![]() |
y859ecr | 27-02-2002 | 23:41 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() suzuki GWS-R 750 W |
hoi, ik heb sinds 1 week een gsx-r 750 uit 93, probleem is nu dat bij wegrijden in 1 op +/- 2000 toeren inhoudt en een beetje stottert, daarna gaat de toerenteller weer omhoog. Als ik vol gas geeft als ie inhoudt knijp ik 'm helemaal af (verzuipen?). Zou het te maken hebben met slecht gesynchroniseerd en/of slechte mengselafstelling? groetjes, Erwin |
|
![]() |
||
![]() |
250king | 28-02-2002 | 10:20 uur | |
![]() |
![]() Honda CBX250 |
Het lijkt er meer op dat het mengsel te arm is op dat punt. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de ontsteking op dit punt even uitvalt. Het zou dus aan de afstelling van het mengsel kunnen liggen. Leon
|
|
![]() |
||
![]() |
Danny. | 28-02-2002 | 21:42 uur | |
![]() |
![]() |
Zoals jij het omschrijft denk ik dat er een stationairsproeier verstopt zit. Komt vaak voor, zeker na stilstand! Ik zie je op de motor, Danny
|
|
![]() |
||
![]() |
dazoeta | 01-03-2002 | 16:54 uur | |
![]() |
![]() |
Hoi Erwin: de stationair sproeiers zijn volgens mij wel open, maar de hoofdsproeiers (vollast)konden daarintegen wel eens verstopt zitten (één of meerdere) .. je zei dat hij afkneep als je na 2000 tpm er helemaal geen spontane reactie in de vrom van acceleratieversnelling kwam ?! als het je mengverhouding is, zal je het vrij snel merken: choke vol open en het nog maar eens proberen..Verbeterd resultaat: te arme afstelling.. Maar de vraag van mij is een beetje: kan je er nu wel of niet mee rijden ?? of alleen als je heel voorzichtig over de 2000 tpm heengaat met heen en weer gas geven ?!?! dazoeta@yahoo.com
|
|
![]() |
||
![]() |
y859ecr | 01-03-2002 | 21:06 uur | |
![]() |
![]() suzuki GWS-R 750 W |
allereerst bedankt voor jullie reakties, jouw vraag dazoeta: er is wel mee te rijden, aleen rond 2000 rpm zakt ie even in (1 sec) beetje gas en hij gaat weer door. Als ik net op dat punt volgas geef kan ik 'm helemaal smoren.. Bij Hurkx Ehv zijn de carbs gesteld (mengselverhouding)maar het euvel is niet helemaal weg. Mischien toch verstopte hoofdsproei(ers)? vlgs mij gaan de hoofdsproeiers open bij 2000rpm en heeft ie last van die overgang. Is een cleaner in de tank gooien mischien een optie? groetjes, Erwin
|
|
![]() |
||
![]() |
paul.ritze | 02-03-2002 | 00:02 uur | |
![]() |
![]() kawa 1000 turbo/lachgas+gs1000 |
Ga even terug naar de motorzaak, en laat even je carburators synchroniseren, en daarna weer even het co opnieuw afstellen, ik denk dat het probleem dan wel weg is.(mits ze op deze zaak wel goed werk leveren!) groeten paul.
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
gsxr1100w. | 04-03-2002 | 13:14 uur | |
![]() |
![]() gsxr1100 |
is het luchtfilter wel schoon!!!! soms denk je dat ie er wel schoon uitziet maar houd er maar eens een nieuwe naast. er is ook een middeltje voor in de tank benzine wat ook wel een beetje wonderen doet. laatste punt is dat de carburateurs er beter even af kunnen om te reinigen. doorblazen met perslucht. nu kan het nog voordat het mooi weer wordt. succes en wat een aflevering van de (dealer)
|
|
![]() |
||
![]() |
y859ecr | 04-03-2002 | 22:22 uur | |
![]() |
![]() suzuki GWS-R 750 W |
ja, wat een dealer ja, daar zien ze me ook niet meer. Maar ik zal ze laten synchroniseren en stellen. Dan laat ik ook even naar het filter kijken. En mischien gooi ik er een carburateur reiniger in. bedankt voor de reacties! groetjes, Erwin
|
|
![]() |
||
![]() |
Danny. | 04-03-2002 | 22:57 uur | |
![]() |
![]() |
Ik vind het eigenlijk een beetje voorbarig om je dealer de schuld te geven en te zeggen dat je er niet meer komt. Waarom leg je hem het probleem niet eerst voor en geef je hem daarmee de kans om het in orde te maken? Als hij niet weet dat je dit probleem hebt, kan hij er moeilijk wat aan doen, toch? Ik zie je op de motor, Danny
|
|
![]() |
||
![]() |
paul.ritze | 05-03-2002 | 00:07 uur | |
![]() |
![]() kawa 1000 turbo/lachgas+gs1000 |
Helemaal mee eens. groeten paul.
|
|
![]() |
||
![]() |
T.Q.F | 05-03-2002 | 10:49 uur | |
![]() |
Yamaha Thundercat, Virago |
je kunt je afstelling zelf controleren. als de mengverhouding te arm afgesteld is (of bij dat toerental niet genoeg krijgt)zien je bougies er wit uit,krijg je teveel brandstof dan zijn ze zwartgeblakerd. bekijk dit pas als je motor warmgelopen is en blijf zoveel mogenlijk in dat vervelende toerental rijden.dan pas controleren. groet,tim
|
|
![]() |
||
Advertentie
|
||
![]() |
mikever | 30-04-2002 | 18:16 uur | |
![]() |
![]() susuki gsxr 1100 |
ik wil hier toch wel eens op reageren. Als hij zeer onregelmatig draait op hogere toeren eerst de carburators syncroniseren als het prbleem blijft aanhouden moet je de carburators laten testen op kleine scheurtjes(een veel voorkomend probleem bij gsxr) er kunnen zich kleine scheurtjes voordoen in je carb die niet groter zijn dan een haartje en daardoor zuigt hij meer lucht aan en wordt het mengsel armer
|
|
![]() |
||
![]() |
ergodyne1 | 13-05-2002 | 16:08 uur | |
![]() |
![]() Suzuki GSXR750 SRAD |
Hey, heb je het probleem al opgelost? Ik heb ook een GSX-R 750 uit '93 en die van mij stottert ook bij het wegrijden. Tussen de 0 en 3000 toeren is 'ie erg traag en stotterig, geef je een stoot gas en blijf je rijden boven de ongeveer 3500 toeren, dan is er niks aan de hand. Er valt verder wel goed mee te rijden alleen zou het leuker wezen als 'ie in dat toerengebied iets beter rijd. Ik heb laatst van een bevriende tuner gehoort dat ik mijn naalden met ongeveer een millimeter moet verhogen om dit probleem te verhelpen, iemand ervaring? ErGoDyNe dankuwel!
|
|
![]() |
||
![]() |
pvm | 16-01-2011 | 16:13 uur | |
![]() |
heb ook een gsxr 1100 als ik de gas kraan open draai knalt en vlammen uut de piep loopt goed stationer carb hellemaal schoon ?????????????
|
||
![]() |
||
![]() |
Dennis Imanse | 23-06-2020 | 06:55 uur | |
![]() |
Een heel klein beetje met choke rijden.. Dan rijdt hij wel rijker, en loopt hij ook beter, als er vlammen uit je pijp komen moet je hem synchroon stellen... Of de carbs reinigen.. ![]()
|
||
![]() |
||
Reageer