Nieuwe Kawasaki modellen voor 2009

Kawasaki onthult haar nieuwe modellen voor 2009.
Met de onderstaande motoren toont Kawasaki dat ze volledig klaar is voor het volgende seizoen:
 

- ER-6n
- ER-6f
- Ninja ZX-6R
- KLX250
- VN1700 Classic
- VN1700 Classic Tourer
- VN1700 Voyager 

Lees hier over de nieuwe kenmerken en bekijk de eerste fotos van deze nieuwe modellen.


Ninja ZX-6R: ULTIEME CONTROLE VOOR OPTIMAAL RIJPLEZIER 

Nieuwe Kawasaki modellen voor 2009

De 6R voor 2009 is een doorontwikkelde uitvoering van de Ninja ZX-6R van 2007, die nóg beter presteert dan zijn circuitgeoriënteerde voorganger. Het ontwikkelingsproces was gericht op nauwkeurigere controle voor de rijder. Wijzigingen aan de motor en het chassis hebben geresulteerd in een vertrouwenwekkende machine, die zelfverzekerd prestatiegericht rijden mogelijk maakt. Bovendien is het deze eigenschap die het mogelijk maakt een stap verder te gaan en het volledige potentieel van de machine te benutten met behoud van optimale controle die het rijden met de nieuwe Ninja ZX-6R zo opwindend maakt.

BELANGRIJKSTE KENMERKEN
- LICHT EN STABIEL STUURGEDRAG
- LAGER GEWICHT
- BEHEERSING BIJ HET INGAAN VAN DE BOCHTEN
- NAUWKEURIGE MOTORREGELING BIJ ALLE TOERENTALLEN
EN HOGER KOPPEL IN HET MIDDENBEREIK 


ER-6n: SCHERPERE STYLING. EENVOUDIGER TE BESTUREN. NOG MEER PLEZIER.

Nieuwe Kawasaki modellen voor 2009

De nieuwe ER-6n is gebaseerd op de belangrijkste concepten van zijn veelgeprezen voorganger (rijden met plezier; eenvoudig te besturen voor een brede groep rijders; geweldige styling) en brengt deze naar een hoger peil.

SCHERPERE, MANNELIJKE STYLING
Terwijl het kenmerkende karakter van zijn voorganger behouden is gebleven, heeft de nieuwe ER-6n een scherper en gespierder kuipwerk gekregen, waardoor hij er 'actiever' en agressiever uitziet. De gebogen lijnen zijn vervangen door meer hoekige contouren en alle lijnen bewegen naar voren zodat de motorfiets altijd in de starthouding staat. Het eenvoudige ontwerp van de nieuwe ER-6n vermijdt alle overbodige tierelantijntjes. De lijnen lopen zo ver mogelijk door. De nieuwe, grotere brandstoftank, de teruggetrokken kuipdelen en de strakke achterkap geven de motorfiets van voren naar achteren een compacter aanzien. De nieuwe motorfiets is fraai afgewerkt tot in de kleinste details.

COMPACTE MOTOR, HOOG TOERENTAL
De perfecte balans tussen compacte afmetingen en voldoende vermogen vormde de sleutel tot het succes van de originele ER-6n. Voor de beperkte ruimte zou een vier-in-lijn te breed zijn en een V-Twin te lang. Het enige motorontwerp dat zowel goede vermogenskarakteristieken als de vereiste compactheid bezat, was een parallel-twin. Het nieuwe motorblok behoudt de perfecte balans, maar beschikt dankzij enkele aanpassingen over een soepelere responsie in het middenbereik en over een hoger toerental.

LICHT CHASSIS
De sleutel tot het compacte uiterlijk van de ER-6n is het verbazingwekkend compacte parallel-twin-motorblok, dat een smal en lichtgewicht frame mogelijk maakt. Het resultaat is een motorfiets met de afmetingen van een 400cc en het vermogen van een 650cc die met zijn uitstraling beginners aanmoedigt om lekker een ritje te maken. Tegelijkertijd heeft hij voldoende vermogen in huis voor de meer ervaren rijders. Aanpassingen aan het frame, de achterbrug en de vering resulteren in minder vibratie en een lichter rijgedrag, waardoor de nieuwe ER-6n nog toegankelijker wordt. 


