![]() |
hammy | 09-03-2003 | 13:28 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() CBR 600 |
Hallo, Ik heb een vraag over het licht ratelen bij een koude Motor. ik ben in het bezit van een Honda CBR600F b.j. 1989. Tijdens normaal rijden is er niets aan de hand, maar tijdens het starten koud of warm hoor je het, de motor maakt een zacht tikkend geluid, waarna het na eeven lopen weg is.Kan iemand mij vertellen wanneer Honda adviseert om de distributie ketting te vervangen? tevens Denk ik er aan om een volle syntetische olie te gaan gebruiken, wat zijn jullie ervaringen hiermee? Graag hoor ik van jullie. groeten. Dit bericht is gewijzigd door hammy op 10-03-2003 @ 20:59 |
|
![]() |
||
![]() |
meulenkamp | 10-03-2003 | 20:24 uur | |
![]() |
![]() |
is het geen bougie dop die doorslaat ?? Roel
|
|
![]() |
||
![]() |
hammy | 10-03-2003 | 20:56 uur | |
![]() |
![]() CBR 600 |
nee volgens mij is het een distributie geluidje! Zoe de dikte van de olie soms de oorzaak kunnen zijn?
|
|
![]() |
||
![]() |
J.J.Cale | 11-03-2003 | 12:30 uur | |
![]() |
![]() Honda CBR 1000 F |
Hoi, ik heb zelf een cbr 1000f 1988 en heb hetzelfde euvel, echter is bij 30.000 de dstr ketting vervangen,en het hij rammelt nog altijd wellicht is het de dynamoketting? of de spanner? of je moet inderdaad de dstr ketting vervangen. ik heb geen idee of je het met dikkere olie wegkrijgt. succes John J.hermsen
|
|
![]() |
||
![]() |
banzai bee | 11-03-2003 | 20:24 uur | |
![]() |
![]() cbr600 1987 naked |
hoi hammy ik zelf heb een cbr 600 van ,87 heb hetzelfde euvel gehad advies ketting EN spanner vervangen gegroet banzai bee ieder z,n mening
|
|
![]() |
||
![]() |
banzai bee | 11-03-2003 | 20:28 uur | |
![]() |
![]() cbr600 1987 naked |
wat trouwens de olie betreft gewone voorgeschreven olie is meer dan goed genoeg de synthetische is niet optimaal voor de koppeling ieder z,n mening
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
hammy | 01-04-2003 | 19:02 uur | |
![]() |
![]() CBR 600 |
Sorry dat ik wat laat reageer. ik ben een tijdje van internet af geweest. tijdens het rijden gaat het prima dus ik ga er maar van uit dat er met de distributieketting niets aan de hand is. Toch bedankt voor je reactie. Groet Hammy.
|
|
![]() |
||
![]() |
banzai bee | 01-04-2003 | 21:42 uur | |
![]() |
![]() cbr600 1987 naked |
fout dacht ik ook maar het heeft met 2 dingen te maken ketting die te lang is geworden en een kettingspanner die te ver moet uitschuiven om de ketting op te spannen daarom hoor je het alleen bij koude motor dan is de olie nog koud en wat dikker en is de spanner (hydraulisch)nog niet helemaal uit geschoven naarmate je rijd en de olie op temp. komt schiuft de spanner uit en spant de ketting ik heb ook eerst de spanner vervangen om geld te besparen dacht ik hielp dus niets het is dus aan jezelf of je de ketting vervangt of niet een keer breken zal hij heus wel en dan is het leed niet te overzien. ieder z,n mening
|
|
![]() |
||
![]() |
monster | 03-04-2003 | 12:05 uur | |
![]() |
![]() Verkocht |
Hallo ik heb een vraag, ik ben ook in het bezit van een cbr 600(92) ik heb alleen bij een koude start een ratelend geluid, maar als ik een beetje gas geef is het weg ,kan dit kwaat?
|
|
![]() |
||
![]() |
kok129 | 03-04-2003 | 22:06 uur | |
![]() |
![]() suzuki tl1000r |
kan geen kwaad, is normaal bij honda's. vooral als er veel korte stukken mee gereden worden.
|
|
![]() |
||
![]() |
monster | 03-04-2003 | 22:28 uur | |
![]() |
![]() Verkocht |
Pfff kan ik weer rustig slaapen, bedankt voor de info.
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
hammy | 05-04-2003 | 11:30 uur | |
![]() |
![]() CBR 600 |
doet hij het niet warm? b.v. na een flinke tijd gereden te hebben, en je gaat tanken. Je weet wel motor op de jiffy, tanken en afrekenen. Dan weer starten en je hoort enige seconden een rauw geluid daarna is het weg.
|
|
![]() |
||
![]() |
monster | 05-04-2003 | 17:12 uur | |
![]() |
![]() Verkocht |
Eigenlijk nog niet zo op gelet, ik heb de motor nog niet zo lang, maar als de zon schijnd zal ik er eens op letten , als het zo is wat zou dat kunnen zijn dan?
|
|
![]() |
||
![]() |
Flitspaal | 06-04-2003 | 10:14 uur | |
![]() |
![]() Honda dominator 650 |
Het hoeft niet altijd de distributie te zijn ,(meestal wel) bij koude en dikke olie is de oliedruk al snel 7 bar, in je blok zit een ontlastventiel (kogelklep veerbelast) die bij te hoge oliedruk de olie aflaat via de klep,terug naar het carter om de oliepomp te beschermen. deze kogel kan een zeer onaangenaam ratelend of tikkend geluid geven, en dit verdwijnt bij warmere motor. de olie word dan dunner en de druk zakt naar een bar of 3. Let eens op of de rammel direkt verdwijnd bij een weinig gas geven, verdwijnt het geluid direkt, dan is het 100% zeker de distributieketting, de (te)losse ketting word dan aangespannen en rammeld dan niet meer. Het gevaar komt pas bij erg veel speling, ga je dan bij een hoog toerental plots van het gas af, heb je de kans dat de losse ketting direkt een paar tanden overslaat. gevolg: kleptiming van slag en zuiger meets klepjes...................... FLITSKAST Dit bericht is gewijzigd door Flitspaal op 06-04-2003 @ 10:24
|
|
![]() |
||
![]() |
Ger Jansen | 14-04-2003 | 11:18 uur | |
![]() |
![]() |
Hallo , Ook ik ben in bezit van een CBR1000F en had ook gehoopt dat de distributieketting moest worden vervangen. Helaas was het de dynamoketting wat veel uren kost om te vervangen. Meteen wordt ook de db-ketting plus spanrol vervangen. Een dure grap en bij informatie inwinnen liepen de meningen en de prijs van dittum enorm uiteen. Iedereen kan je een motor verkopen maar iemand voorzien van goede raad is een tweede. suc6 !
|
|
![]() |
||
![]() |
Dirk | 23-08-2011 | 08:40 uur | |
![]() |
heb zelf distributie ketting vervangen, is best te doen ALS je n beetje handig bent![]()
|
||
![]() |
||
Advertentie
|
Reageer