![]() |
johnkopp | 25-03-2003 | 11:35 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() yamaha virago XV535 |
Hallo, Al meer dan drie verschillende reparateurs hebben er aan gewerkt, maar niemand schijnt het volgende probleem te kunnen oplossen. Ik heb een Yamaha Virago XV 535 (bouwjaar 1987) met twee cilinders die - bij tijd en wijle - onregelmatig loopt, vaak (deels) op een cilinder. Soms is het probleem zo schrijnend dat ik niet harder dan circa 60 km kan rijden. De motor rijdt in dat geval overduidelijk slechts op een cilinder. Ook komt het voor dat de klacht minder nadrukkelijk aanwezig is. Echter ook dan is er bij tijd en wijle sprake van een onregelmatig lopen van de motor (onregelmatige vonkslag?). Je hoort dan duidelijk dat de motor geen volledige verbranding heeft. Er zijn inmiddels een nieuwe bobine, dynamo, gaskubben en zwart (electrisch) stroomregelkastje geplaatst (in het rechter chrome en ovale kastje) met alle tevergeefse kosten van dien. Wil de strijd niet opgeven! Wie heeft de oplossing? Groet John Kopp John Kopp (email: Johnkopp@hotmail.com) |
|
![]() |
||
![]() |
EagleBiker | 25-03-2003 | 14:39 uur | |
![]() |
|
Wat een lijst van vervangingen zeg! En dat met zo'n bijna niet stuk te krijgen pruttel-bak! Wat ik mis in de lijst zijn de inlaatrubbers. De problemen die jij schetst wijzen toch wel in die richting. Je kunt deze rubbers zelf heel goed nakijken, en zelfs met een uurtje kluswerk vervangen. Waar zitten de rubbers? Zoek de carberateurs op, die hangen tussen de cylinders. Tussen elke carb. en cylinder zit een rubberen buis. Zitten in die buis (droogte-) scheurtjes, dan moet je ze vervangen. Als je twijfelt kan je ook nog het volgende doen. Start je motor, en voel met je vinger op en rond de buis. De lucht wordt dusdanig hard aangezogen, dat je 'valse'lucht-aanzuiging goed voelt. Verder mis ik het synchroon stellen van de carberateurs en reiniging van het brandstofsysteem. Ook dat kan een oorzaak zijn. Voor het synchroon stellen: ik heb een handboek van alle Virago's. Daaruit wil ik wel de pagina's over het synchroniseren van de carb's van de 535 inscannen en mailen. Is zelf best wel te doen; bij de Virago luistert het niet al te nauw. Reinigen van het brandstofsysteem kan op twee manieren: ultrasoon cleanen (duur en overbodig voor een 535) of een toevoeging in de tank doen (brandstofsysteemreiniger, te koop bij de motorhandel), de tank aftanken met super en een flink stuk rijden! Succes! Greetz, Eagle http://groups.msn.com/BikerBtch
|
|
![]() |
||
![]() |
johnkopp | 25-03-2003 | 15:54 uur | |
![]() |
![]() yamaha virago XV535 |
Dank voor je reactie. Slip off my pen. Ook de inlaatrubbers (althans een) zijn (is) vervangen. Maar ik volg je advies graag op door nog eens te checken hoe de ander (oude resterende) thans functioneert. Na vervanging van een van de inlaatubbers heb ik enige tijd "probleemloos" kunnen rijden. Het virago handboek?? Ben zeer geinteresseerd. Het ziet er immers naar uit dat ik de motor te zijner tijd sowieso eens een goede onderhoudsbeurt - check-up - moet geven want uitbesteden kost me teveel en levert zoals je hebt begrepen niets op. Heb je enig idee waar ik een exemplaar kan vinden/kopen? John Kopp (email: Johnkopp@hotmail.com)
