Sinds jaar en dag weten eigenaren van een Yamaha motorfiets of motorscooter zich verzekerd van een uiterst betrouwbaar product. De nieuwe Yamaha Mobiliteits Service doet hier in geval van een onverhoopte storing nog een schepje bovenop, zoals bijvoorbeeld bij een lekke band, lege accu of sleutelverlies.
Yamaha Motor Nederland koppelt deze nieuwe service aan iedere nieuwe Yamaha motorfiets of motorscooter die vanaf 1 januari 2012 op kenteken wordt gezet. De dekking geldt gedurende een periode van 24 maanden in zo'n veertig Europese landen. Op deze manier weten Yamaha-rijders in geval van een onverhoopte storing zich verzekerd van hulp, waarbij de motorfiets of motorscooter ter plaatse door de hulpverlener zal worden gerepareerd. Mocht dit niet mogelijk blijken te zijn, dan wordt het voertuig naar de dichtstbijzijnde Yamaha-dealer gebracht. Deze service geldt ook in het buitenland, mits er binnen een straal van maximaal 100 km een Yamaha-dealer te vinden is. Mocht dit niet het geval zijn, dan volgt transport naar de dichtstbijzijnde reparateur.
Vervangend vervoerDe Yamaha Mobiliteits Service is volledig gericht op het borgen van de mobiliteit en voorziet dan ook uitsluitend in het recht op pechhulp; onderdelen en reparatiekosten zijn dus niet inbegrepen. Mochten deze kosten echter onder de fabrieksgarantie of een reparatiegarantie vallen, dan zullen ook deze kosten worden vergoed door respectievelijk Yamaha Motor Nederland of de desbetreffende Yamaha-dealer. Ter beperking van het ongemak ten gevolge van een onverhoopte storing in het buitenland voorziet de Yamaha Mobiliteits Service ook in vervangend vervoer. Als wordt ingeschat dat een reparatie binnen redelijke termijn niet mogelijk is, dan voorziet de service in het beschikbaar stellen van vervangend vervoer voor een gelimiteerde periode. Afhankelijk van het aantal personen en de bijbehorende bagage kan dit een motorfiets of een auto zijn.
Gemak dient de mens, want eigenaren van een na 1 januari 2012 op kenteken gezette nieuwe Yamaha motorfiets of motorscooter hoeven niets te doen om in aanmerking te komen voor deze Yamaha Mobiliteits Service. Als enige en uiteraard begrijpelijke voorwaarde geldt dat het onderhoud van het voertuig - conform de voorschriften en richtlijnen in de Gebruikershandleiding - moet zijn uitgevoerd door een officiële Yamaha-dealer. Bovendien zijn competitie-uitvoeringen, waaronder de YZ- en WR-modellen, uitgesloten van deelname.
Met de komst van de Yamaha Mobiliteits Service weten eigenaren van een Yamaha motorfiets of motorscooter zich verzekerd van mobiliteit. Het ongemak van een lekke band, een lege accu, het per ongeluk tanken van verkeerde brandstof of bijvoorbeeld het verlies van een sleutel, blijft voortaan tot een uiterst minimum beperkt. Een telefoontje naar Yamaha Mobiliteits Service is namelijk voldoende om zowel in binnen- als buitenland een geolied serviceapparaat in werking te zetten.
DekkingsgebiedAndorra, Oostenrijk, België, Bosnië/Herzegovina, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, IJsland, Ierland, Italië, Joegoslavië, Kroatië, Liechtenstein, Luxemburg, Macedonië, Man Eilanden, Monaco, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië & Montenegro, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechische Republiek, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland.
Bron: Yamaha Motor Nederland