![]() |
kawamark | 25-06-2002 | 18:39 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() kawa ZZR-250 en Yamaha TZR-250 |
hallo wie heeft er ervaring met een kawasaki ZZR-250??? Ik ben er vorig jaar aan begonnen en het ding loopt nog steeds niet!!! Er is vorig jaar een nieuwe zuiger (linker) ingegaan en sindsdien heeft ie niet meer gelopen!!!! de volgende punten zijn gecontroleerd: * de motor bevat alle vloeistoffen (benzine, olie etc) * de motor krijgt benzine * de bougie's vonken en hij staat op tijd * de ontsteking (ic ignitor) is doorgemeten en ok * er is geen drukverlies * de klepspeling is normaal * er is stroom van de accu we zijn er nu een jaar mee bezig, en we weten het nog steeds niet!!! we gebruiken het werkplaatshandboek. Als je een idee hebt wil je het dan mailen??? alvast bedankt mvg, mark |
|
![]() |
||
![]() |
Danny. | 25-06-2002 | 21:17 uur | |
![]() |
![]() |
Als alles wat jullie zeggen inderdaad klopt loopt hij gewoon. Er zal dus wel iets niet kloppen in jullie beweringen... Ik zie je op de motor, Danny
|
|
![]() |
||
![]() |
kawamark | 25-06-2002 | 22:35 uur | |
![]() |
![]() kawa ZZR-250 en Yamaha TZR-250 |
het is echt zo! de startmotor draait, maar het kreng slaat gewoon niet aan, we zijn alle punten uit het onderhoudsboek doorgelopen mvg, mark
|
|
![]() |
||
![]() |
Danny. | 25-06-2002 | 23:38 uur | |
![]() |
![]() |
Al nieuwe bougies geprobeerd? Als ze een beetje zwart zijn vonken ze niet meer zodra je ze in de cilinderkop zet... Ook geen aansluitdraden van de bobines verwisseld? (van 1 naar 2 en vice versa). Succes ermee... Ik zie je op de motor, Danny
|
|
![]() |
||
![]() |
kawamark | 25-06-2002 | 23:48 uur | |
![]() |
![]() kawa ZZR-250 en Yamaha TZR-250 |
ja, de bougies heb ik ook vervangen, alle draden hebben we nagekeken via het schema wat in het werkplaatsboek zit mvg, mark
|
|
![]() |
||
![]() |
paul.ritze | 26-06-2002 | 00:58 uur | |
![]() |
![]() kawa 1000 turbo/lachgas+gs1000 |
Dan moet hij ook lopen, mits je ook (verse) benzine gebruikt. En euhhh, staat de nokkenastiming ook goed? groeten paul. Dit bericht is gewijzigd door paul.ritze op 26-6-02 @ 1:01 AM
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
kawamark | 26-06-2002 | 16:37 uur | |
![]() |
![]() kawa ZZR-250 en Yamaha TZR-250 |
de nokkenastiming is goed, we hebben deze volgens het boekje afgesteld, en ook nog een keertje berekend.... de benzine is goed, want toen ik de bougies eruit haalde en ik drukte op de startmotor, kwam er wat benzine uit, wat meteen verbrande mvg, mark
|
|
![]() |
||
![]() |
magnarider | 26-06-2002 | 21:54 uur | |
![]() |
![]() honda supermagna vf750c |
mischien een raar idee maar een kennis had eens met een auto een verstopte uitlaat en daar kwam ook helemaal geen geluid meer uit.Je kan eens proberen je motor te starten zonder uitlaat erop als dit niet werkt zou ik er is een beetje starthulp inspuiten dat brand onder alle omstandig heden dus suc6
|
|
![]() |
||
![]() |
Danny. | 26-06-2002 | 22:38 uur | |
![]() |
![]() |
Ik ben van mening dat jullie ergens een denkfoutje maken. Experimenteer eens wat, door bv. het wisselen van bougiekabels. Werkt je choke goed? En sluit de gasklep goed af? Er kan bv. een schroefje van de klem van het inlaatspruitstuk tegen je gasklep drukken waardoor deze niet goed afsluit.Geen gas geven tijdens starten, anders werkt de choke niet. Worden de bougies daadwerkelijk nat als je hebt geprobeerd te starten? Heb je voldoende compressiedruk? Zit je vliegwiel goed op de krukas? Heb je tijdens het starten voldoende accuspanning? Ik kan zo nog wel even doorgaan maar dat doe ik niet. Laat je wel even weten als hij loopt en wat de oorzaak was? Ik zie je op de motor, Danny
