen zijn.
"Aprilia combineert met de Mana de praktische inzetbaarheid van een volwaardige motorscooter met de prestaties en uitstraling van een stoere motorfiets," legt Pepijn Schoemaker van Aprilia uit. "De motorscooter voor het dagelijkse, drukke woon-werkverkeer en de rijeigenschappen en bediening van een motor voor tourritten in het weekend. Met de Mana 850 willen wij de ervaren maar tevens moderne motorrijder bereiken die op zoek is naar zowel functionaliteit als maximaal comfort. Die kan nu bij onze dealers terecht voor een uitgebreide kennismaking met de Aprilia Mana."
Techniek
De Mana heeft een vloeistofgekoelde, tweecilinder V 90º viertaktmotor die 76 pk afgeeft bij 8.000 tpm. Dank zij de elektronische injectie van Weber Marelli in combinatie met een katalysator voldoet de Mana aan de Euro 3 norm. De nieuwe Aprilia heeft een stalen en stijf geconstrueerd buizenframe. De voorvering zit verwerkt in een upside down vork, voorzien van twee roestvrijstalen zwevende remschijven en radiaal gemonteerde remklauwen met 4 zuigers.
De achterzijde wordt afgeveerd door een verstelbare monoshock. Achter is een 125 mm remschijf gemonteerd met een conventionele remklauw met één zuiger.
De Mana heeft 17 inch velgen met vóór 120/70 ZR 17 en achter 180/55 ZR 17 banden.
Onder de dummytank bestaat de mogelijkheid om een integraalhelm of wat spulletjes op te bergen, in een verlichte opbergruimte met 12 volt voeding en mobiele telefoonhouder. Het instrumentarium van de Mana is zowel analoog als digitaal, waarbij het laatste deel te bedienen is via een muis op het stuur.
Nu leverbaar in Nederland De Aprilia Mana 850 is begin deze maand in Nederland bij de dealers gearriveerd en is per direct leverbaar. Nogmaals Schoemaker: "De Mana is een 'niche' product voor een breed publiek en past volledig in het hedendaagse straatbeeld. De consumentenprijs van de Mana in Nederland bedraagt € 10.404,-."
Bron: http://nl.aprilia.com