Reacties (20)
![]() |
![]() |
||
![]() |
Goh, kan me niet herinneren dat toen de yen laag stond de prijze ooit naar beneden zijn gegaan ![]() Moeten d eprijzen van Triumph dan ook net drastisch omlaag, gezien de val van de pond?? Denk dat we ook hier als consument weer flink genaaid worden. Wel de lasten, niet de lusten, bedankt importeurs. Gezien het bizar grote aantal overjarige modellen bij de dealers, vrees ik het ergste voor de toekomst. Ik plak er nog wel weer een jaartje aan et m'n "ouwe"R1. Die nieuwe is BTW toch spuuglelijk.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Tja... het gaat slecht met de mensen... economische crisis en zo... weet je wat? We maken de motorfietsen nóg wat duurder! Ligt dat aan mij, of zijn motorfietsen niet al jaren belachelijk 'overprized'..? Als ik een leuke sport-toerfiets wil kopen dan moet ik een bedrag neerlappen waarvan ik zeg: nee, dan liever voor dat zelfde bedrag een volledig gepimpte auto waarin ik warm, droog en met een muziekje erbij kan zitten ![]() Let wel, ik rij zomer en winter motor, ben dus best wel 'fanatiek', maar ik rij m'n huidige motor "op" en kijk dan of de prijzen weer een beetje in de grip van de realiteit zijn gekomen. Ik ben er bang voor, en het alternatief is: stoppen met deze (inmiddels belachelijk dure) hobby ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ik heb ook een Yamaha en ik heb besloten na al deze ongein om ermee te blijven rijden. Niks geen andere zoeken. Misschien als de prijzen eens dalen........
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Een prijsVERHOGING zal ongetwijfeld lijden tot LAGERE verkoop. Dus een wat vreemde move vauit het verre Oosten. Ik ben overigens benieuwd wat de prijzen van Yamaha in de USA gaan doen, want laten we wel wezen, de Europese markt in het algemeen en die in Nederland in het bijzonder telt natuurlijk helemaal niet mee in Japan en dat is jammer (voor ons!). Ik rijd overigens BMW en Triumph...........
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
nog sterker als je in america een yamaha koopt en je rekent dat om naar euro is hij daar veel goedkoper. importeren ze de fietsen maar daarvandaan. en dan er is geen crisus dat is bull****. de crisus wordt gemaakt door onze fijne wereld leiders. en aangewakkert door de media. maar ja zal mij een worst wezen mijn eis net een half jaar anders koop ik straks wel iets anders. dodge viper of zo tegen die tijd is america toch failiet :-p
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Lijkt me idd niet echt slim van de vrienden van Yamaha om de prijzen te verhogen, er kan maar één uitkomst zijn: er worden dus vééél minder motoren verkocht en als gevolg daarvan zullen ze uiteindelijk de prijzen weer verlagen om de verkoopcijfers op te krikken en zo is het cirkeltje weer rond dus gewoon geen yamaha's kopen en dan komt het weer goed![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
prijs verhoging is omzet verlaging.![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
En daar komt nog eens bij dat je tegenwoordig schandalig lage inruilprijzen krijgt, dus tezamen met de verhoogde nieuwprijzen koopt helemaal geen hond meer een nieuwe motor.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ik was van plan dit voorjaar een nieuwe FJR 1300 te kopen. Volgens de nieuwe prijzen met €2000 verhoogd naar €20000. Op dit moment geeft de USA-site een prijs aan van 14500 US-dollar, wat ca. €11500 is. Als daar dan ook de prijs evenredig wordt opgehoogd naar €13500, blijft er toch nog en verschil van €6500 over. Hiervan gaat €3500 aan BPM naar Wouter Bos. Resultaat is ondanks die BPM nog steeds €3000 verschil met Amerika. Geen enkele reden om in Nederland de prijzen te verhogen. Als in navolging ook Honda, Kawasaki en Suzuki hierin meegaan is dat de doodklap voor de motorindustrie. ![]() ![]() ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Slechte 1 Aprilgrap van Yamaha![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ik geloof dat men daar de weg kwijt is en dan zullen ze het rubber er ook wel nie onder houden![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Met die hoge yen zijn prijsverhogingn gewoon onvermijdelijk of de Jappen moeten voor niks gaan werken of Yamaha moet op elke motorfiets geld toeleggen.En als ze in dat laatste geval er dan ook nog veel verkopen zit die motorfietsfabriek nog eerder dicht omdat ze dan gewoon wat eerder failiet zijn. ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Heel verstandig Yamaha-san! Zo drijf je ons recht in de armen van de Europese concurrenten. En er zijn er die opeens toch wel interessant gaan worden.....![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ik koop elke twee jaar een nieuwe brommer maar idd moet ik me gaan afvragen of ik niet een ander merk moet gaan rijden ook al is het alleen om even een protest geluid te laten horen .
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
niet doen panniel ze kunnen er ook niks aan doen ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Dat Wouter Bos dit maar compenseert ! Een motor van 10.000 euro (adviesprijs) daarvan gaat 2700 euro naar de schatkist, gaat die motor nu 11500 euro kosten, dan krijgt de schatkist dus 405 euro extra btw/bpm, dat de overheid de Japanse verhogingen maar compenseert zou ik zeggen !!! ![]() ![]() ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ik ben dik tevreden met mijn Fazertje 1000 uit 2004 die ik na twee prijsverlagingen aan kon schaffen voor €10.500. Normaal kocht ik om de 3 jaar een nieuwe maar ik blijf lekker met dit ding doortuffen. Kan trouwens toch niets vergelijkbaars vinden en er staat pas 20.000km op de klok.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
laten ze alle motoren dan in ieder geval bpm vrij maken dat scheelt in ieder geval al een hele hoop en druk het bij de auto een beetje naar boven die worden er wel om verkocht ,dan wordt aankomend motor rijdend nederland toch een beetje gemotiveerd en krijg je mischien ook minder files op de snelwegen als de prijs om een motor te gaan kopen er weer een beetje op lijkt![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Vond de Yamaha t-max sport-motorscooter al duur met 9799 euro in 2008, in 2009 is dit 9999 euro geworden, vanaf 1 april zou dit 10999 euro worden ! Dat is gewoon "overdone" ! Ja, die motorprijzen zijn sowieso al belachelijk als je kijkt naar omringende landen, laat staan de V.S. ! Hiermee geef je de Italianen wel meer adem, want zo worden mensen die aanvankelijk een Jap wilden kopen,toch nog beïnvloed door het grote prijsverschil wat de Italianen bieden (op dit moment al veel goedkoper dan de Japanse merken !) In de V.S. kost een motor dus gemiddeld 1/3 goedkoper dan hier. Daar is weliswaar een veel grotere afzetmarkt, maar als je Europa als een land beschouwd, dan is de afzetmarkt ook erg groot ! Dus die hier prijzen zijn gewoon asociaal !!! ![]() ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
zo te zien worden we weer is flink genaaid.Buiten dat vind ik dat we zowiezo veel te veel betaalen voor nieuwe motoren in nederland als je een motor in duitsland haald ben je 1/3 goed koper uit nou worden motor rijders ontzien met de kilometer heffing maar de bpm en wegebelasting gaan er niet af voor motor rijders ![]()
|
||
Reageer
|
|
|
|
|
|