Smurfke | 01-12-2003 | 21:20 uur | Abonneer op dit bericht Zend dit bericht naar een kennis Reageer op dit bericht

Kan mij iemand uit leggen welke BV-tjes er tegenwoordig gedaan moeten worden tijdens de rijles en examen.
En kan dan ook iemand mij uitleggen wat voor een zin dat heeft,want na het behalen gebruik je ze toch bijna nooit meer.Toen ik rijles had waren er geloof ik nog maar 4 of 5 bv-tjes;
Hellingproef/Remproef/8 maken/Stapvoets rijden
En met het examen heb ik geen van dat soort proeven gehad.En om nu iemand te laten zakken op die bv-tjes vind ik dus grootte onzin sadsadsadsadsadsad.Het gaat toch om het feit dat je veilig en zeker aan het verkeer deel neemt.

Groetjes van een lollige smurf

  adri liere | 01-12-2003 | 21:28 uur | Reageer op dit bericht
Wie is adri liere
moto guzzi california 1100izijspan
de zin en of onzin van bv's
ik heb ze nooit gehad of moeten oefenen in mijn tijd had je die nog niet !!!!!
maar die instructeurs moeten toch ook wat te doen hebben !!!!!!!!!!!!!!!


het is altijd guzzi weer ciao ADRI

  Mazzia | 01-12-2003 | 21:51 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW R850R
Voertuigbeheersing???
Lijkt me niet geheel onbelangrijk.......

Liking what you do is happiness doing what you like is freedom.....
Kus, Mazzia

  ikuzus | 01-12-2003 | 21:51 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Suzuki GSX 750 ES
Zou het iets te maken kunnen hebben met het onder "controle" hebben van je gemotoriseerde fiets cry
Misschien niet al te slim van mij maar ik ben dan ook maar een eenvoudige boeren... :P
Ikweetutnietikweetutnietikweetutniet =) =) =) =)

Greetz 8) en neem nog een (B) tje


Suzuki the best there is.
ikuzus

  adri liere | 01-12-2003 | 21:53 uur | Reageer op dit bericht
Wie is adri liere
moto guzzi california 1100izijspan
 Quote:
 voertuigbeheersing
al van dat soort dingen veiligheid of controle moestje zelf maar uitvinden ik heb mijn a rijbewijs in 1977 al gekregen


het is altijd guzzi weer ciao ADRI

  juultje | 01-12-2003 | 21:58 uur | Reageer op dit bericht
Wie is juultje
heb nog geen motor (mijn vriend heeft een kawa zx6r ninja)
ik denk er hetzelfde over als smurfke.ik heb dan wel al die bv's geoefend maar zag er niet helemaal het nut van in.ja oke je laat zo zien dat je de motor onder controle hebt maar de bv's voor de auto dan??
achteruit inparkeren?? doe ik niet alleen als het moet en dat hoeft nooit.
file parkeren??ik zoek wel een makkelijkere parkeerplek op ipv moeilijk doen.
keren op de weg?? niet nodig rij wel een straatje om.
en datzelfde geld voor de motor.ik vindt alleen de slalom wel makkelijk als je eens iets of iemand moet ontwijken.en de remproef maar hard remmen is niet moeilijk.

juultjem3 motormutsje

Advertentie

  juultje | 01-12-2003 | 22:03 uur | Reageer op dit bericht
Wie is juultje
heb nog geen motor (mijn vriend heeft een kawa zx6r ninja)
voor de auto heb ik trouwens 5 keer examen gedaan omdat die stomme verrichtingen bijna altijd verkeerd gingen.en ik was dus altijd ontzettend nerveus omdat ik het goed wilde doen wat dus niet lukte.

