![]() |
rreusen | 22-12-2001 | 16:14 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
||||
![]() moto guzzi |
Afhankelijk van de buitentemperatuur en opwarming valt een van de twee "versterkers" tijdelijk uit. De motor draait dan op 1 cylinder. De "versterker" is van het merk MOTOPLAT (Spaans fabrikant, ondertussen gestopt). Kan iemand mij aan het electrisch schema helpen. Groeten Dit bericht is gewijzigd door rreusen op 25-12-01 @ 4:05 PM |
|||||
![]() |
||||||
![]() |
holla | 22-12-2001 | 17:51 uur | |
![]() |
||||
![]() |
Wat heeft 'ie het lang gedaan zeg. Kop maar snel een nieuw ontstekingssysteem en vergeet motoplat maar heel gauw. Kosten ongeveer 1000 piek sterkte....
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
guzmo | 12-01-2002 | 22:11 uur | |
![]() |
||||
Moto Guzzi LeMans |
Voor ca. € 200,= heb je een complete Dyna 3 ontsteking. Werkt prima en is eenvoudig te monteren en af te stellen. Overigens heeft Teo Lamers in Nijmegen nog wel spul voor Motoplat ontstekingen hoor. Voor het ultieme ontstekingsspul zou je Silent-Hektik kunnen proberen. Moooooooooi spul en werkt fantastisch. Zie www.silent-hektik.com. Succes. Groeten van Guzmo.
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
Bol d'Or | 10-02-2002 | 14:06 uur | |
![]() |
||||
![]() Honda CB 900 F2 |
Wat betreft het elektrisch schema, wat wordt hier nu precies mee bedoeld? Het bedradings-schema van de motorfiets, of het elektrisch schema van de "versterker"? Ik denk dat je het laatste bedoeld. Echter, hier is moeilijk aan te komen, omdat dit door de firma's beschermd wordt. Zelf heb ik iets ervaring met oudere types Guzzi's, de type's met 2 sets contaktpunten en voor elke cilinder een eigen bobine. Deze opstelling heeft dan ook geen stroomverdelerkap nodig. De nieuwere Guzzi's hebben eletronische onsteking, maar elke cilinder heeft nog steeds zijn eigen bobine (komt door de constructie van het motorblok, 90 graden tussen cilinders). Het kan natuurlijk zijn dat bij het warm worden van het blok een van de bobines uitvalt (komt meer voor). Vanwege het feit dat één cilinder blijft werken, verdenk ik echter niet de pulsopnemer op het koppelingshuis, maar aan het uitvallen van één van de twee bobines. Dit testen is lastig, maar misschien heb je iets aan de volgende tip. Voordat je de motor warm laat draaien, kun je eerst proberen dmv een elektrische fohn het verdachte deel op te warmen. Op die manier kun je een klacht beter lokaliseren. Met een verfstripper gaat het ook, maar stook het niet te heet, want de electronica verdraagt geen hoge temperaturen. (niet hoger dan 80 graden Celsius.) Het storingzoeken/lokaliseren dmv. het opwarmen van komponenten(bobine, puls opnemer, elektronica) kan ook op een andere manier benaderd worden. Laat de motor warmdraaien, totdat de storing zich voordoet (op een cilinder lopen bv), en ga dan dmv. afkoelen de storing lokaliseren. Dit afkoelen kan dmv. koude-spray, welke in elke electronica-winkel (Display)te koop is. Dit is een wat minder gevaarlijke onderneming dan het opwarmen van onderdelen. Groetjes, Bol d'Or Dit bericht is gewijzigd door Bol d'Or op 12-2-02 @ 4:48 PM
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
Bol d'Or | 28-02-2002 | 22:33 uur | |
![]() |
||||
![]() Honda CB 900 F2 |
Misschien is het voor de afloop van een discussie, en de gemoedsrust van de deelnemers aan de discussie, goed dat degene die met een klacht over zijn motorfiets komt, ook iets over het vervolg van de klacht verteld. B.v. fiets verkocht of het probleem is opgelost of het was iets anders. Ik zelf ben b.v. wel heel benieuwd naar de afloop van het probleem van de RREUSEN. Groetjes, Bol d'Or
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
rudy90baar6 | 23-12-2007 | 20:26 uur | |
![]() |
||||
Laatst met de Calif van mijn pa onderweg en met zelfde probleem opgezadeld gezeten. Bleek uiteindelijk één van de condensatoren te zijn (schijnt een klassieker te zijn bij deze moto's). Nu vermoed ik dat er bij elektronische ontstekkingen geeen condensatoren meer voorkomen. Groeten
|
||||||
![]() |
||||||
Advertentie
|
||||||
![]() |
mucha | 10-11-2008 | 17:13 uur | |
![]() |
||||
![]() benelli 900 sei |
Denningfhoff
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
Cor | 13-11-2008 | 15:34 uur | |
![]() |
||||
Silent-Hektik is the best forget the rest![]() ![]()
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
Michel | 30-06-2016 | 10:02 uur | |
![]() |
||||
Om dit oude topic weer even actueel te maken. Mijn California 3 uit 92 was volstrekt niet te vertrouwen bij het stoplicht etc met de Motoplat. Door TLM voorzien van SH incl bobines, bougies en de hele bende en de 1e testritten zijn veelbelovend . Wel jammer dat je 750 euro armer bent als je dit soort dingen niet zelf kan ![]()
|
||||||
![]() |
||||||
Reageer