De Honda VFR1200FD, de eerste motorfiets met de geavanceerde Dual Clutch Transmission, maakt zijn belofte van sportieve prestaties meer dan waar: bij een korte wegrace zet de VFR1200FD de supersportwagen Radical SR3 RS onverbiddelijk in zijn hemd.Dat de VFR1200F Dual Clutch Transmission met zijn geavanceerde techniek tot sportieve prestaties in staat is, werd bewezen in een race tegen de Radical SR3 RS, de super-sportwagen die elke Porsche, Lamborghini en Ferrari achter zich laat. Met meer dan een motorlengte voorsprong vliegt de VFR1200FD over de finish.
Vliegensvlug
De VFR1200F Dual Clutch Transmission beschikt over een versnellingsbak die bestaat uit twee aparte, in elkaar verweven transmissies. Terwijl de ene transmissie actief is, wordt in de andere de volgende versnelling klaargezet. Op het schakelmoment wordt via een elektro-hydraulisch systeem vliegensvlug van koppeling gewisseld, terwijl het gas er vol op blijft. Dit maakt razendsnel en naadloos schakelen mogelijk.
VeelzijdigDe Honda VFR1200FD is de eerste motorfiets ter wereld met de automatische versnellingsbak en dubbele koppeling. De motor, met een maximumvermogen van 173 pk, kent twee verschillende automatische standen: een stand die een sportieve rijstijl toelaat en een stand om zo efficiënt mogelijk met brandstof om te gaan. Motorrijders die meer controle willen kunnen kiezen voor handmatig schakelen met flippers op het stuur. Met de verschillende standen is de VFR1200FD een uiterst veelzijdige motorfiets, die moeiteloos toeren maar ook sensationeel sportief rijden mogelijk maakt.
De race met de Honda VFR1200 Dual Clutch Transmission tegen de Radical SR3 RS is te zien op:
http://www.youtube.com/watch?v=fWQRJmN1zmg Bron: Honda.nl