![]() |
bussel | 19-06-2003 | 20:58 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
Yamaha1300 XJR |
Ha die luitjes, Ik heb een probleem met m'n suzuki intruder 750 bouwjaar 88. Bij koude start knalt deze ontzettend, soms is het zo erg dat hij hierdoor zelfs afslaat. Het is net of hij een keer verbranding overslaat. Ik heb de motor al naar een motorzaak gebracht deze zijn inmiddels al een 1,5 dag aan het zoeken geweest. maar tot nu toe zonder resultaat. Inmiddels heb ik de volgende onderdelen al laten vervangen; 1 cabarateur vervangen, de rest laten reinigen en opnieuw synchroniseren 1 accu incl. bekabeling bougie's Nu is het euvel nog niet verholpen. Weet iemand van jullie wat dit is of eventueel iemand die dit ook al een keer heeft meegemaakt. Alvast bedankt BASSIE |
|
![]() |
||
![]() |
Bol d'Or | 20-06-2003 | 01:24 uur | |
![]() |
![]() Honda CB 900 F2 |
Als ik jou was zou ik bij het begin beginnen.... kijk bijvoorbeeld eerst eens of je wel een goede vonk hebt op beide cilinders door de bougie eruit te draaien (of een reservebougie te nemen) en deze in de dop te steken en aan massa te houden. Vervolgens starten en kijken of je een mooie blauwe vonk hebt. Je kunt vervolgens kijken hoeveel kracht er in je vonk zit door de afstand van bougie tot massa te vergroten. Bij een goede ontsteking moet je een vonk kunnen trekken van 1 รก 1,5 centimeter. Als dit bij jou (op beide bougiedoppen) het geval is, is de ontsteking goed. Vervolgens zou ik eens kijken of het ontstekingstijdstip goed staat en zo nodig afstellen. Wanneer dit beide goed is, kun je er van uit gaan dat je ontsteking goed is. Verder is het zo dat zoals je de klacht omschrijft, het verder van alles zou kunnen zijn; van verbrande kleppen via verstopte sproeiers tot lekkend inlaattraject.... Misschien dat je de klacht iets uitgebreider kunt omschrijven?? Doet het verschijnsel zich bijvoorbeeld alleen maar voor beide koude motor op de choke... of zonder choke.... of met choke tijdens accelereren?? (want dan doet mijn motor ook moeilijk...) Graag wat aanvullende informatie, dus. Groetjes, Bol d'Or
|
|
![]() |
||
![]() |
gt750 | 20-06-2003 | 18:35 uur | |
![]() |
Suzuki GT750 |
ook belangrijk om te weten, zitten er orginele uitlaten op of "open uitlaten" lekken de uitlaatpakkingen niet. Als aanvullende info op het vorige bericht. Is het niks beter geworden na het bezoek aan de motorzaak?? zou ik zeker terug gaan! caburateur en 1,5 dag arbeid kost ook wat!!?? mag je toch wel verwachten dat het iets beter of helemaal goed is!!! GT 750 roken met die handel!!
|
|
![]() |
||
![]() |
gt750 | 20-06-2003 | 18:42 uur | |
![]() |
Suzuki GT750 |
Oja, kijk oof ff goed of de massa goed tegen het blok aan zit er mag geen vuil of oxidatie tussen zitten. Zorg er dus voor dat de kabel vanaf de accu goed schoon is en op het blok ook klodder vet ertussen, kan het ook nog zijn. Kijk ook even naar de bougie kleur als hij stationair gelopen heeft en goed warm is, ze moeten koffie/ chocolade kleur zijn is de kleur anders is je benz. luchtmengsel nie goed. Succes(dat heb je wel nodig denk) GT 750 roken met die handel!!
|
|
![]() |
||
![]() |
bussel | 22-06-2003 | 21:20 uur | |
![]() |
Yamaha1300 XJR |
Alvast bedankt voor jullie info tot dusver; Bij deze wat aanvullende info: Bougies vervangen is reeds allemaal geprobeerd. De kracht van de vonk is voor mij een nieuwe tip en zal ik proberen. Massa moet goed zijn alles zit goed vast en alles is goed schoon. Nieuwe bekabeling rondom de accu (dus ook massa). Het ontstekingstijdstip is voor mij nog onbekend (elektroniscge ontsteking). Lekkend inlaattraject was inderdaad het geval (er zat een scheurtje in het membraamhuis/ zie nieuwe carb), maar is reeds verholpen. De motor knalt met en zonder choke m.n. bij een koude start. Bij spelen met de choke wisselt de mate van knallen wel n.a.v. temp. van het blok. Bij accelereren heb ik eigenlijk nergens last van, maar bij het gas heel constant houden bij +/- 80 km/u, lijkt hij een enkele keer (dus ook bij warme motor) ook over te slaan. Er zitten originele uitlaten op en de aansluitingen daarvan zijn goed dicht. De kleur van de bougies is overigens ook goed, conform werkplaatshandboek. Voor de kleppen vrees ik echter wel, gezien de motor ooit lang heeft stilgestaan. Tenminste als dat een gevolg kan zijn van een verstopte spoeier in het verleden. De motor heeft echter pas 15.000 myl gelopen. Ik hoop dat iemand meer kan zeggen n.a.v. deze extra info. Bedankt en groeten, Bas
|
|
![]() |
||
![]() |
gt750 | 23-06-2003 | 17:39 uur | |
![]() |
Suzuki GT750 |
dan wordt het dus ook nog compressie meten! GT 750 roken met die handel!!
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
Tjalke stoelwinder | 06-05-2017 | 21:03 uur | |
![]() |
Ik had precies het zelfde .ik had lekkende boegie dop slaat de vonk tegen de wand alleen te zien als het donker was
|
||
![]() |
||
![]() |
ReveRuud | 11-05-2017 | 16:32 uur | |
![]() |
![]() Honda NTV650 Revere |
![]()
|
|
![]() |
||
![]() |
Peter | 07-10-2017 | 17:38 uur | |
![]() |
Mijn Intruder VS800 heeft dezelfde problemen. Ploft ontzettend en bij een constante snelheid lijkt het ook alsof hij overslag, lijkt soms alsof iets dichtslaat. Althans daar lijkt het op onder het rijden. Is het probleem opgelost en wat heeft het probleem opgelost bij jou??
|
||
![]() |
||
Reageer