juultjem3 motormutsje

  Mazzia | 01-12-2003 | 22:15 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW R850R
 Quote:
 maar hard remmen is niet moeilijk
Hard remmen is misschien niet moeilijk maar je motor overeind houden in een noodsituatie is een ander verhaal. Komop mensen laten we nou niet zo naief doen!! We weten toch allemaal hoe kwetsbaar we zijn op een motor en voor ons is het des te belangrijker om baas over je eigen machine te zijn. Je moet hem helemaal eigen maken en dat leer je oa door die bv-tjes. En sorry dat ik het zeg Juultje maar jouw redenering slaat kant noch wal want in noodsituaties kun je "geen straatje om rijden". Maar dat leer je nog wel als je je A'tje hebt want dan pas begint het echte motorrijden. Ik zou zelfs willen pleiten voor een verplichte VRO-cursus. Eerlijk toegeven: die heb ik zelf ook nog niet gedaan want die zijn stervensduur sad (overigens wel voor de auto)
Liking what you do is happiness doing what you like is freedom.....
Kus, Mazzia

  Smurfke | 01-12-2003 | 22:17 uur | Reageer op dit bericht

 Quote:
 al van dat soort dingen veiligheid of controle moestje zelf maar uitvinden ik heb mijn a rijbewijs in 1977 al gehaald
Ik was ietssie later met mij a-bewijsje 1984
 Quote:
 Voertuigbeheersing???
Lijkt me niet geheel onbelangrijk.......

Ik heb leren rijden op een kawa ltd 450 uit 1983(choppermodel)en meestal koop je toch niet zoiets waar je rijsles op heb gehad.Dus kun je met je eigen motor gewoon weer opnieuw beginnen met het voertuig beheersing.Dus Mazzia,wat is het nut er dan van.

Groetjes van een lollige smurf

  Mazzia | 01-12-2003 | 22:24 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW R850R
Grote smurf: je zegt net dat je je rijbewijs in 1984 hebt gehaald..... Jij hebt dan die BV'tjes toch helemaal niet hoeven leren???
En je gaat mij toch niet vertellen dat je, alleen omdat je op een andere fiets stapt, weer helemaal overnieuw moet beginnen????? Het is misschien even wennen maar je hoeft toch niet alles opnieuw te leren??? hihihihi het idee alleen al!!!

Liking what you do is happiness doing what you like is freedom.....
Kus, Mazzia

  adri liere | 01-12-2003 | 22:26 uur | Reageer op dit bericht
Wie is adri liere
moto guzzi california 1100izijspan
 Quote:
 overnieuw beginnen
als je wat ervaring hebt dan went dat al vlug zo'n japans fietsje



het is altijd guzzi weer ciao ADRI

Motorverhuur

  Smurfke | 01-12-2003 | 22:28 uur | Reageer op dit bericht

Mazzia,ik heb inderdaad wel die bv-tjes moeten leren,maar niet zo fanatiek als tegenwoordig en veel minder geloof ik ook nog.
Als je van een chopper overstapt op een race model en andersom vergt toch wel enige aanpassingen m.b.t het voertuigbeheersing.

Groetjes van een lollige smurf

  Tasmanian | 01-12-2003 | 22:38 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Tasmanian
Honda XL 1000 Varadero
Nooit verkeerd gereden en straatje moeten keren met de motor ?? Nooit een noodstop moeten maken ?? Nooit in de bergen gereden met een file, of moeten stoppen op een helling van 25 % ??

Dit heeft alles te maken met voertuig beheersing. En ik vindt dat uitermate belangrijk, ik denk dat de mensen die vroeguh met een L reden dit ook wel belangrijk vinden/vonden.

mvrgr
Taz

  Smurfke | 01-12-2003 | 22:42 uur | Reageer op dit bericht

 Quote:
 Nooit verkeerd gereden en straatje moeten keren met de motor ??
NEE!!
 Quote:
 Nooit een noodstop moeten maken ??
NEE!!
 Quote:
 Nooit in de bergen gereden met een file

NEE!!
 Quote:
 of moeten stoppen op een helling van 25 % ??

NEE!!want ik stop pas boven aan de helling.
 Quote:
 ik denk dat de mensen die vroeguh met een L reden dit ook wel belangrijk vinden/vonden.

