Honda geeft de eerste details prijs van twee nieuwe motorblokken voor motorfietsen en scooters waarin de laatste technische ontwikkelingen van Honda zijn samengepakt. Een nieuw compact, krachtig en superzuinig motorblok, optioneel met de eveneens nieuwe 2e generatie van Honda's revolutionaire Dual Clutch Transmission. Honda lanceert ook een nieuw, zeer zuinig en licht motorblok voor 125cc scooters.

Het krachtige en superzuinige 700cc vloeistofgekoelde motorblok is door Honda ontwikkeld voor de in Europa populaire middenklasse. Kracht, soepelheid en laag benzineverbruik zijn de belangrijkste eigenschappen van het nieuwe blok. Met een verbruik van slechts 27km/L staat de nieuwe motor bovenaan in zuinigheid. Daarnaast is het blok dankzij Honda's nieuwste technieken licht, compact en krachtig met meer koppel bij lagere toerentallen. De eerste motorfiets die met dit blok en met de hieronder beschreven 2e generatie DCT wordt uitgerust is de Integra, die Honda tijdens de Internationale motorbeurs in Milaan, de EICMA 2011, zal onthullen. Op de EICMA, die in november plaatsvindt, worden nog 2 Honda motorfietsen met dit motorblok concept gepresenteerd.
2e generatie Dual Clutch TransmissionHonda introduceerde dit revolutionaire dubbele koppelingsysteem op de VFR1200F en presenteert dit jaar de tweede generatie: lichter en compacter dankzij onder meer een aanpassing aan het hydraulisch systeem. Nieuw in het koppelingsysteem is een leerfunctie die zich afstemt op het rijgedrag en automatisch kiest voor de meest optimale stand.
125cc scooters stiller en zuinigerHonda zet met dit nieuwe 125cc-blok wereldwijd een nieuwe standaard voor scooters. De viertakt eencilindermotor is licht en compact en is voorzien van de nieuwste technieken om een zo laag mogelijke frictie te bereiken. Ook in brandstofverbruik is de lat hoger gelegd: het nieuwe blok is 25% economischer dan vergelijkbare andere scootermotoren. Vanaf 2012 wordt het blok in verschillende nieuwe 125cc-scooters toegepast.
Bron: Honda Nederland