Reacties (22)
![]() |
![]() |
||
![]() |
Laten ze de automobilisten ook maar zo'n cursus doen. Doodsoorzaak nummer 1 van motorrijders, zijn niet uitkijkende automobilisten.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
geen cursus maar goedkopere andere zaken. Als je niet kan rijden heb je niks op een motor te zoeken op de hollandse wegen. Veeg alle motorrijders maar weer op 1 hoop..
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
..en hoe ligt de verhouding tussen aantal dodelijke slachtoffers met auto's? En hoe lagen de cijfers voor dodelijke motorrijders dan voorheen? En: moet de motorrijder "boeten" voor ons aller gebrekkig zichtvermogen??
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Kan als veelrijder (>25k.km/jaar) alleen maar beamen dat er relatief veel weinig ervaren motorrijders rijden. Zelf ook een VRO1 en 2 gedaan om bij te blijven, ondanks mijn bijna 10 jaar dagelijkse motorervaring. Vind het dan ook een goed initiatief. Beetje kort door de bocht ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ja goed initiatief! Naast regelmatige bijscholing is frequent rijden en het bijhouden van je vaardigheden toch het aller belangrijkste. Motorrijders zouden dus gewoon minimaal 1x per week tenminste een uur moeten rijden. Week in-week uit, lente-zomer-herfst en winter.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Gemiddeld 2800km? Als we een weekje weg zijn rijden we dat al en afgelopen zomervakantie 5000km. Ik rij per jaar een 17000km maar ga dus volgend jaar op slipcursus en een RMT of VRO zit er aan te komen om met zoals Beemer (tja blijkbaar zijn dat de veelrijders ![]() verplichten zou ik niet doen maar het initiatief om dan korting op je verzekering te krijgen vind ik een prima idee. Greetzz, Geert
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
ja hoor 2800 waar halen ze het vandaan. net zoals dat stiekeme kastje voor die koekblikkers wordt rekening gehouden met gemiddeld 12000 in een jaar. ik werk nog geen 20 minuuten van huis en rijdt toch al 50.000 in een jaar en 5 grote beurten ![]() VRO is wel handig en erg aan te raden. verders moeten alle witte autos maar op maandag rijden rode op dinsdag blauwe op woensdag en vrachtwagens rechts zo verkeers probleem opgelost
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Door overdag ALLEEN verlichting door motorrijders te laten voeren zou al een grote verbetering zijn voor het GEZIEN worden. Dus ook hier weer, waarom voor een goede en goedkope oplossing als er moeilijke en dure voorhanden is !!! ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
2800 km? Daar haal ik hem de schuur niet eens voor uit! ik ben toch benieuwd hoe ze daar aan komen?? ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Als Minister Eurlings nu eens subsidie geeft op motorrijden dan gaat het gemiddeld aantal kilometers vanzelf omhoog.![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ik rjdt zelf bijna 40 jaar zo'n 15 tot 20 000 km per jaar. Heb in het verleden een paar aanvullende rij opleidingen gedaan. Ik vind het iniatief goed, met dien verstande dat dat voor de beginnende motorrijder verplicht moet worden: immers met het behalen van je rijbewijs kun je nog geen motorrijden. Trouwens als ik motorrijders in mijn onmiddellijke omgeving bekijk dan halen die inderdaad de 3000 km per jaar bij lange na niet.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
