![]() |
Maud | 01-04-2003 | 12:22 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() Suzuki Savage LS 650 |
Ik hem mijn Suzuki Savage uit 2000 gedurende deze winter een aantal maanden later staan, zonder verdere goede voorbereidingen. Vorige week heb ik hem gestart en uit de garage gereden om hem schoon te maken. Sindsdien wil hij niet meer starten: De startmotor maakt contact, maar de motor slaat vervolgens niet aan: het enige wat volgt is een soort niesend geluid, dat bij lang proberen niet in frequentie afneemt (dus hij lijkt niet te verzuipen). Ik heb de accu eruitgehaald en opgeladen en verder zit er nog voldoende bezine in. Heeft iemand een idee om dit probleem op te lossen, ik wil zo graag weer rijden! Groeten van Maud |
|
![]() |
||
![]() |
Lange Darm | 01-04-2003 | 13:43 uur | |
![]() |
![]() Kawasaki GPz900 R 1993 |
Hoi Maud, Ik zou je bougie(s) ff nakijken. Verder is het mogelijk dat je carbarateurs smerig zijn. Ook ff schoonmaken. Maar ik denk dat er hier nog wel meer mensen zijn die nog suggesties hebben. Succes Lange Darm
|
|
![]() |
||
![]() |
leyooh! | 01-04-2003 | 21:38 uur | |
![]() |
![]() TL1000S |
dat niesen zou voor jou als arts geen probleem moeten zijn! Ik sluit me echter bij darm aan,misschien is er wat bezinksel uit je tank in je carburateur terecht gekomen. Groet!
|
|
![]() |
||
![]() |
Bol d'Or | 01-04-2003 | 23:40 uur | |
![]() |
![]() Honda CB 900 F2 |
Ha Maud, Ik heb géén ervaring met de 650 Savage, maar vraag me af wat je met een "niesend" geluid bedoelt!?!? Waar ik heen wil, is dat bij een aantal dikke ééncilinders een decompreseur aanwezig is, welke tijdens het starten zorgt dat de uitlaatpoort open wordt gezet omdat de startmotor anders niet door de compressie heen komt. Kan het zijn dat er een storing is opgetreden aan deze decompreseur zodat je uitlaatklep(pen) niet meer sluit(en)? Dit zou dat "niesende" geluid kunnen verklaren. Ik weet niet of je een compressiemeter hebt, maar kijk eens of je motor nog wel compressiedruk opbouwd. Nogmaals; ik heb geen ervaring met jouw motor, weet ook niet of jouw motor een decompresseur heeft en weet ook niet precies hoe ze werken (wel op mijn oude Vespa.....). Dus het is een "wild guess"! Succes met het oplossen van je probleem Groetjes, Bol d'Or
|
|
![]() |
||
![]() |
Maud | 02-04-2003 | 08:46 uur | |
![]() |
![]() Suzuki Savage LS 650 |
Met het "niesende" geluid bedoel ik het happerende startgeluid, zoals dat ook bij auto's te horen is, als ze niet willen starten. (moeilijk te omschrijven geluid). Ik ga allereerst mijn bougies nakijken en vervolgens de carburateur. Verder vraag ik me af of het wassen van mijn motor, met gebruik van volle emmers water, tot problemen kan hebben geleid? Alvast bedankt voor de tips. Groeten Maud
|
|
![]() |
||
![]() |
Lange Darm | 02-04-2003 | 10:07 uur | |
![]() |
![]() Kawasaki GPz900 R 1993 |
Maud, Wassen met water moet geen probleem zijn. Je rijd immer ook door de regen (liever niet, maar het is niet anders ![]() ![]() Het is voor je motor beter om zo veel mogelijk te rijden, dan heb je geen last van bezinksel in je tank enz, enz... Succes, Lange Darm
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
kok129 | 03-04-2003 | 22:14 uur | |
![]() |
![]() suzuki tl1000r |
mijn zusje had hetzelfde probleem, carburateur vervuild. aftappen onderaan en even door laten lopen. groetjes marcel
|
|
![]() |
||
![]() |
drsrob | 05-04-2003 | 18:37 uur | |
![]() |
YAMAHA XJR1300 |
De Savage heeft inderdaad ook zo'n automatische decompresseur. Het kan zijn dat je accu niet meer sterk genoeg. Als hij dan de startmotor moet ronddraaien en de decompresseur bedienen, heeft hij niet meer genoeg (rest)spanning voor een vonk. Groetjes, Rob
|
|
![]() |
||
![]() |
webtech | 05-04-2003 | 22:11 uur | |
![]() |
![]() Aprillia Pegaso |
Dokter! Spuit wat startspray in je luchtfilter. Start tie dan heb je een probleem met je carb.
|
|
![]() |
||
![]() |
risk | 05-04-2003 | 23:27 uur | |
![]() |
DL650 A |
Ik zou persoonlijk de laatste tip overslaan!!! Startspray werkt wel, maar kan ook de nodige schade opleveren. Startspray is op etherbasis en dat kan voortijdige detonatie tot gevolg hebben!!! Je krukas drijft je zuiger naar boven en voor het bovenste dode punt krijgt je zuiger een optater de andere kant op. Lagers, krukas, de zuiger en de cilinderwand krijgen dan ongenadig op hun donder. Niet doen dus!!!! De decomresie automaat eerst heel goed controleren. Heb je een vonk? Hoe krijgt de startmotor de boel rond als er geen bougie inzit? Kijk dat eerst eens na!! succes ermee!! p.s. Je weet nu echter wel dat je je motor winterklaar moet maken als je hem een paar maanden stilzet!!! Je kunt ook gewoon in de winter blijven rijden!! Pak aan en gaan!!!! Be carefull!
|
|
![]() |
||
![]() |
dennis | 11-04-2010 | 18:44 uur | |
![]() |
heb ongeveer het zelfde probleem maar weet iemand hoe ik de cabreteur moet aan sluiten denk dat daar het probleem licht
|
||
![]() |
||
Motorverhuur
|
||
![]() |
dennis | 11-04-2010 | 18:44 uur | |
![]() |
heb ongeveer het zelfde probleem maar weet iemand hoe ik de cabreteur moet aan sluiten denk dat daar het probleem licht
|
||
![]() |
||
![]() |
savageotje | 28-09-2010 | 21:06 uur | |
![]() |
Hoe moet de kroonplaat eraf.... wie o wie weet dit. Groeten, Ottie ![]() ![]()
|
||
![]() |
||
![]() |
Pascal | 18-10-2012 | 18:07 uur | |
![]() |
Heb zelfde probleem maar als ik bougie uithaal en hem droog maak en beetje met warme luchtblazer in cilindergat blaas terug alles monteer en draft beestje slaat terug aan en draait.
|
||
![]() |
||
Reageer