|
|
![]() |
||
![]() |
EagleBiker | 25-03-2003 | 16:21 uur | |
![]() |
|
John, Het handboek dat ik heb verkoop ik niet. Ik gebruik 'm errug vaak voor de motoren die ik in de tuin heb staan: Virago 1100 Virago 700 Virago 535 (2x) Ikzelf heb het boek aangeschaft via marktplaats.nl voor € 10,= Ze worden echter weinig aangeboden, en meestal voor zo rond de € 20,=. Het boek is engelstalig. Alle Virago (XV) modellen worden erin behandeld. Alles over de 535 uit dat boek kopieren/scannen is geen doen. Da's veel te veel. Om op jouw motor terug te komen; als vervanging van de inlaatrubber voor even een oplossing is geweest, heb je dus echt kans dat de tweede ook een scheurtje heeft gekregen. Weet je welk vermogen jouw motor heeft? Ik heb nl nog wat inlaatrubbers liggen! Vertel eens wat meer over die 535 van jou. Of een fotootje misschien? Greetz, Eagle http://groups.msn.com/BikerBtch
|
|
![]() |
||
![]() |
johnkopp | 25-03-2003 | 16:59 uur | |
![]() |
![]() yamaha virago XV535 |
Ok het handboek zal ik ongetwijfeld via internet vinden, ik ga er achteraan. Dat is overigens een hele verzameling; Virago 1100 Virago 700, Virago 535 (2x)!! Ik kom op de inlaatrubber terug. Zal er morgen mee aan de slag gaan. Zonodig kom ik er graag bij je voor langs rijden want die dingen kosten nieuw behoorlijk wat. Ter vervanging van een inlaatrubber hebben de heren reparateurs als (tussen)oplossing van twee een inlaatrubber gemaakt. Er zit dus een nieuw exemplaar in. Zoals gezegd check ik de ander morgen. Het vermogen van mijn motor is mij niet bekend! Tja datv krijg je met starters. Rij nog maar krap twee jaartjes maar zo goed en kwaad als het gaat; met heel veel plezier!! Heb helaas nog geen plaatjes op het net maar ook dat komt tzt vast nog wel eens. Ik zal morgen meer van me laten horen. Groeten JK John Kopp (email: Johnkopp@hotmail.com)
|
|
![]() |
||
![]() |
holla | 25-03-2003 | 23:14 uur | |
![]() |
![]() |
Misschien een tipje ter aanvulling aan al het gestelde: Veel oudere viragos hebben(hadden) problemen met de carbs als het een beetje koud is (was). Yamaha heeft veel carbs vervangen ivm bevriezings -verschijnselen. Op de nieuwe carbs zitten dubbele verwarmings elementen en daarmee komt bevriezen van een of twee carbs niet meer voor. Sterkte Henk
|
|
![]() |
||
Motorverhuur
|
||
![]() |
johnkopp | 26-03-2003 | 12:32 uur | |
![]() |
![]() yamaha virago XV535 |
Ben er dus mee aan de slag gegaan maar de schroeven in de omhulsels waarin de uitlaatrubbers zich bevinden, zijn kapot geschroefd. Zo zie je maar weer; je kan beter zelf klussen want laten repareren kost alleen maar geld en je krijgt je motor ongerepareerd en in slechtere staat terug. Ik kom er deze week niet meer aan toe en stel mijn reparatie(s) nog even uit. Graag kom ik er te zijner tijd wel bij je op terug. In ieder geval nog dank voor je adviezen, Groet John Kopp John Kopp (email: Johnkopp@hotmail.com)
|
|
![]() |
||
![]() |
jan haverkort | 01-12-2013 | 10:49 uur | |
![]() |