NEE!! ik vondt het altijd al onzin en nu nog en om daar nu mensen er voor telaten zakken vindt ik nog belaggelijkersadsadsadsad.
 Quote:
 ik denk dat de mensen die vroeguh met een L reden dit ook wel belangrijk vinden/vonden.

Ik heb toen ook met een oefenvergunning gelest en vondt die proeven maar niks,want ik vond het belangrijker om aan het verkeer deel tenemen.daar leer je veel meer dan al die bv-tjes.

Groetjes van een lollige smurf

  Mazzia | 01-12-2003 | 22:56 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW R850R
Hihihi je lijkt wel een kind van 3 in de NEE-fase......=)=)=)


Liking what you do is happiness doing what you like is freedom.....
Kus, Mazzia

  Rommie67 | 02-12-2003 | 07:30 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Honda XL1000V Varadero
Smurfke,misschien vergeet je wel een belangrijke zaak nl toen jij je A-tje haalde reed er alleen nog maar een smurf met paard en wagen in Nederland rond.Wat ik probeer duidelijk te maken is dat de verkeersituatie op de vaderlandse wegen niet meer zo is als pakweg 20 jaar geleden.Ik heb zelf bijna 10 jaar lang op een vrachtwagen rond gereden en ik ben daar hoofdzakelijk mee gestopt om reden dat de onderlinge weg ge(mis)bruikers elkaar het licht in de ogen niet gunnen.Daarom vindt ik het juist belangrijk dat je tijdens je rijopleiding zoveel mogelijk leert(ook BV-tjes).Trouwens je doet elke dag een bv-tje als je je fiets uit de stalling of garage vandaan haalt of heb jij nog nooit van je leven met een motorfiets een klein stukje aan de hand moeten lopen?

Beter 1 motor in de hand dan 10 in de lucht.
Grtn
Rommie


  Dennis67 | 02-12-2003 | 07:49 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW R 1100 RT
Nou ik heb in mijn korte motor carriere al gebruik kunnen maken van een speciale verrichting.
Ik was verkeerd gereden in een redelijk nauwe straat, ik dacht ojee, voorlopig geen zijstraten en een weg van ongeveer 4 meter breed. Ik dacht he, hier kan ik mooi mijn linker u bocht eens proberen. En daar ging ik, naar links kijken, bocht inzetten, kijken waar je naar toe wilt en afschuinen die motor. Oja natuurlijk eerst goed achter me gekeken of het wel kon!!(Ook belangrijk op het examen!!!!)
En wat denk je :-) Geslaagd, in 1 keer goed.
O, o wat was ik trots op mijzelf =)

!! Ik heb mijn "ideale vul" !!

  AnneMarie | 02-12-2003 | 09:03 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Triumph Speed Triple 955i
Ik vind de BVtjes wel erg belangrijk. Niet dat ik ze dagelijks nodig heb (of oefen), maar wel makkelijk als je ff straatje moet keren,stoppen of langzaam rijden op een stijle helling. (ja, een 22% helling in Oostenrijk achter een vrachtwagencombinatie)
En wat betreft de auto... ik heb gewoond in een straat waar net 3 auto's naast elkaar passen. Aan allebei de kanten geparkeerde auto's, IK ga niet in een andere straat staan omdat ik niet kan (wil) fileparkeren hoor! En dan is het niet zo makkelijk zoals je het met rijles hebt gehad (ruime brede straten!!) Met auto-examen kan je ook zakken op het niet goed uitvoeren van de BV's.

Kijk in Belgie, mag je met een autorijbewijs de motor op. Zonder ooit erop gereden cq examen erop te hebben gedaan! Lekker zooitje, mensen zonder enige voertuigbeheersing de weg op, tegenwoordig wordt er wel wat meer aan gedaan in Belgie (op tv soort van motortv met veel, juist ja, BV-tjes).

