rutijose | 27-05-2003 | 11:05 uur | Abonneer op dit bericht Zend dit bericht naar een kennis Reageer op dit bericht
Wie is rutijose
Yamaha virago XV250
Virago van mijn zoon start wel en draait met choke stationair. Als ik gashendel opendraait stort hij in.Carbarateur is ultrasoon gereinigd.Benzinetoevoer vanuit tank schoongemaakt.Als choke heen en weer haal veranderd toeren wel.Maar als gas opengaat lijkt het of hij stikt en valt uit.Te weinig/te veel benzine? Te weinig/te veel lucht?
Hoe kan ik carbarateur instellen.Kan maar 1 schroefje verdraaien (zit onder membraanhuis) van vanaf buitenkant, maar dit heeft geen invloed. Volgens bedrijf welke carbarateur schoongemaakt heeft is er nog een schroefje om af te stellen, maar deze zit totaal vast

Rudolf

  gsxr1100w. | 01-06-2003 | 14:38 uur | Reageer op dit bericht
Wie is gsxr1100w.
gsxr1100
LUCHTFILTER misschien!!!
Schoonmaken(compressor) of nieuwe kopen.

  risk | 01-06-2003 | 16:28 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
DL650 A
Een Virago 250 wil ook nog wel eens 1 pit laten uitvallen. De achterste cilinder houdt er zomaar mee op. De betreffende bobine en kabels lopen erg dicht langs het frame en slaan erg snel door!!

Misschien heb je er wat aan!!

suc8

Be carefull!
Remko

  rutijose | 02-06-2003 | 08:29 uur | Reageer op dit bericht
Wie is rutijose
Yamaha virago XV250
Ik heb luchtfilter eraf gehaald en even schoon doekje voor luchtinlaat gehouden om te testen en resultaat was net zo slecht.
Betreffende 1 pit lopen: Heb nieuwe bougies geplaatst en kabels bekeken.vonk bij beide cilinders was prima.Dus volgens mij niet het probleem.
Het moet een gaslucht verhouding zijn, maar afstelling van gas/lucht-verhouding kan ik niet vinden c.q. verdraaien

Rudolf

  rjvdkolk | 02-06-2003 | 16:31 uur | Reageer op dit bericht
Wie is rjvdkolk
Yamaha Virago XV 1100
Volgens mijn Clymer service boek kan het euvel op de volgende zaken betrekking hebben:

1. carburateur niet goed afgesteld.
2. Motor overhit
3. Ontsteking verkeerde timing.
4. Te grote afstand bij bougies (vonk afstand)
5. Luchtfilter verstopt of afgesloten.

Slechte acceleratie:
1. Brandstof mix te arm.
2. Verstopte benzineleiding
3. Kleppen afstelling

Zelf rij ik een XV 1100. Op deze motor zit ook nog een "mixture control valve and air induction system" wat natuurlijk ook goed dient te werken.
Ik weet niet of dat op een xv 250 zit.

Wie weet heb je er iets aan.
Succes ermee,

Rob.

Dit bericht is gewijzigd door rjvdkolk op 02-06-2003 @ 16:46

  Bol d'Or | 03-06-2003 | 01:05 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Bol d'Or
Honda CB 900 F2
Komt de choke er wel helemaal goed af? Of blijft het chokemechanisme in de carburateur hangen...
Vlotterniveau goed afgesteld? Dit beïnvloedt namelijk ook het mengsel.
Misschien kun je ook eens proberen (als je dat al niet geprobeerd hebt) om het luchtfilter eraf te halen en dan te starten en te kijken hoe ie dan loopt, wanneer je vervolgens met je hand voor de inlaat van de carburateur de aangezogen luchthoeveelheid knijpt (door de doorgang steeds kleiner te maken). Wanneer ie wel op het gas reageert zonder luchtfilter, dan is het mengsel te rijk. Wanneer ie pas in toeren wil klimmen nadat de inlaat behoorlijk afgesloten is, dan staat ie standaard te arm.
Wanneer ie in beide gevallen afslaat tijdens gasgeven, kan het zijn dat je mengsel onder alle gevallen véél te rijk is (maar dan moet ie stationair ook moeilijk lopen en zwarte rook uitbraken) of er is iets aan de hand met je ontsteking;
je zegt dat de bougies vonken... is het een lekkere vette blauwe vonk, of is het een oranjekleurige vonk? een blauwe vonk is een goede sterke vonk en een oranje vonk is eentje die veel te zwak is.
Even over die schroeven... op alle carburateurs zit een stationair mengsel-schroef. Hiermee is het mengsel af te stellen wanneer de gasklep gesloten is (over het verdere belastings en toerengebied heeft ie geen invloed). die zal ergens onder aan de carburateur zitten en bij sommige motoren zit ie vastgeseald omdat deze in de fabriek afgesteld zijn. Dat kon dus wel eens die schroef zijn die vast zit. Hoef je dus verder ook niets aan te doen, omdat stationair lopen geen probleem is. Je beschrijft nog een tweede schroef die wat hoger zit (onder het membraanhuis)... is dit niet de stationair toerental aanslagschroef? met andere woorden de schroef die regelt hoe hard ie stationair loopt? Hier ben ik niet zeker van, omdat ik ook wel eens mensen heb gehoord waarbij een 2e schroef een andere functie had (iets van CO afstelling) Maar dit is allemaal 'fine-tuning' en kan er niet voor zorgen dat een motor niet op het gas reageert.
Even verder brainstormen.... Gaat jouw gasschuif wel soepel op en neer? Met je vingers moet ie met weinig kracht omhoog zijn te drukken en vanzelf in ongeveer een halve seconde naar beneden komen.
Het is niet zo dat bij het monteren van de carburateur een onderdeeltje vergeten is (gasnaald, sproeier, gasschuifveer, o.i.d.?) of dat er een paar sproeiers verwisseld zijn? Bij mijn motor zijn namelijk 2 sproeiers uitwisselbaar (een primaire sproeier en een secundaire).
Wat ook altijd wel een leuke is bij storingszoeken is om te weten hoe het probleem ontstaan is; is het van de ene op de andere dag ontstaan, na een jaar stilstand van de motor of is het probleem pas ontstaan nadat de carburateurs gereinigd zijn (omdat er eerst bijvoorbeeld een ander probleem was?).
Ik heb nu even al mijn kruit verschoten.... ik hoop dat je hier iets aan hebt en ben heel benieuwd naar de historie van het probleem!


