Unieke KTM 350 EXC zet de nieuwe standaard in enduro

Nadat KTM in de motorcross al bewees dat een motorblok met 350 cc de ideale mix van voldoende vermogen met superieure handling oplevert, is er nu de gloednieuwe 350 EXC enduromachine met dezelfde uitgekiende cilinderinhoud en een scherpe prijs van 9999,- euro. En waar vorig jaar in de MX1 motorcross door Antonio Cairoli met een klinkende wereldtitel al werd aangetoond dat de 350 als totaalconcept een betere motorfiets is dan de 450's, laat nu David Knight in het World Enduro Championship hetzelfde zien. Net als vorig jaar kiest KTM ervoor de strijd aan te gaan in een klasse waar we wel dezelfde 450 cc cilinderinhoud als de concurrentie zouden mogen gebruiken, maar het simpelweg niet meer nodig hebben. De KTM 350 EXC biedt dus ècht de ideale mix tussen power en hanteerbaarheid, een beter bewijs is er eenvoudigweg niet!

Unieke KTM 350 EXC zet de nieuwe standaard in enduro

Met de komst van de compleet nieuwe EXC 350 wordt ook de strakke styling van de 2010 MX-modellen voortgezet. Er is zeker een overeenkomst met de winnende fabrieksmotoren van Cairoli en Marvin Musquin, de regerend wereldkampioenen in de MX1 en MX2 dus. Deze winnende machines zijn de basis voor een nieuwe generatie KTM offroad motoren, waarvan de EXC350 de eerste gekentekende versie is. De recente wedstrijdresultaten laten zien dat de 350 ook in het Nederlandse zand zat vermogen heeft, maar vooral flink makkelijker stuurt dan de zware 450's. Op de zware enduroproeven zijn de KTM-rijders dan ook niet alleen sneller over de korte stukken, ze zijn ook fitter na een zwaar stuk "in de zandbak". Volgende week zal de KTM 350EXC in Italië aan de verzamelde wereldpers getoond worden. Op dit moment kan KTM Nederland al bekend maken dat de consumentenadviesprijs net zo competitief is als de motor zelf, namelijk 9999,- euro inclusief kenteken, exclusief transportkosten, leges en rijklaar maken. De exclusieve 350 EXC Six Days kost 500 euro meer, maar daarvoor krijg je een groot aantal extra's waardoor de 350 nog meer wedstrijdgericht, dus helemaal "Ready to Race" wordt. Voor die prijs is vanaf medio mei 2011 elke enduro of offroadrit een waanzinnige sensatie en een compleet nieuwe ervaring, voor zowel de berijder als alle anderen die ingehaald worden. Inderdaad, door een 350.

KTM kiest al jaren haar eigen weg, de keuze voor de 350cc motorfietsen is daarvan een sterk voorbeeld. Ook op andere vlakken maakt de "Orange Family" haar eigen keuzes. Zo hebben de machtige tweetaktcrossers en -enduro's bijvoorbeeld nog steeds een belangrijke plaats in ons gamma en wordt er op dit vlak dan ook nog steeds volop doorontwikkeld. Zo blijven wij doorgaan met het bouwen van motorfietsen waar onze klanten om vragen, ongeacht hoezeer die vraag zou kunnen afwijken van geldende denkwijzen of vastgeroeste stramienen.

Bron: ktm.nl


Stem of voeg toe aan:
| Meer

Reageer

 
Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.

Zoeken

 
 

Dealer-acties

Evenementen

Motorverhuur

Toertochten

Motorvideo's