Gek he dat daar het dubbele aantal verkeerslachtofers zijn vergeleken met NL??
Eigenlijk wel weer goed; ik meer werk ( sad sad sad sad ) ,meer orgaandonoren en hoeven we niet te deregistreren als donor! :*

niets is toeval....
AnneMarie

  Smurfke | 02-12-2003 | 09:11 uur | Reageer op dit bericht

 Quote:
 Trouwens,heb jij nog nooit van je leven met een motorfiets een klein stukje aan de hand moeten lopen??
Ja,ik loop maar 4 meter met de motor en dan rij ik gewoon weg.
 Quote:
 Trouwens je doet elke dag een bv-tje als je je fiets uit de stalling of garage vandaan haalt
Wat heeft dat met voertuigbeheersing op de weg te maken.?????????????

Groetjes van een lollige smurf

  Rommie67 | 02-12-2003 | 09:50 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Honda XL1000V Varadero
Je laat je motor toch niet vallen als je die 4 meter loopt?Kijk dat is nou voertuig beheersing.(de stoep is ook openbareweg)

Beter 1 motor in de hand dan 10 in de lucht.
Grtn
Rommie

Dit bericht is gewijzigd door Rommie67 op 02-12-2003 @ 9:52

  Moderator | 02-12-2003 | 12:56 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Moderator
Veel informatie hier: Rijvaardigheid, een aantal pagina's met informatie over rijlessen, rijscholen en theorie.
Alles voor de beginnende motorrijder!

Met vriendelijke motorgroet,

Moderator

Advertentie

  Jerna | 02-12-2003 | 13:34 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW Rockster
Pffff, ze hebben me een tijdje geleden wijsgemaakt dat smurfen van rechts voorrang hebben, maar ik denk niet dat ik voortaan nog stop.

Iedere motorrijder maakt ooit eens een noodstopsituatie mee (en ik hoop voor je nabestaanden dat je een hele goeie levensverzekering hebt afgesloten als je zo iemand bent die denkt dat dit hem nooit zal overkomen). Instinctief kijkt iedereen daar waar het gevaar zit en dat is bij een noodstop vrijwel altijd fataal (je lichaam stuurt de motor nl precies daarheen waar je kijkt). Een "veilige" noodstop moet je dan ook leren. En oefenen oefenen oefenen. Als je dat niet lukt heb IK liever niet dat jij op de weg komt. Als jij je nl onderruitremt omdat je nooit hebt geleerd hoe een noodstop te maken zul je net zien dat je mij daarbij torpedeert....

Mijn instructeur was erg fanatiek. Dat was tijdens het lessen best wel moeilijk. (Wat ik bijvoorbeeld niet wist was dat hij de pionnetjes tijdens het lessen veel dichter bij elkaar had gezet dan op het examen). Maar doordat hij zo vreselijk streng en perfectionistisch was bleek het examen ongelofelijk mee te vallen. Ik heb alleen met mooi droog zonnig weer gelest en tijdens het examen (juni 1997) was de weg nat van een plensbui. Ik heb een volledig foutloos examen gereden en dat heb ik volgens mij vooral te danken aan mijn superstrenge instructeur.

De motorbeheersing die ik met de BV's heb opgedaan heeft mij al uit diverse benarde situaties gered.

Nog een aanrader voor degenen die met lessen willen beginnen: ik heb het gehaald door in drie weken tijd iedere dinsdag- en donderdagmiddag vier uur achtereen te lessen. In het begin erg zwaar, maar de derde middag is al top en het rendement is heel erg hoog omdat je niet steeds opnieuw dat wen-moment hebt. (Ik hoor van de meeste lessers die een uurtje les hebben per keer dat ze net als het lekker gaat alweer aan het einde van de les zijn aangekomen).

Moest ik ff kwijt.

