![]() |
m@rtin | 12-05-2002 | 15:08 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() yamaha FJR 1300 |
Ben met m'n eerste motor bezig (yamaha diversion 600) en wil graag naar wat anders. Daarbij denk ik aan bv. een Yamaha TDM 850. Nu vraag ik mij af hoe de rij-eigenschappen zijn. Ik wil hem gebruiken voor woon-werkverkeer en voor lekker toeren. Wat is bv. het gemiddelde verbruik bij redelijk wat snelwegrijden? En wat weten jullie er verder nog van ? Bij voorbaat dank en tot mails .... de groente, m@rtin |
|
![]() |
||
![]() |
JanB | 12-05-2002 | 17:14 uur | |
![]() |
![]() Yamaha Fazer 1000 |
Er zijn wat algemene dingen over de TDM bekend, de meeste goed (niet voor niets een trendsetter in dit genre motoren), een enkele wat minder (schakelen is niet perfect...en behoorlijk lawaaiig, hoewel dat ook weer typisch Yamaha is)Over het algemeen is de TDM prima geschikt voor zowel woon-werk verkeer én lekker toeren. Maarrrr.....er is maar één persoon die iets echt zinnigs kan zeggen over de rij-eigenschappen en dat ben je zelf... Ga dus gewoon lekker proefrijden, dat zegt meer over een motor dan de mening van een ander. (Een ander vindt het een waardeloze fiets, of een perfecte fiets, te groot, te klein, te slap, te sterk....nou én?....) Overigens, zou je het benzine-verbruik ( bv. een op 16 ipv een op 18) écht als maatgevend zien bij de keuze van een motor? Natuurlijk verbruikt die TDM wat meer dan je Div, maar daar presteert ie ook meer voor.
|
|
![]() |
||
![]() |
mj v heest | 12-05-2002 | 20:26 uur | |
![]() |
![]() hard op zoek |
Hoi, 2 jaar geleden heb ik mijn tdm verkocht, dit was het oude type met 180 graden krukas, het nieuwere model vanaf 96 heeft een krukas met onder 90 graden verzette kruktappen. deze motor loopt veel mooier , een beedje het idee van een ducati. Een tdm stuurt als een scheermes en heeft veel trekkracht onderin, groot nadeel zoals hierboven al gemeld is het zeer slecht schakelen van de motor.(niks typisch yamaha, mijn virago schakeld als in een pakje boter) Bij het nieuwe model is hier ook wat aangedaan, maar van 1 naar 2 gaat bijna altijd gepaard met luid geratel en schokkerig. dit was voor mij de reden deze motor snel te verkopen, kun je er wel mee leven dan kun je je geen betere motor wensen. Succes. Arjan
|
|
![]() |
||
![]() |
JanB | 12-05-2002 | 22:24 uur | |
![]() |
![]() Yamaha Fazer 1000 |
Ik had het niet over het schakelen zelf, da's bij de meeste Yams goed. Overigens gaat dat bij de TDM heus wel redelijk, alleen écht goed is anders. Maar bij de meeste Yams is het schakelen in één en door naar twee gewoon lawaaiig, dat hoort er op één of andere manier bij.... Maar je ziet het, voor de één is het "slechte" schakelen van de TDM reden om de fiets te verkopen, ik ken TDM bezitters die er nog nooit iets bijzonders (of slechts) aan hebben gemerkt..... Ga dus lekker proefrijden. Na de Div zal de TDM zeker heel anders aanvoelen, alleen jij kunt beoordelen of dat ook beter is.
|
|
![]() |
||
![]() |
scott | 13-05-2002 | 22:01 uur | |
![]() |
![]() Aprilia Pegaso, Honda VFR400R |
Zie andere postings... Voor het verbruik en het lopen van de motor kan je een dynojet kit laten monteren, daar hoor ik voor de TDM goede dingen over M.v.gr, Scott
|
|
![]() |
||
![]() |
felix | 02-11-2012 | 22:12 uur | |
![]() |
als je een beetje met gevoel schakelt met een tdm 850 gaat het heel soepel en zonder gekraak hoor, die van mij schakelt gewoon soepel model 1998 en stuurt als de beste, verbruik is 1 op 16 bij redelijk sportief rijden, tis de best sturende motor die ik ooit heb gehad, hiervoor twee gpz 500, xt500 en honda750 k7![]() ![]() ![]()
|
||
![]() |
||
Advertentie
|
||
![]() |
felix | 02-11-2012 | 22:48 uur | |
![]() |
en ik heb op zo'n diversion 600 proefgereden, wat een baggerding in vergelijking met de tdm, alleen al het feit dat je met 1 remschijfje voor moet remmen, nee tdm rules, heb ook op een vstrom 650 gereden maar de tdm rijdt gewoon het best
|
||
![]() |
||
Reageer