Wereldprimeur: Honda VFR1200F Dual Clutch Transmission

Honda introduceert als eerste motorfabrikant ter wereld een gemotoriseerde tweewieler met een automatische zesversnellingsbak met dubbele koppeling: de Honda VFR1200F Dual Clutch Transmission.

Wereldprimeur: Honda VFR1200F Dual Clutch TransmissionDe bestuurder kan met een knop op de rechter stuurhelft van de Honda VFR1200F Dual Clutch Transmission kiezen uit twee standen: AT en MT. In de AT-stand ontkoppelt en schakelt de versnellingsbak volledig automatisch. Daarbij kan de bestuurder in de volautomatische stand met zijn rechterduim de transmissie in 'D' zetten. Dat zorgt voor een zo laag mogelijk brandstofverbruik. Wie zonder te hoeven ontkoppelen en schakelen het onderste uit de road sportmotor wil halen, kan kiezen voor de 'S'-modus.

Snel en soepel
Als de berijder kiest voor de MT-stand, dan kan hij met de duim en wijsvinger van zijn linkerhand handmatig op- en terugschakelen zonder te ontkoppelen. Of de bestuurder nu kiest voor de vol- of halfautomatische stand, de automatische zesversnellingsbak met dubbele koppeling schakelt altijd snel en soepel. Het brandstofverbruik van de Honda VFR1200F Dual Clutch Transmission is dankzij de nieuwe transmissie met dubbele koppeling hetzelfde of zelfs lager dan dat van de VFR1200F met conventionele versnellingsbak.
Net als de Honda VFR1200F is de VFR1200F Dual Clutch Transmission verkrijgbaar in de kleuren Seal Silver Metallic, Candy Prominence Red en Pearl Sunbeam White.

Onlangs nog is de Honda VFR1200F verkozen tot Motor van het Jaar 2010.

Deze VFR1200F Dual Clutch Transmission heeft een meerprijs van slechts 1.500 euro ten opzichte van de handgeschakelde versie en kost 18.490 euro. De levering start in de tweede helft van juni.

Bron: honda.nl


Stem of voeg toe aan:
| Meer

Reacties (3)

  John Koster | 18-05-2010 | 20:45 uur Reageer op dit bericht
Leuk verhaal alleen vergeet honda de aprillia magna even!!

  Hans Karsten | 18-05-2010 | 21:36 uur Reageer op dit bericht
En hun eigen CM400A uit 1989 dacht ik ff gauw.

  VAN BELLE Jean Marc | 19-05-2010 | 06:06 uur Reageer op dit bericht
Maar wat is dan het gebruik? Zeggen dat iets weinig verbruikt is één, effectieve cijfers komen bij mij overtuigender over.

De Kawasaki 1400GTR model 2010 met zijn eco-modus knop heb ik getest waarbij die zelfs naar de 5 liter terugzakte zonder zwaar vermogensverlies!

Maar ik ga dit model toch ook eens van nabij bekijken!

Reageer

 
Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.

Zoeken

 
 

Dealer-acties

Evenementen

Motorverhuur

Toertochten

Motorvideo's