De risico groep, jonge overmoedige coureurs, bereik je hier niet mee... waarom geen periodieke rijproef (bij alle bestuurders) net als bij 'n las-, EHBO- of VCA diploma. Enne de rijvaardigheidscursus (slipcursus in de volksmond)neem die ook op in het rijbewijs. tja.. als je iets doet, moet je 't goed doen. ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ik rij gemiddeld 15000 km per jaar Als ze motorrijden echt aantrekkelijk willen maken dan dient de gemiddelde automobilist het een en ander bijgespijkerd te worden over de reden waarom er spiegels op een auto zitten, waarom tijdens een file men de uiterst linkerzijde van de linker rijbaan moet aanhouden, waarom je niet vlak voor een motorrijder, en dan bedoel ik iets van twee meter, je auto voor hem moet pleuren, hem bijbrengen dat een motor een langere remweg nodig heeft omdat hij maar twee wielen heeft en geen 4... mot ik nog effe doorgaan ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
ik ga er altijd vanuit dat als de automobilist mij moet om me niet overhoop te rijden hij mij ook niet ziet ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
top-initiatief!! Innerlijk leiderschap: begin bij jezelf om er alles aan te doen dat je veilig rijdt. Zo min mogelijk naar de ander hoeven wijzen!! Fijn om daarbij gesteund te worden door de overheid
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Kijk even in de spiegel! Ik vraag om problemen als ik met 80 tussen de file door scheur, als ik met 110 over een polderweg dender. Dan vind ik mezelf een geweldige rijder met ervaring, en iedereen om me heen een oetl*l, hoef ik geen cursus, maar die anderen wel! Alleen diegenen met gevoel voor verantwoordelijkheid gaan die cursus doen, maar daarvoor is het niet nodig, want die kijken al vooruit, en lopen niet in 7 sloten tegelijk. Geef mij maar korting op de zorgpremie voor als ik mezelf weer achterop een auto plak. ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ik rij sinds ik motor rij beter in de auto . Maar er zitten een paar pannekoeken op de weg . Iedereen weet dat er veel meer motorrijders op de weg zitten VANDAAG DE DAG dus die eikels moeten beter uit hun doppen kijken .Een cursus voor ons motorrijders lsot niet alle problemen op !!!![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
€ 200.- Per Motorrijder????![]() ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Terug naar de basis en niet denken aan geldklopperij. Alle regels naar de basis van 30 jaar terug. Het zal werken.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Terug naar de basis en niet denken aan geldklopperij. Alle regels naar de basis van 30 jaar terug. Het zal werken.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Prima deze maatregel. Wij, motorrijders, zijn veel kwetsbaarder dan automobilisten. Ik ben ervan overtuigd dat een automobilist je niet moedwillig over het hoofd ziet maar als dit wel gebeurt is de motorrijder de klos. Ik rij zelf al vijftien jaar 10 a 15 duizend per jaar en ik merk elk jaar weer dat het nog beter kan. Bochtje niet goed ingeschat, te snel ervan uit gaan dat je wel gezien bent etc. Daarom VEILIGHEID VOOR ALLES. Gewoon doen dus zo'n cursus. Misschien zelfs verplichten.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
2 jaar mijn rijbewijs, á 18000km per jaar is al meer kilometerervaring dan menig motorrijder die al langer zijn rijbewijs heeft. (2800km/jaar ??) Cursus... JA , graag, zoals afgelopen week op de N209 helaas maar weer heeft aangetoond : 3 doorrijders door rood , 2x direct voor mijn neus en een stukje verder Vrijdag 4-12 een Ford Mondeo met fietsendrager die een zwarte motorrijder op een zwarte motorfiets met een zwarte helm, vanaf de N11 NIET GEZIEN heeft in de regen. Vervolgens gewoon de kruising oprijdt... Ik mocht ter plaatse niet helpen... er waren al 2 ambulances aanwezig, politie en ongevallendienst ... en de automobilisten klagen dat ze een kwartiertje stil moesten staan......(hoezo kort lontje) Vervolgens worden we een donkere weg (door de polder) ingestuurd.... zit zo'n kl**tz*k op een meter achter je te douwen.....waar zit dan je verstand ?? Mijn veiligheid ? Passief : Reflectievest,witte helm, Xenon dimlicht, LED achterlicht. Aktief : normale snelheid en ver vooruitkijken.
|
||
Reageer
|
|
|
|
|
|