ER-6f: SPORTIEVERE PRESTATIES. NIEUWE NINJA-LOOK. 

Nieuwe Kawasaki modellen voor 2009

De nieuwe ER-6f is gebaseerd op de belangrijkste concepten van zijn veelgeprezen voorganger. Het rijden met de ER-6f is zowel plezierig als eenvoudig en de agressieve, nieuwe Ninja-supersportstyling sluit aan bij zijn sportieve prestaties.

COMPACTE MOTOR, HOOG TOERENTAL
De perfecte balans tussen compacte afmetingen en voldoende vermogen vormde de sleutel tot het succes van de voorganger van de ER-6f. Voor de beperkte ruimte zou een vier-in-lijn te breed zijn en een V-Twin te lang. Het enige motorontwerp dat zowel goede vermogenskarakteristieken als de vereiste compactheid bezat, was een parallel-twin. Het nieuwe motorblok behoudt de perfecte balans, maar beschikt dankzij enkele aanpassingen over een soepelere responsie in het middenbereik en over een hoger toerental.

LICHT CHASSIS
De sleutel tot het compacte uiterlijk van de ER-6f is het verbazingwekkend compacte parallel-twin-motorblok, dat een smal en lichtgewicht frame mogelijk maakt. Het resultaat is een motorfiets met de afmetingen van een 400cc en het vermogen van een 650cc die met zijn uitstraling beginners aanmoedigt om lekker een ritje te maken. Tegelijkertijd heeft hij voldoende vermogen in huis voor de meer ervaren rijders. Aanpassingen aan het frame, de achterbrug en de vering resulteren in minder vibratie en een lichter rijgedrag, waardoor de nieuwe ER-6f nog toegankelijker wordt.

GESTROOMLIJNDE SUPERSPORTSTYLING
De op onze Ninja-supersportmodellen geïnspireerde styling geeft de ER-6f het aanzien van een moderne supersportmachine. De scherpere en opvallende lijnen bewegen naar voren zodat de motorfiets altijd in de starthouding staat. Het eenvoudige ontwerp van de ER-6f vermijdt alle overbodige tierelantijntjes. De lijnen lopen zo ver mogelijk door. De nieuwe, grotere brandstoftank, de minimalistisch ontworpen kuipdelen en de strakke achterkap geven de motorfiets een compacter aanzien. De nieuwe motorfiets is fraai afgewerkt tot in de kleinste details. 


INTRODUCING A NEW SERIES OF 1700CC V-TWINS

For 2009, Kawasaki is proud to introduce its newest series of big V-Twins. The VN1700 Series, successors to the VN1600 models, feature powerful 1700cc engines, lightweight handling and trademark Kawasaki craftsmanship.

The new engine design is similar to that of the mighty VN2000, but features a SOHC rather than OHV arrangement. Its increase in displacement and long-stroke design ensure both torque and horsepower gains over the VN1600 models. New features include Kawasaki's first fully electronic throttle valve system, a new 6-speed transmission with overdrive, and belt final drive like the VN2000 and VN900 models.

The new lightweight chassis is more compact than that from previous models. Chassis design and suspension settings result in light handling while maintaining straight-line handling.

Bodywork and engine covers were completely redesigned. Like on all Kawasaki Cruisers, meticulous attention to detail and exquisite craftsmanship result in a product that turns heads whether parked in front of a café or cruising down the highway.
The VN1700 Series is comprised of three models: VN1700 Voyager, VN1700 Classic Tourer and a VN1700 Classic. Variations in tuning and equipment mean there is a VN1700 model for all Kawasaki Cruiser fans. 