Groetjes, Bol d'Or

Advertentie

  rutijose | 03-06-2003 | 09:15 uur | Reageer op dit bericht
Wie is rutijose
Yamaha virago XV250
Beste reageerders, dank jullie wel voor jullie reacties.Ik ga een en ander binnenkort uitproberen. Heb t een beetje druk, vandaar dak niet meteen het allemaal kan onderzoeken.Ik hou jullie op de hoogte van resultaat.Hoop op een goede.

Rudolf

  rjvdkolk | 03-06-2003 | 23:39 uur | Reageer op dit bericht
Wie is rjvdkolk
Yamaha Virago XV 1100
Tip:

Kijk eens op www.viragotech.com dat is een site helemaal gericht op: jawel. Virago's.
Op het forum hiervan kun je aan experts je vragen kwijt. 't is wel engelstalig, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.
Succes,
http://www.viragotech.com/fixit/carbfix.html

Rob.

Dit bericht is gewijzigd door rjvdkolk op 03-06-2003 @ 23:47

  rutijose | 06-10-2003 | 09:39 uur | Reageer op dit bericht
Wie is rutijose
Yamaha virago XV250
Zoals gezegd zou ik nog antwoorden op mijn bericht.
Ik heb mbv een andere tweedehands carbarateur chokeschuif en schuif met naald en membraan vervangen.Aan beide was niets te zien,maar ze hebben wel te maken met gas/lucht-verhouding.Na montage bleek de motor goed te acceleren. Er is op de carbarateur geen andere instelling mogelijk dan stationair schroef.
Dank voor suggesties en reacties. Ben blij dat het gelukt is.Het begon te lijken op zoeken naar een "naald" in een hooiberg

Rudolf

  Lex Riko | 01-08-2004 | 19:38 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Lex Riko
Yamaha XV 535
Waarschijnlijk was een van de 2 membramen die voor het vacuum zorgen lek.
Dit is bijna niet te zien soms zie je een heel klein scheurtje.
Als je namelijk gas geeft komt er benzine in de venturi maar de membraam opent de luchttoevoer niet en de motor slaat af of houd in een 2e reaktie is dat de xv dan optrekt als een oud wijf.
Tekeningen en schema`s kun je op de site van virago vinden.

Je werkt om te kunnen leven en je leeft om te kunnen rijden

  Bambi | 04-08-2004 | 00:14 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
4 brommers
Virago = Viraggel
Niet kopen!

Bambi

Ik doof? Nee agent, die herrie, dat hoort zo.


  HansM | 04-08-2004 | 12:12 uur | Reageer op dit bericht
Wie is HansM
Honda CBR 1000F
 Quote:
 Virago = Viraggel Niet kopen!


Da's nou niet aardig Bambi. Waarschijnlijk is de zoon van Rudolf heel er blij en trots op zijn Virago. Wat zou jij ervan vinden als anderen jouw eerste trots hadden afgezeken?


Groetend,

HansM


Er zijn 3 soorten steeksleutels. Te groot, te klein en kwijt.

  hans | 15-12-2013 | 15:11 uur | Reageer op dit bericht
  Hoe moet ik een carburatrur aansluiten van een yamaha virago 250

Mvgsmile

  hans | 15-12-2013 | 15:11 uur | Reageer op dit bericht
  Hoe moet ik een carburatrur aansluiten van een yamaha virago 250

Mvgsmile


Reageer

Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.