TFB Arjen

"Boxer > Bokser > Bokster > Brokster > Rokster > Rockster"

  AnneMarie | 02-12-2003 | 13:42 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Triumph Speed Triple 955i
Hee Jerna....
Moet jij niet hard aan het zwoegen zijn???? =) =)


niets is toeval....
AnneMarie

  Smurfke | 02-12-2003 | 13:53 uur | Reageer op dit bericht

 Quote:
 Hee Jerna.... Moet jij niet hard aan het zwoegen zijn???
En hij heeft volgens mij ook een slecht humeur vandaag =)=)=)=)=)
Groetjes van een lollige smurf

  AnneMarie | 02-12-2003 | 14:03 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Triumph Speed Triple 955i
 Quote:
 En hij heeft volgens mij ook een slecht humeur vandaag
Nou, dan gaat het lekker met werken heb ik het idee! Zit zeker hier zn frustraties bot te vieren ofzo zeg! :wink: Vanochtend heb ik er wel voor gezorgd dat ie geen ochtendhumeur had! smile

niets is toeval....
AnneMarie

  Smurfke | 02-12-2003 | 14:38 uur | Reageer op dit bericht

Dan zal het wel aan het werk liggen :P:P:P:P:P:P
Beter slechthumeur op het werk dan in huis.=)=)=)

Groetjes van een lollige smurf


  Mazzia | 02-12-2003 | 14:51 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW R850R
Werk aan de winkel vanaaf AnneMarie!!! :P


Liking what you do is happiness doing what you like is freedom.....
Kus, Mazzia

Dit bericht is gewijzigd door Mazzia op 02-12-2003 @ 14:52

  Suuz | 02-12-2003 | 15:26 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Honda CBR600 F & Suzuki GS750 & DL650
Het nut van BVtjes? Voertuigbeheersing! Ik enorm veel moeite gehad met mijn Bv-tjes. Het wilde mij tijdens het lessen maar niet lukken dit onder de knie te krijgen. Ook tijdens het rijden had ik het gevoel dat de motor niet precies deed wat ik wilde, ik miste iets... Totdat ik mijn BV-tjes onder de knie kreeg! Ineens gaat het rijden beter, bochten gaan lekkerder omdat je meer afschuint, kijken gaat beter, meer vertrouwen, maw betere voertuigbeheersing!!!
 Quote:
 Het gaat toch om het feit dat je veilig en zeker aan het verkeer deel neemt.
Da's nou het nut van BV's, de rijschool waar ik rij heeft als motto: wie de remproef niet haald hoort niet op de weg (iedere leerling moet dit dus kunnen voordat er op de weg gelest wordt)
 Quote:
 maar de bv's voor de auto dan??
Daar kan je tegenwoordig niet meer op zakken.
 Quote:
 maar hard remmen is niet moeilijk.
Hardremmen en de controle over je motor niet verliezen is niet iets wat je instinktief goed doet...
 Quote:
 Dus kun je met je eigen motor gewoon weer opnieuw beginnen met het voertuig beheersing
Fietsen verleer je ook niet! Als je de basis beheerst kun je dit op elk type motor doen. Natuurlijk is het op elk type even wennen, maar het echt opnieuw leren is niet nodig.

Tuurlijk is het lullig (zacht uitgedrukt) als je zakt op je BV's, zeker omdat het een moment opname is. Maar het beheersen van de BV's lijkt mij zeer belangrijk. De vaardigheden die je daar mee leert gebruik je (onbewust) vaker dan je denkt.

  Lampje | 02-12-2003 | 15:44 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
R1150R, R100RS, matzwarte opoefiets
Helemaal mee eens Suuz 8) (en dat voor iemand die nog helemaal geen rijbewijs heeft smile)

groeten Ruud

ps. heb je nu al vrijgeregeld? smile

a.k.a. Viking64

  Suuz | 02-12-2003 | 16:05 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Honda CBR600 F & Suzuki GS750 & DL650
 Quote:
 (en dat voor iemand die nog helemaal geen rijbewijs heeft
L=)L!!! Heb nog geen vrij kunnen regelen...

