Na de introductie van de Suzuki Intruder M800 begin deze maand introduceerde Suzuki afgelopen weekend de nieuwe Bandit 1250A naked-bike en Suzuki's langverwachte sportieve tourmotor; de nieuwe GSX1250FA! Tijdens de beroemde Bol d'Or 12-uurs race werden beide nieuwe modellen op het circuit van Magny Cours gepresenteerd. De introductie werd afgesloten met een prachtige overwinning van het Suzuki Endurance Team dat met een voorsprong van maar liefst drie ronden de loodzware Bol d'Or race wist te winnen!
De krachtige en comfortabele all-rounder!De compleet nieuwe GSX1250FA combineert een krachtig 1255cc motorblok met perfecte stuureigenschappen en het comfort van een fraai gestylde volledige stroomlijn. De ideale en betaalbare tourmotor voor lange reizen naar het buitenland maar ook zeer geschikt voor sportieve korte stukjes en comfortabel woon/werkverkeer.

Het betrouwbare 1255cc motorblok is bekend van de Bandit 1250/S en heeft zich reeds ruimschoots bewezen. Het vloeistof gekoelde motorblok levert een enorm koppel, al vanaf de lagere toerentallen. Voorzien van Suzuki's SCEM cilinderwanden, voor een perfecte afdichting van de zuigers, en een extra balansas die eventuele trillingen tot een minimum beperkt.
Het motorblok is uitgerust met een hightech brandstofinjectie-systeem met Suzuki's "Dual Throttle Valve" (SDTV) techniek, afkomstig uit de GSX-R supersport motoren. Deze techniek zorgt voor een soepele afgifte van het vermogen, perfecte gasreactie, een laag verbruik en een lage uitstoot van schadelijk stoffen. Ieder 36mm gasklephuis heeft een primaire gasklep, aangestuurd door de rijder, en een secundaire gasklep die wordt geopend door het geavanceerde motormanagementsysteem. De secundaire gasklep zorgt voor een ideale inlaatsnelheid onder alle omstandigheden voor een goede gasreactie, een efficiënt verbrandingsproces en meer koppel bij lage toerentallen. Uiteraard is het injectiesysteem ook uitgerust met Suzuki's automatische stationair toerental regelaar (ISC), die zorgt voor een perfect stationair toerental, terwijl Suzuki's luchtinjectie systeem (PAIR) er samen met de katalysator voor zorgt dat de uitstoot van schadelijke stoffen tot een absoluut minimum wordt beperkt.
Het rijwielgedeelte van de GSX1250FA biedt de ideale combinatie tussen sportieve stuureigenschappen voor bochtige wegen en comfort op lange rechte wegen. De zithoogte is instelbaar wat de GSX1250F geschikt maakt voor rijders van iedere lengte. Zowel de 43mm voorvorkpoten als de achterschokbreker hebben een instelbare veervoorspanning, zodat er ook met een duopassagier en bagage een perfecte handling kan worden gegarandeerd. De GSX1250FA beschikt standaard over een geavanceerd ABS systeem.
De sportief vormgegeven stroomlijn zorgt voor een goede bescherming van de rijder en biedt ruimte aan de verticaal gestapelde halogeen koplampen. De zeer complete tellerunit biedt naast de standaardmeters en waarschuwingslampjes een shift light en een versnellingsindicator.
GSX1250FA Touring EditionNaast de standaard GSX1250FA introduceert Suzuki gelijktijdig de comfortabele Touring Edition van de GSX1250FA. Voorzien van een fraaie zijkofferset, met topkoffer als extra optie, en een vario touringscherm. Zowel de originele koffers als het ruitje voldoen aan de hoge kwaliteitseisen die Suzuki stelt aan al haar producten. De Touring Edition maakt de GSX1250FA nog completer en biedt nog meer comfort en bagagemogelijkheden, wat hem met name voor lange afstanden en motorreizen de ideale partner maakt!
GSX1250FA Specificaties
De GSX1250FA en GSX1250FA Touring Edition zullen begin 2010 leverbaar worden in de kleuren: metallic grijs, blauw en zwart.
Refined total balanceDe populaire Bandit 1250A van Suzuki staat bekend om zijn krachtige en betrouwbare motorblok in combinatie met sportieve stuureigenschappen. Voor 2010 is de naked-bike voorzien van een compleet nieuw uiterlijk; scherpe lijnen vanaf de fraaie koplamp tot het strakke achterkuipwerk. Samen met het stijlvolle zwarte motorblok en het zwarte frame is de nieuwe Bandit 1250A klaar voor de toekomst!

Het vloeistof gekoelde motorblok levert voldoende koppel en vermogen, al vanaf het lagere toerengebied, voor sportief rijgedrag. Aangevuld door het hightech brandstofinjectiesysteem, met Suzuki's "Dual Throttle Valve" dubbele gaskleppen, reageert het motorblok perfect op de wensen van de rijder. De nieuwe zwarte laklaag zorgt bovendien voor een fraai en stoer uiterlijk. De uitlaat is voorzien van een fraaie nieuwe demper, de katalysator en het "PAIR" luchtinjectiesysteem zorgen er bovendien voor dat de Bandit tot de schoonste motoren in zijn klasse behoort.
Het rijwielgedeelte van de Bandit is opgebouwd uit hoogwaardige componenten en biedt vele instelmogelijkheden. Zo is de veervoorspanning van zowel de voor- als achtervering instelbaar en kan de zithoogte voor de rijder worden aangepast. Ook is er aan de duopassagier gedacht, de voetsteunen zijn 10mm naar achteren verplaatst voor nog meer comfort. De Bandit 1250A is standaard uitgerust met de zekerheid van een geavanceerd ABS remsysteem. Samen met de 310mm zwevende schijven voor en de 240mm schijf achter biedt de Bandit niet alleen veel stopkracht maar ook veel gevoel tijdens het remmen.
De nieuwe Bandit valt op door zijn fraaie slanke styling. Vanaf de nieuwe smalle koplamp en een scherp voorspatbord loopt de lijn door in de nieuw ontworpen frame covers en tank. Ook de buddyseat is nieuw, evenals het strak gelijnde achtergedeelte wat uitmond in een nieuw smal achterlicht. Ook aan details als richtingaanwijzers en spiegels is gedacht evenals aan een nieuwe tellerunit, die zeer compleet is en is voorzien van een fraaie chromen rand.
Bandit 1250A Specificaties
De Bandit 1250A zal begin 2010 leverbaar worden in de kleuren: metallic grijs en zwart.
Meer informatie vindt u op
www.suzuki.nl