Reacties (25)
![]() |
![]() |
||
![]() |
lekker positief verhaal weer met een heleboel open deuren. Veel van de motorrijders die niet in de winter rijden zullen dit allemaal wel weten, de wel-rijders hebben 't allemaal al meegemaakt. Ik zie 't nut van dit artikel niet echt in.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
@Haas; Ik zie het nut niet in van grofweg 75% van de artikelen hier....
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
wat een waardeloos stukje. idd open deuren, oonjuistheden en meer zaken die niet kloppen. Als je iets schrijft zorg er dan op z'n minst voor dat je kennis van zaken hebt. Daarnaast is het stukje geschreven op een groep 8 basisschool niveau. Dit moet toch beter kunnen!! Zo niet, laat dan deze schrijven niet meer schrijven op deze site.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Hier heb je dus geen donder aan, "als het moeilijk wordt niet rijden...." pfff wat een tip. Gewoon doorrijden en ontspannen sturen, alleen bij ijzel is het heel erg lastig maar ook dat went. Succes
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ja zeg dan niks...
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Moet de mensen hierboven gelijk geven, gewoon gekopieert van 1 of andere echt dom geschreven Belgies stuk. Heren, schrijf dan niets of vraag in ieder geval een ervaren winter/ doorrijder even om advies. Jammer !
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Volgens mij zijn bovenvermelde stukjes wel duidelijk.wil alleen even bij joyce inhaken op de ijzel.Voetjes buiten boord en zoek de droge plekken!! ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Zijn de redactieleden dus toch gewoon shagi rijders en geen echte motorrijders, motorrijden heeft zijn voor en na delen![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Lijkt me geen stukje voor de bikkels zoals ik en de mensen hierboven ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
zelden zo'n onzinverhaal gelezen. Rij al 7 jaar de hele winter door naar mijn werk. Alleen bij ijzel hou ik er mee op
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Sorry hoor, maar als ik lees "onder de 7 graden aangeraden om de motor in de garage te laten staan"![]() Dan lees ik al niet verder. Kom eens met echte tips voor de winterrijder. antivries check, accu-check, anti ijs op je vizier, ACF-50 tests (anti pekel) Ketting tips, (bv smeersystementest)
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
In België hebben ze slechte wegen...![]() Slaat ook nergens op! ![]() IDD tips voor de winterrijder, daar zitten we op te wachten, hoe voorkom ik dat mijn remzuigers vast komen te zitten van de pekel, hoe houd ik het vizier condens vrij, welke (verwarmde)handschoenen wel of juist niet.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Toch kan ik de schrijver van het stuk niet geheel ongelijk geven. Voor een groot deel van de rijders is het inderdaad maar beter om de motor binnen te laten staan, want het schijnt voor sommigen toch erg moeilijk te zijn om in te zien dat er verschil zit in het nemen van bochten in volle zomer of hartje winter. Feit is dat er meer 2-wielers gaan glijden in de koudere dagen van het jaar. Maar kom dan dus gewoon met harde feiten in je artikel. En praat inderdaad over de schade die pekel (die je nu al weer volop vind) aanricht!
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Om het dan toch nog enig nut te geven ... heeft iemand ergens een goede website met info over goede verwarmde handschoenen? ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
http://www.gerbing.eu/![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Tip voor de "auteur" vervang motor door: brommer, fietser,voetganger etc. en je kunt hetzelfde artikel op vele sites plaatsen van andere doelgroepen. Maar goed dat dit artikel niet gedrukt is:dat zou zonde van het papier geweest zijn.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ik heb een goede tip voor de doo(d)rijders. Monteer (als je geld genoeg of banden in overvloed hebt) een stel regenslicks. Die dingen slijten wel heel hard, maar ze geven een grip dat je niet voor mogelijk houdt. Kwas gisteren avond met de Blade (met gewone BT14) en ik ging bijna achterstevoren het rond punt op. Net iets te hard en net een versnelling te klein en net teveel hartkloppingen. Geen goede combinatie.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Al 40 jaar rijd ik zomer en winter gewoon op twee wielen. Naar binnen ga ik als het glad wordt, dus met sneeuw etc. Van kou hebben ik, nog mijn banden ooit last gehad. En tja, dat je je rijstijl aanpast aan de omstandigheden, moet dat nog worden uitgelegd?![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ik denk dat het bovenstaande stukje meer bedoeld is voor de "beginnende" motorrijders. Jonge kereltjes met net hun rijbewijs, en denken dat ze de hele wereld aankunnen en denken oppermachtig te zijn in het verkeer. Een slippartij van een auto en je bent het haasje als je toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plek bent. Vanmiddag zag ik nog zo'n gozert crossen. Volop sneeuwen en dan gewoon op je achterwiel bij het verkeerslicht wegflitsen.. Da's vragen om problemen.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
enkele tips uit ERVARING: bij sneeuwregen kan je best rijden, zolang de wegtemperatuur positief is. rij nooit op nat wegdek onder vriespunt, m.a.w wanneer zelfs de viervoeters schuiven. tip; veeg eventjes met je voetzool heen en weer, dat geeft een indicatie over de gladheid (aan stoplicht bv) als je voet snel zwiept zonder wrijving ben je het haasje) ![]() pas je rijsnelheid aan, niet zeggen maar DOEN verminder 10% van de toegestane snelheid ABS is een zegen vertrek eerder naar je werk, desnoods een uur eerder (bv vertrekken VOOR een sneeuwzone nadert) vervang banden in oktober, zo rij je ze voldoende in het profiel van een band komt op de tweede plaats,veerkracht en soepelheid van de rubbercomponent op de eerste plaats, een nieuwe band is soepeler, veel mensen klagen over grip van hun band, vervang banden jaarlijks, als de blaadjes beginnen vallen. maak van het weerbericht: waarschuwing voor de motorrijder www.buienradar.nl http://www.mil.be/meteo/ (wegentoestand belgie) we weten het allemaal, maar doen we het ook.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Leuke tips over doorrijden en de verzoging van je bike zouden beter zijn. Doorrijders (zoals ik) weten echt wel hoe we ons op de weg moeten gedrag in verslechterde omstandigheden. Preparatie van je motor( WD40, tectiel etc), kleding(Veel lagen over elkaar aan) Helm (Pinlockje of andere 'dubbelgas'oplossing) extra reflectie ivm vroeg donker en een opgeladen mobieltje met geldig beltegoed![]() Groet'n Bart
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Mijn reactie is er eentje en geentje is meer een vraagje? Wie kan ons helpen aan adres voor handmoffen die je op de handgrepen van je motor kan bevestigen,zoiets als ze vroeger op de fiets hadden lang geleden hihi.Maar je vingers blijven dan lekker warm en gaan niet zo tintelen ,mijn mangeeft daar erg last van.Bij deze reeds bedankt een tiker in hart en nieren,groetjes van Letje
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ik heb mijn dan nog mis tikt ook ik bedoel natuurlijk een Trikester in hart en nieren.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ik heb mijn dan nog mis tikt ook ik bedoel natuurlijk een Trikester in hart en nieren.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Die handmoffen heb ik gezien van Booster. Lekker met bont aan de binnenkant ![]() www.bikersbuyit.com. Succes!
|
||
Reageer
|
|
|
|
|
|