  Smurfke | 02-12-2003 | 16:11 uur | Reageer op dit bericht

Nu zijn we 30 berichten verder en nu heeft nog niemand mij kunnen vertellen wat je voor bv-tjes moet doen tegenwoordig:P:P:P:P:P
of zijn jullie ze nu al weer vergeten =)=)=)=)=)=)

Groetjes van een lollige smurf

Motorverhuur

  juultje | 02-12-2003 | 16:52 uur | Reageer op dit bericht
Wie is juultje
heb nog geen motor (mijn vriend heeft een kawa zx6r ninja)
8je draaien
halve draai
3 rondjes rijden in een vierkant
slalom
remproef
stapvoets rijden
met de motor naast je een stukje lopen en door een poortje lopen

volgens mij waren ze dat wel.en ik kon ze allemaal toen ik examen heb gedaan en ik heb nu ook mijn rijbewijs.maar ik heb nog geen motor gereden en ze dus ook nog niet nodig gehad.
en wat de bv's voor de auto betreft ik rij vaak in een auto waarmee ik niet achteruit durf te rijden omdat ik niks zie als ik achterom kijk.(spoiler van 2 etages op de kofferbak en kuipstoeltjes voorin zodat ik niet eens de neus van de auto kan zien)
en ik weet ook wel heel goed dat de bv's heel nuttig zijn en dat je zo laat zien dat je de motor/auto beheerst maar toch had ik vaak met lessen zoiets (vooral als je voor de 20ste keer bochtje achteruit moet doen met de auto) wat heeft het voor een nut??ik denk ook dat je als lesser heel onzeker wordt op de weg omdat die dag de bv's niet goed gingen.
ik denk er misschien wel heel makkelijk over maar ik rij alleen kleine stukjes met de auto en probeer zoveel mogelijk moeilijke situaties te vermijden.en ik geef ook eerlijk toe dat ik absoluut niet super fantastisch kan autorijden maar ik red me altijd nog.

juultjem3 motormutsje

  Suuz | 02-12-2003 | 17:02 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Honda CBR600 F & Suzuki GS750 & DL650
Komt ie!

*slalom: in z'n 2 met staand gas
*8je: in z'n 1 met staand gas, snelheid regelen met achterrem
*3 rondjes rijdenin een 4kant van 6:question: bij 6 en door een poortje van 2 meter weer eruit: in z'in 1 met staand gas, snelheid regelen met achterrem
*keren op de weg: in z'n 1 met staand gas, snelheid regelen met (je raad het al) de achterrem
*technische remproef: Opschakelen naar z'n 3 :question: met een snelheid van 30/40 km/u rijden tot aan de pionnen, bij de pionnen gas dichtdraaien, voorrem aanleggen, achterrem erbij, met beide remmen doorremmen (gelijkmatig) onderwijl koppeling in en terugschakelen, tot stilstandkomen met rechtervoet aan de grond, versnelling in z'n 1
*stapvoets rijden: 1e :question: versnelling, mbv koppeling snelheid regelen




Dit bericht is gewijzigd door Suuz op 02-12-2003 @ 17:30

  Emily | 02-12-2003 | 17:11 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW K75
1)het rijden van een '8'
2)het rijden van een slalom
3)het rijden van 3 cirkels (linksom)
4)de stopproef (dus geen noodstop)
5)een halve draai naar links
6)stapvoets rijden
7)op- en afbokken en lopen met de motorfiets

De examinator zoekt er 4 uit, je mag er daar eentje van verknallen, mits de andere 3 voldoende zijn. Ik kreeg nummer 1 t/m 4 op, verprutste dus de 3 cirkels, maar gaf ook gas-bij in de slalom. Dàt mag dus niet. (overigens, ik raakte daarbij geen pilonnen, ze bleven netjes staan) Helaas pindakaas :wink:



