Na het overweldigende succes van de wit/blauwe Special Edition van de Daytona 675, kregen we de smaak goed te pakken. Daarom komen we in 2010 met een nog rijker uitgeruste Daytona 675 SE, met nog meer uitstraling en nog meer prestaties. Met een meerwaarde van € 835,- aan accessoires tegen een totaal prijs van € 13.190,- is dit het ultieme schoolvoorbeeld van "value for money"!
Net als de verbluffende 2009-versie is ook de nieuwste 675 SE voorzien van "Pearl White" kuipdelen en een "Sparkle Blue" frame. Echter, bij de nieuwste incarnatie van de bijna onverslaanbare vergelijkingstest-winnaar zijn we qua uitrusting nog een stap vooruit gegaan. Van een afstand kenmerkt dat zich al door de opvallende graphics en de stijlvolle rode pinstripe in de wielen. Dichterbij gekomen ziet de liefhebber daarnaast nog de speciaal voor races ontwikkelde rem- en koppelingshendel en een enorme hoeveelheid carbon onderdelen.
De carbon-afdeling maakte, om het supersportieve uiterlijk van de 675 nog meer te verhogen, supermooie hitteschilden, uitlaatkap, dashboardaccenten en een achterspatbord. Dat soort fraaie extra's zijn namelijk de details waaraan een kenner een winnaar herkent. Nou zijn we bij Triumph, als echte liefhebbers van mooie techniek, natuurlijk al helemaal gefocust op details. De nieuwe, uit aluminium vervaardigde hendels op het stuur zijn hiervan ook zo'n mooi voorbeeld. Ze werden speciaal ontwikkeld in samenwerking met onze World Supersport raceteams en niet gegoten maar gefreesd. Klinkt voor niet-motorrijders misschien raar, maar dit zijn van die dingen waar je uren naar kan kijken.
Eigenlijk hoeven we over de Triumph Daytona 675 niet al te veel meer te vertellen, dat heeft de motorpers over de hele wereld al gedaan. We overdrijven helemaal niks als we zeggen dat we zo goed als alle vergelijkingstesten, waar ter wereld dan ook, overtuigend wonnen. Elke keer weer was onze motor gewoon duidelijk beter dan de rest. Niet zo gek, de combinatie van een waanzinnig sterk, uniek driecilinder blok met 126 PK en haarscherpe besturing is dan ook meer dan bijzonder, al zeggen we het zelf. Dat de Daytona zo briljant rijdt is het resultaat van een rijwielgedeelte met volledig (inclusief high- & lowspeed) verstelbare vering & demping en een geweldig frame. Tel daar alle extra's bij op en de ècht sportieve motorrijder weet genoeg.
Voor circuitdagen en races bieden we voor deze sportieveling ook nog een flinke range accessoires aan, zoals een plug&play quickshifter, een remschakelset en, samen met de Italiaanse uitlaatspecialist Arrow ontwikkelde, uitlaatdempers.
De Daytona 675 SE zal vanaf € 13.190,- in een zeer beperkte oplage bij de dealers staan.
Bron: triumphmotorcycles.nl