|
|
![]() |
||
![]() |
ZgurkogeL | 17-07-2002 | 12:11 uur | |
![]() |
![]() Kawasaki |
Hoi Kawamark, jouw verhaal klinkt als een probleem wat ik gehad heb met mijn GPZ500S. Read on... Voor de winter had ik mijn fiets in de schuur gezet. Alle verstandige dingen zoals accu aan de lader en olie in de cilinders had ik niet gedaan want ik verwachtte mijn de 500 spoedig weer te gebruiken. Echter, dit "spoedig gebruiken" werd een slordige 6 maanden later (verbouwing etc.) dus de wet van Murphy stond klaar met een potje ellende. ![]() De motor wilde wel starten maar sloeg niet aan. Van alles geprobeerd; carburateurs eraf en schoongemaakt (misschien zijn ze verstopt?), kleptiming gecontroleerd (misschien is de ketting een tandje versprongen?), bougies vervangen, de meest idiote zaken heb ik nagelopen. Op een gegeven moment wist ik het niet meer, toen heb ik de fiets naar mijn dealer geduwd ![]() Nu begrijp ik dat jij 1 nieuwe zuiger hebt, dus compressieverlies is erg onwaarschijnlijk. Toch raad ik je aan nog eens goed de compressie van beide cilinders te meten (vooral die "oude"), zowel met als zonder olie op de zuiger. Iets wat ik ooit met een Suzuki GSX400F heb gehad: blok gedemonteerd, krukas gereviseerd, het hele spul weer in elkaar gezet en starten maar... en starten maar... en starten maar... niets. Om een lang verhaal kort te maken, de nokkenassen stonden precies 180 graden verkeerd. Ik had de timing goed gezet met cilinder 1 in het odp in plaats van het bdp. Niet starten dus, terwijl alles (ogenschijnlijk) in orde was. Nokkenassen goed gezet en BROEM lopen! :-) Dit zijn de enige 2 dingen waar ik aan kan denken in het geval van jouw fiets; nokkenassen 180 graden verkeerd of geen compressie op 1 zuiger. Oh en mogelijk zijn de bougies defect; ik heb het (vooral in mijn bromfietstijd) meegemaakt dat ze perfect vonken - buiten het blok - maar dat ze onder compressie niets meer doen. Het kan! Succes en laat het ons weten als je iets gevonden hebt. Groetjes, Niek De slager is niet gewend dat wanneer hij wat vraagt, dat de worst dan antwoord geeft.
|
|
![]() |
||
![]() |
Danny. | 22-07-2002 | 22:39 uur | |
![]() |
![]() |
Van Kawamark zullen we wel nooit meer iets horen... Hij heeft de oplossing waarschijnlijk gevonden en is nu niet meer geinterreseerd in Bikenet. Jammer ..... na al die moeite die we hebben gedaan...
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
kawamark | 23-07-2002 | 12:39 uur | |
![]() |
![]() kawa ZZR-250 en Yamaha TZR-250 |
ik ben al anderhalf jaar bezig aan die motor, maar ik moet ook nog werken dus ik heb er niet zoveel tijd voor als ik weer verder aan de kawa ga, dan horen jullie het direct mvg, mark
|
|
![]() |
||
![]() |
dazoeta | 23-07-2002 | 15:45 uur | |
![]() |
![]() |
..goed om te horen !!! hoop dat je er snel op kan rondcrossen !! groet en succes dazoeta@yahoo.com
|
|
![]() |
||
![]() |
Danny. | 23-07-2002 | 23:06 uur | |
![]() |
![]() |
sorry...niks gezegd... ;-) Ik zie je op de motor, Danny
|
|
![]() |
||
![]() |
zxr | 07-08-2002 | 00:08 uur | |
![]() |
![]() |
He!déjà vu! en geloof mij, het zijn de stomste dingen eerst! -trekt je motor nergens valse lucht?bv, lek aan een pakking? -krijgt hij genoeg benzine? -zijn de benzine darmpjes niet verstropt? Het zijn van die kleine dingen waar je zot van word, maar je moet ze toch controlen. De rest heb je gecontroleerd, dus het kan alleen maar iets stoms zijn. laat iets weten als je het gevonden hebt. Met de pint in de hand kom je door het ganse land!!Salut!!
|
|
![]() |
||
![]() |
Je moeder | 21-11-2019 | 13:06 uur | |
![]() |
Homotjes
|
||
![]() |
||
|
Reageer