  Jerna | 02-12-2003 | 17:12 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW Rockster
 Quote:
 En hij heeft volgens mij ook een slecht humeur vandaag
IK HEB HELEMAAL GEEN SLECHT HUMEUR! smile
TFB Arjen

"Boxer > Bokser > Bokster > Brokster > Rokster > Rockster"

  Suuz | 02-12-2003 | 17:20 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Honda CBR600 F & Suzuki GS750 & DL650
 Quote:
 De examinator zoekt er 4 uit, je mag er daar eentje van verknallen, mits de andere 3 voldoende zijn.
Behalve de remproef, die MOET je halen
 Quote:
 7)op- en afbokken en lopen met de motorfiets
Euh, dit heb ik op mijn examen nog nooit gehad en ook nog nooit geoefend!!!

Dit bericht is gewijzigd door Suuz op 02-12-2003 @ 17:23

Advertentie

  AnneMarie | 02-12-2003 | 17:43 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Triumph Speed Triple 955i
 Quote:
 Werk aan de winkel vanaaf AnneMarie!!!
Pdon??? Hij zit op zijn werk te sjacherijnen.... Daar heb IK dan toch geen last van??? :P
Enne... wacht maar als ik in Januari weer aan het werk ga... Mag tie ook sjacherijnen achter de stofzuiger, het aanrecht en bij het ramenlappen!! 8)
Hihihihihihi... en dan ben IKKE lekker niet thuis, moet ook piketdiensten draaien dus das dan OOK wel weer lekker..... =)

niets is toeval....
AnneMarie

  desmoduci | 02-12-2003 | 19:25 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
euh....ouwe belastingvrije kever
de meeste bv'tjes doe ik elke motorrit !
-remproef--->effe een stoppie bij de stoppielichten
-slalom--->hoe meer bochten des te beter
- 8tje maken---> bij het tankstation bij de dieselpomp uitkomen dus effe opnieuw inrijden.
-halfe/hele rondjes draaien---> ontkom er niet aan met die rotonde's
-stapvoet rijden ---> de schuur weer in bij thuiskomst.
-Lopen naast de motor---> dat heb ik geleerd met de Duc Monster sad

lekker Tuonen, donders da's fijn !

Voor al je problemen heb ik de oplossing !
TUONO*TUONO*TUONO*TUONO*TUONO*

  t_rex1970 | 02-12-2003 | 19:41 uur | Reageer op dit bericht
Wie is t_rex1970
Harley Davidson Roadster
Zin of onzin. Ik heb er in ieder geval veel aan gehad. En die remproef zal ik geregeld ff maken. Da's nl ervaring die diep in ut köpke opgeslagen wordt. Bij een reflex val je daar op terug.

t_rex1970 has the need for speed.

  Damp | 02-12-2003 | 21:49 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Damp
Yamaha XJ600S Diversion
Nou, dat je je remproef MOET halen, dat zal dan wel zo zijn, maar die van mij was niet meer dan een mager 6je, absoluut niet meer. En toch heb ik daarna nog een mooi poosje mogen rondrijden voordat ik op het CBR mocht horen dat het niet doorging. cry cry. Dus zo streng zijn 'ze' nouw ook weer niet.

Groeten
Damp

Driving like the Devil is a fast way to meet him

  juultje | 03-12-2003 | 00:59 uur | Reageer op dit bericht
Wie is juultje
heb nog geen motor (mijn vriend heeft een kawa zx6r ninja)
ik heb trouwens die halve draai niet alleen links om maar ook rechts geleerd.is wel een beetje lastiger maar komt denk ik omdat je links gewend bent.maar is het met een examen altijd links om dan??ik heb geen halve draai moeten doen met examen maar vraag me het eigenlijk af.rechtsom hebben we eigenlijk ook bijna nooit geoefend dus zal wel altijd links om zijn met examen.