VN1700 Voyager: WORLD'S FIRST JAPANESE FULL-DRESS V-TWIN TOURER 

Nieuwe Kawasaki modellen voor 2009

Designed for those riders set their sights beyond the horizon, the new VN1700 Voyager offers everything needed for comfortable long-distance touring with or without a passenger.
Kawasaki's first full-dress V-Twin, the new Voyager is equipped with a large front cowl and windshield, as well as leg shields for superior protection from the wind and the elements. Ample storage care of a top-mounted trunk, hard panniers and dual glove boxes ensure that all the touring necessities, and even a few luxuries, can be accommodated.

Essential touring features like cruise control and a 6-speed transmission with an overdrive gear are joined by Kawasaki's latest innovative technology. Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology (K-ACT) complements rider active brake control with supplementary brake force enhancement for confident, highly effective braking in all situations. Kawasaki's first fully electronic throttle valve (ETV) system offers smooth, natural engine response.

The new 1700cc long-stroke liquid-cooled V-Twin engine offers increased torque and power output for superior passing performance. The new powerplant is mounted in a compact, lightweight frame that delivers both light handling and straight-line handling. 


VN1700 Classic Tourer: Cruise control, large windshield, hard panniers, passenger floorboards and luxury backrest enable comfortable two-up touring. Ideal for overnight tours with a passenger.

Nieuwe Kawasaki modellen voor 2009


VN1700 Classic: Whether looking to riding around town or to escape the city for the day, the Classic offers a great V-Twin pulse, effortless handling and timeless looks. 

Nieuwe Kawasaki modellen voor 2009


KLX250: VEELZIJDIGE MACHINE IN ENDUROSTIJL 

Nieuwe Kawasaki modellen voor 2009

De nieuwe KLX250 bouwt voort op zijn toch al niet geringe potentieel en krijgt niet alleen een complete make-over, ook zorgen enkele wijzigingen in de motor en het chassis voor nog betere prestaties op zowel de weg als op het terrein.

De KLX250 is oorspronkelijk een wegversie van de enduromachine KLX300R en hij heeft behoorlijk veel weg van het karakter en de prestaties van zijn grote broer.
De lichtgewicht en compacte KLX250 heeft een vloeistofgekoelde 250cc-motor met dubbele bovenliggende nokkenas, die in hoge mate is gebaseerd op de krachtbron van de 300R. Dit motorblok beschikt over een brede vermogensband en trekt vanuit een flink koppel bij lage toerentallen met gemak door tot in de hoogste regionen.

Het lichtgewicht frame met hoogwaardig staal biedt zowel geweldig bochtengedrag als stabiliteit op rechte stukken. En met de 43mm-upside-down-cartridgevork en volledig instelbare gasgevulde achterschokdemper staat de KLX zowel op de weg als op het terrein zijn mannetje.

BELANGRIJKSTE KENMERKEN:
- VLOEISTOFGEKOELDE 249cc-VIERTAKTMOTOR MET DUBBELE BOVENLIGGENDE NOKKENAS
- BRANDSTOFINJECTIE
- CHASSIS GEBASEERD OP RACEMOTOR
- AGRESSIEVE NIEUWE STYLING
- LICHT EN STABIEL STUURGEDRAG
- LAGER GEWICHT
- BEHEERSING BIJ HET INGAAN VAN DE BOCHTEN
- NAUWKEURIGE MOTORREGELING BIJ ALLE TOERENTALLEN
EN HOGER KOPPEL IN HET MIDDENBEREIK

Bron: kawasaki.be

Stem of voeg toe aan:
| Meer

Reacties (2)

  D to the B | 23-09-2008 | 14:53 uur Reageer op dit bericht
Vette line up!

  rene | 25-09-2008 | 10:30 uur Reageer op dit bericht
:p kawasaki :P

Reageer

 
Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.

Zoeken

 
 

Dealer-acties

Evenementen

Motorverhuur

Toertochten

Motorvideo's