Aan mijn 535 heb ik al het bovenstaande al geprobeerd, maar kom in 4 of 5 niet boven de 100 km. Luchtfilter verwijderd en dan blijkt dat ie "niest" om de 4a5 sec. uit de voorste cyl. via het inlaatrubber. Nu ga ik nog de compressie meten (kleppen zijn al gesteld en dan weet ik het verder ook niet meer !? Gr. Jan haverkort![]()
|
||
![]() |
||
![]() |
jan haverkort | 01-12-2013 | 10:49 uur | |
![]() |
Aan mijn 535 heb ik al het bovenstaande al geprobeerd, maar kom in 4 of 5 niet boven de 100 km. Luchtfilter verwijderd en dan blijkt dat ie "niest" om de 4a5 sec. uit de voorste cyl. via het inlaatrubber. Nu ga ik nog de compressie meten (kleppen zijn al gesteld en dan weet ik het verder ook niet meer !? Gr. jan.haverkort@casema,nl![]()
|
||
![]() |
||
![]() |
jan haverkort | 01-12-2013 | 10:49 uur | |
![]() |
Aan mijn 535 heb ik al het bovenstaande al geprobeerd, maar kom in 4 of 5 niet boven de 100 km. Luchtfilter verwijderd en dan blijkt dat ie "niest" om de 4a5 sec. uit de voorste cyl. via het inlaatrubber. Nu ga ik nog de compressie meten (kleppen zijn al gesteld en dan weet ik het verder ook niet meer !? Gr. jan.haverkort@casema,nl ![]() ![]()
|
||
![]() |
||
![]() |
jan haverkort | 01-12-2013 | 10:51 uur | |
![]() |
Aan mijn 535 heb ik al het bovenstaande al geprobeerd, maar kom in 4 of 5 niet boven de 100 km. Luchtfilter verwijderd en dan blijkt dat ie "niest" om de 4a5 sec. uit de voorste cyl. via het inlaatrubber. Nu ga ik nog de compressie meten (kleppen zijn al gesteld en dan weet ik het verder ook niet meer !? Gr. Jan.haverkort@casema.nl
|
||
![]() |
||
Motorverhuur
|
||
![]() |
Dangeo | 19-08-2016 | 16:48 uur | |
![]() |
![]() Yamaha virago 535 |
Beste ik heb een virago 535 met hetzelfde probleem als ik in vijfde versnelling rij haal ik 100 per uur bergaf 110 meer krijg ik er niet uit, luchtfilter gereinigd membramen gecontroleerd aan carburateur ben teneinde raad wie kan mij helpen mvg Danny
|
|
![]() |
||
![]() |
Dangeo | 07-09-2016 | 23:03 uur | |
![]() |
![]() Yamaha virago 535 |
Beste bikers bij mijn virago 535 yamaha is het probleem opgelost, het was toch bij de membramen te zoeken die zaten los op de buisjes, vast gelijmd op de buisjes en de membramen mooi terug geplaatst, motor rijd terug 155km per uur mvg Danny
|
|
![]() |
||
![]() |
Cor Poth | 23-09-2016 | 18:34 uur | |
![]() |
hier een link waar de servicemanual te downloaden is. Groeten van een yamaha rijder http://manualmachine.com/yamaha/virago-xv535-1100-1981-19/210920-service-manual/ ![]() ![]()
|
||
![]() |
||
![]() |
Airbrushjan | 30-08-2017 | 23:45 uur | |
![]() |
Bij mijn xv535 viel soms een cilnder uit,het vermogen was dan waardeloos. Na ontzettend lang zoeken bleek het uiteindelijk toch de CDI te zijn. Deze heb ik bij bikerworld laten repareren . Daarna leek er wel een turbo op te zitten ,hij ging weer als een tierelier. ![]()
|
||
![]() |
||
![]() |
Martin | 20-03-2019 | 12:37 uur | |
![]() |
Ook ik heb een probleem met mijn Virago XV 750. Loopt onregelmatig en na 10-15 minuten warmdraaien zijn de bougies pikzwart. Ook na een ritje van 1 km. Wat kan het probleem zijn?
|
||
![]() |
||
|
||
![]() |
Martin | 20-03-2019 | 13:46 uur | |
![]() |
Even nog toevoegen: Motor is van 1992 en heeft 37.000 km gelopen
|
||
![]() |
||
Reageer