juultjem3 motormutsje

Advertentie

  Ozze Jan | 03-12-2003 | 03:37 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW Rukker, Honda Sieske
Euh, wil jij zeggen dat jij geen gebruik maakt van je bv-tjes?????????? :*:*:*:*
Er is 1 bv-tje die ik heel graag geleerd zou hebben, en die ik nooit gehad heb, namelijk de hellingproef. Deze heb ik zelf moeten aanleren maar toen was het al bijna te laat :*.
Heb jij nooit gezien hoeveel brommer piloten niet kort kunnen draaien? Dus gewoon, effe snel keren?
Zijn der bij jou geen haakse bochten? Of probeer je die voor jezelf maar te vermijden? Wel eens een scherpe bocht (bijna een draai) gemaakt vanuit stilstand? En zo zijn der nog wel heel wat meer punten die ik kan opnoemen, waarvoor ik toch echt de bv-tjes moet gebruiken.

Groeten uit het Limburgse, Bert

  Rommie67 | 03-12-2003 | 07:44 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Honda XL1000V Varadero
 Quote:
 ik heb trouwens die halve draai niet alleen links om maar ook rechts geleerd.is wel een beetje lastiger maar komt denk ik omdat je links gewend bent.maar is het met een examen altijd links om dan??
Juultje,volgens mij als je een achtje draait moet je zowel links als rechtsom als je dat nl niet doet is het geen achtje maar een 0 ;-)=);-)

Beter 1 motor in de hand dan 10 in de lucht.
Grtn
Rommie

  Suuz | 03-12-2003 | 09:29 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Honda CBR600 F & Suzuki GS750 & DL650
 Quote:
 maar is het met een examen altijd links om dan??
Een halve draai (oftewel keren op de weg) is op je examen altijd links om.

  Smurfke | 03-12-2003 | 09:46 uur | Reageer op dit bericht

 Quote:
 Een halve draai (oftewel keren op de weg) is op je examen altijd links om.
Hoi Suuz,heb je het als eens rechtsom geprobeerd. En als je dat lukt rij je toch volgens mij aan de verkeerde kant van de weg =)=)=)=)
Groetjes van een lollige smurf

  annemien | 03-12-2003 | 10:04 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Suzuki Bandietje
 Quote:
 En als je dat lukt rij je toch volgens mij aan de verkeerde kant van de weg
Wel eens in de Ardennen, Frankrijk of weet ik waar gereden? Met van die fijne haarspeldbochies... sad Dan is het toch wel prettig als je rechtsom ook enigszins beheerst 8)(B)'tje verdiend :wink:
Mzzl Soes

Advertentie

  Suuz | 03-12-2003 | 10:12 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Honda CBR600 F & Suzuki GS750 & DL650
 Quote:
 Hoi Suuz,heb je het als eens rechtsom geprobeerd. En als je dat lukt rij je toch volgens mij aan de verkeerde kant van de weg
Dat weet ik. Juultje heeft het met lessen echter ook rechtsom moeten leren en vroeg zich af of het op het examen links of rechts om moet. Vandaar mijn antwoord smile

  ikuzus | 03-12-2003 | 10:27 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Suzuki GSX 750 ES
Goedenmorgen Dames,
Jullie zijn er al vroeg bij, hebben jullie niets beters te doen zoals: afstoffen en stofzuigen.
=) =) =) =) =)

Suzuki the best there is.
ikuzus

  Mazzia | 03-12-2003 | 10:32 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW R850R
 Quote:
 afstoffen en stofzuigen
Uuuuhhhhh....wa's da????? Liking what you do is happiness doing what you like is freedom.....
Kus, Mazzia

  Smurfke | 03-12-2003 | 10:33 uur | Reageer op dit bericht

 Quote:
 Goedenmorgen Dames, Jullie zijn er al vroeg bij, hebben jullie niets beters te doen zoals: afstoffen en stofzuigen.
Ten eerste ben ik geen Damesadsad Ten tweede,is dat een nieuw onderdeel van de bv-tjes.=)=)=)=)=)

Groetjes van een lollige smurf

  1 2

Reageer

Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.